Citat:
Ursprungligen postat av
QuantumQuill
Tycker Guidetti vore rimligare måttstock, då dom är ungefär lika skadebenägna. Fast Guidetti har 3 år tillgodo på Albin.
Med tanke på att Seb var rätt medioker sitt sista år, så förstår jag inte hur Djurgårdare tar ut någon sorts dominans av Albin för given...om han nu ens gör några matcher. Eller skall Albin, 35, jämföras med Sebastians första år i gnaget av någon märklig anledning?
Jag är lite orolig över Besara som ändå är 2 år yngre än Albin och betydligt bättre.
Albin har spelat i snitt 30 matcher de senaste 7 säsongerna så vad du yrar om vet jag inte riktigt.
Guidetti spelade ingenting på nästan 3 år i spanien innan han vände hem. Det är dessutom ett tvåårskontrakt och inte en ekonomisk risk för hela föreningen.
Inte likt överhuvudtaget.
Jag har inte sagt ett ord om sebastians första år i aik, tvärtom påtalar jag ju gång på gång att Albin är äldre när han vänder hem vilket gör jämförelsen till mindre av än jämförelse.
Och är Albin vad Seb var hans sista 3 år i AIK så är jag fine med det.
Att Nahir Besara skulle vara en bättre fotbollspelare än Albin Ekdal är bland det sjukaste jag har hört. Nahir Besara är en bättre poängspelare, men är inte, har aldrig varit och kommer aldrig någonsin vara en bättre fotbollsspelare än Albin Ekdal.