2023-12-30, 20:53
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Vänta bara så får du se. Kommer se till att vi dominerar mittfältet varje match oavsett motstånd!

Kommer han ens klara en tackling på plasten av Taha Ali är frågan?
2023-12-30, 20:53
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Blir imponerad om han ens kommer spela en match på plast.
2023-12-30, 20:54
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Varför skulle Taha tackla honom? Albin som kommer stoppa alla anfall från motståndarna och snabbt vända spelet.
2023-12-30, 20:57
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Blir imponerad om han ens kommer spela en match på plast.
Det måste han göra, hur många matcher har Djurgården på riktigt gräs? 5-10?
2023-12-30, 21:02
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Varför skulle Taha tackla honom? Albin som kommer stoppa alla anfall från motståndarna och snabbt vända spelet.

Du är farligt nära Generalen skrivande nu
2023-12-30, 21:03
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Du är farligt nära Generalen skrivande nu
Då hade jag slängt in att Musa vinner skytteligan, men du kommer bli chockad över hur bra Albin är
2023-12-30, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Du har jämfört honom med Sebastian Larsson så du har resan visat dig hjärndöd, men tryggt att du bekräftade det med detta inlägg.
Jag sa att Sebastian Larsson var en rimligare måttstock än John Guidetti, då Seb och Albin har snarlika utlandskarriärer innan de vände hem, som svar till en annan nedpissad tjackpundare som gjorde paralleller mellan Albin och den första.

Jag var också väldigt tydlig med att jag inte trodde att det skulle bli samma utfall givet att Albin är äldre än Seb i motsvarande läge, men gissar att läsförståelsen tynar bort lite med missbruket så jag känner för dig.
Senast redigerad av Zorrkan 2023-12-30 kl. 21:21.
2023-12-30, 21:37
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Jag sa att Sebastian Larsson var en rimligare måttstock än John Guidetti, då Seb och Albin har snarlika utlandskarriärer innan de vände hem, som svar till en annan nedpissad tjackpundare som gjorde paralleller mellan Albin och den första.

Jag var också väldigt tydlig med att jag inte trodde att det skulle bli samma utfall givet att Albin är äldre än Seb i motsvarande läge, men gissar att läsförståelsen tynar bort lite med missbruket så jag känner för dig.
Tycker Guidetti vore rimligare måttstock, då dom är ungefär lika skadebenägna. Fast Guidetti har 3 år tillgodo på Albin.

Med tanke på att Seb var rätt medioker sitt sista år, så förstår jag inte hur Djurgårdare tar ut någon sorts dominans av Albin för given...om han nu ens gör några matcher. Eller skall Albin, 35, jämföras med Sebastians första år i gnaget av någon märklig anledning?
Senast redigerad av QuantumQuill 2023-12-30 kl. 21:39.
2023-12-30, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Tycker Guidetti vore rimligare måttstock, då dom är ungefär lika skadebenägna. Fast Guidetti har 3 år tillgodo på Albin.

Med tanke på att Seb var rätt medioker sitt sista år, så förstår jag inte hur Djurgårdare tar ut någon sorts dominans av Albin för given...om han nu ens gör några matcher. Eller skall Albin, 35, jämföras med Sebastians första år i gnaget av någon märklig anledning?

Jag är lite orolig över Besara som ändå är 2 år yngre än Albin och betydligt bättre.

Albin har spelat i snitt 30 matcher de senaste 7 säsongerna så vad du yrar om vet jag inte riktigt.

Guidetti spelade ingenting på nästan 3 år i spanien innan han vände hem. Det är dessutom ett tvåårskontrakt och inte en ekonomisk risk för hela föreningen.

Inte likt överhuvudtaget.

Jag har inte sagt ett ord om sebastians första år i aik, tvärtom påtalar jag ju gång på gång att Albin är äldre när han vänder hem vilket gör jämförelsen till mindre av än jämförelse.

Och är Albin vad Seb var hans sista 3 år i AIK så är jag fine med det.

Att Nahir Besara skulle vara en bättre fotbollspelare än Albin Ekdal är bland det sjukaste jag har hört. Nahir Besara är en bättre poängspelare, men är inte, har aldrig varit och kommer aldrig någonsin vara en bättre fotbollsspelare än Albin Ekdal.
Senast redigerad av Zorrkan 2023-12-30 kl. 21:49.
2023-12-31, 00:00
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Albin är klasser bättre än vad Seb var och kommer hjälpa oss till minst ett guld!

Vem av dem var Jude Bellinghams barndomsidol?
2023-12-31, 00:04
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Vem av dem var Jude Bellinghams barndomsidol?
Seb för att han spelade i Birmingham, men vad spelar det för roll?

Sen är "idol" att ta i, det var dom han såg som hjältar för "sitt" lag som vann ligacupen och hans idol är Zidane.
Senast redigerad av Free12 2023-12-31 kl. 00:13.
2023-12-31, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Albin har spelat i snitt 30 matcher de senaste 7 säsongerna så vad du yrar om vet jag inte riktigt.

Guidetti spelade ingenting på nästan 3 år i spanien innan han vände hem. Det är dessutom ett tvåårskontrakt och inte en ekonomisk risk för hela föreningen.

Inte likt överhuvudtaget.

Jag har inte sagt ett ord om sebastians första år i aik, tvärtom påtalar jag ju gång på gång att Albin är äldre när han vänder hem vilket gör jämförelsen till mindre av än jämförelse.

Och är Albin vad Seb var hans sista 3 år i AIK så är jag fine med det.

Att Nahir Besara skulle vara en bättre fotbollspelare än Albin Ekdal är bland det sjukaste jag har hört. Nahir Besara är en bättre poängspelare, men är inte, har aldrig varit och kommer aldrig någonsin vara en bättre fotbollsspelare än Albin Ekdal.
Jag kan köpa din poäng, men JG gjorde dock 95 matcher för Celta och 74 för Alaves i Spanien. Det var väl framförallt sista tiden i Alaves son han blev bänkad.

Skadehistoriken gör liknelsen med Albin relevant.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in