2023-12-30, 18:23
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Inte alls.

Olika spelartyper ja. Seb var dessutom ett par år yngre när han kom. Men ganska lika karriärer fram till att de vände hem.

Inte ett dugg galen. Ekdals skadebenägenhet är kraftigt överdriven också. Kolla hur många matcher han spelat per säsong de senaste 5-6 åren.

Om du tror att Ekdal kommer vara i närheten av Sebastian Larsson när vi summerar så får det stå för dig.

Jag ger han Max 6-8 matcher på er plast arena innan karriären måste avslutas.

Vi får se vem som får rätt.
2023-12-30, 18:24
Medlem
Citat:
Inte alls.

Olika spelartyper ja. Seb var dessutom ett par år yngre när han kom. Men ganska lika karriärer fram till att de vände hem.

Inte ett dugg galen. Ekdals skadebenägenhet är kraftigt överdriven också. Kolla hur många matcher han spelat per säsong de senaste 5-6 åren.

Hur långt är kontraktet?

Kanske går att jämföra med Marcus Berg, höll på för länge tyvärr men visade ju klass när hans sargade kropp stapplade fram hjälpligt, målet mot DIF visade ju på med AS mått mätt hög klass.

Anders Svensson höll ju på långt upp i åren men det ska ni nog inte hoppas på. Kan ni få en säsong av rimlig nivå är det väl bra för er del. Nu är jag ju GAISare så unnar er ingen framgång men tycker ändå det är trevligt när spelare återvänder för ett par avslutande säsonger, tyvärr gör många det något år för sent.
2023-12-30, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Albin Ekdals meriter
2007: Åker ur allsvenskan med BP
2010: Åker ur Serie A med Siena
2013: Kvalificerar sig ej till VM 2014
2015: Åker ur Serie A med Cagliari
2018: Åker ur Bundesliga med Hamburg
2020: Åker ur Nations League Serie A
2021: Kvalificerar sig ej till VM 2022
2022: Åker ur Nations League Serie B
2023: Åker ur Serie A med Sampdoria
2023: Kvalificerar sig ej till EM 2024
2024: Åker ur Serie B med Spezia(?)
(bajtat från twitter)

Alla gårdare som hånat Aik för Guidetti...
Väldigt nyanserad vinkel detta, kan ju tillägga att lagen som gjort sig av med honom inte lyckats kravla sig tillbaka, förutom bp då.
Sverige vann samtliga matcher med ekdal 2021 förutom spanien borta, hans fel att det gick åt skogen!! han var dominant när sverige tog sig till kvartsfinal 2018. Har dock inte följt honom så väl på klubbnivå då jag mest kollar allsvenskan och landslaget lite då och då
2023-12-30, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Om du tror att Ekdal kommer vara i närheten av Sebastian Larsson när vi summerar så får det stå för dig.

Det tror jag inte.

Sebastian gjorde smått otroliga 159 matcher i AIK.

Men Ekdal kommer vara grym när han spelar, det känner jag mig säker på. Hur det går i det långa loppet resultatmässigt hänger mycket på hur många mittfältare som rensas ut i vinter.
2023-12-30, 18:58
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Men Ekdal kommer vara grym när han spelar, det känner jag mig säker på. Hur det går i det långa loppet resultatmässigt hänger mycket på hur många mittfältare som rensas ut i vinter.
Hade han varit yngre så hade jag kunnat se en "Sebastian Larsson"- succe, men med 35 år i benen undrar jag om det inte skall lite för mycket till för att han skall dominera i allsvenskan.

Oliver Berg kändes som ett betydligt bättre värvning för ett år sedan, och se hur det gick med det.
2023-12-30, 19:11
Medlem
Lundbondens avatar
Hur ska MFF klara sig? Dahlin är 88 år, Diawara är gone. Behövs en ny målvakt
2023-12-30, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Hur ska MFF klara sig? Dahlin är 88 år, Diawara är gone. Behövs en ny målvakt
Ni plockar väl Friedrich?

Ekdal till dif alltså, aldrig varit så säker på fiasko.
2023-12-30, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Ni plockar väl Friedrich?

Ekdal till dif alltså, aldrig varit så säker på fiasko.
Med tanke på hur säkra gemene tjackpundare kände sig på topp-3 2023 och grinade om att all media som tyckte att truppen var för svag hade en agenda mot Hammarby, så känner jag mig väldigt trygg med din profetia här.
Senast redigerad av Zorrkan 2023-12-30 kl. 20:31.
2023-12-30, 20:34
Medlem
Citat:
Med tanke på hur säkra gemene tjackpundare kände sig på topp-3 2023 och grinade om att all media som tyckte att truppen var för svag hade en agenda mot Hammarby, så känner jag mig väldigt trygg med din profetia här.
Du har jämfört honom med Sebastian Larsson så du har resan visat dig hjärndöd, men tryggt att du bekräftade det med detta inlägg.
2023-12-30, 20:45
Medlem
Free12s avatar
Citat:

Albin är klasser bättre än vad Seb var och kommer hjälpa oss till minst ett guld!
2023-12-30, 20:50
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Albin är klasser bättre än vad Seb var och kommer hjälpa oss till minst ett guld!

Snälla ställ dig i skämshörnan gosse!
2023-12-30, 20:52
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Snälla ställ dig i skämshörnan gosse!
Vänta bara så får du se. Kommer se till att vi dominerar mittfältet varje match oavsett motstånd!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in