2023-12-30, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Privattaxin
Jag ska få låna en bil under hela 2024 som en del av ett erbjudande. Jag har nu varit in på Biltema och Jula för att se vad jag vill köpa för tillbehör till bilen. Hittills har jag hittat en bred låda med lås, och lådan är helt gjord av aluminium. Denna vill jag ha för att stoppa diverse saker i, kanske verktyg och så.

Bilen kommer användas för att pendla, samt att ta mig till friluftsaktiviteter i sommar. Men jag har aldrig ägt en bil förut. Vad vill man gärna ha i bilen?

Det är en toppmodern Volvo XC60.
Finns väl inget toppmodernt med en xc60? Gammal bil med gammal teknik som är kraftigt överprissatt
Citera
2023-12-30, 23:10
Medlem
Citat:
Jag ska köpa lite godis, sen tänkte jag köpa grejer från Ryobi, och nån fet powerbank som man kan ladda med solceller på taket. Tips??
Varför ska du ha en Powerbank du kan ladda vad du vill i bilen å dessutom ha en omvandlare
Citera
2023-12-30, 23:12
Medlem
Nu på vintern när det är halt kan det vara bra med några matlådor fyllda med grus i fall man fastnar.
Citera
2023-12-30, 23:13
Medlem
pyroclasms avatar
Kulsäte, fluffdices och rattmuff!
Citera
2023-12-30, 23:19
Bannlyst
Ett knogjärn, en 9mm i handskfacket, en sminkapegel av större modell med dig illhörande rakblad för att hacka upp linor med koks, toning på rutorna runt om för att hålla nyfikna blickar ute.

Givetvis kompletteras detta med inspirerad körning i vänsterfilen till aggressiv musik!
Citera
2023-12-30, 23:21
Avslutad
Jag tycker det viktigaste är att man har en sån där liten sopkorg.

Jag äter mycket apelsiner.
Och dom skalar man ju. Så det är perfekt att ha en sopkorg som man kan lägga alla apelsinskal i.
Och sista biten på gurkan. För den smakar verkligen inte gott
Citera
2023-12-30, 23:42
Avslutad
Lådan med lås, ska den skruvas fast i din lånade bil?
Citera
2023-12-30, 23:43
Medlem
BekraftadNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billy5
Är inte mycket man kan göra på en modern bil längs vägen om något händer.

En hjulmutternyckel kan ju vara bra att ha.
Och spolarvätska och startkablar.

Vanlig missuppfattning. Finns massor man kan göra. Däremot bör en splirrans Volvo inte behöva mekas med under första året.
Citera
2023-12-30, 23:44
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Jag ska få låna en bil under hela 2024 som en del av ett erbjudande. Jag har nu varit in på Biltema och Jula för att se vad jag vill köpa för tillbehör till bilen. Hittills har jag hittat en bred låda med lås, och lådan är helt gjord av aluminium. Denna vill jag ha för att stoppa diverse saker i, kanske verktyg och så.

Bilen kommer användas för att pendla, samt att ta mig till friluftsaktiviteter i sommar. Men jag har aldrig ägt en bil förut. Vad vill man gärna ha i bilen?

Det är en toppmodern Volvo XC60.

Vad ska du med verktyg till? Stannar bilen så är det bara att trycka på volvo oncall knappen och en bärgare hämtar upp dig, du får en hyrbil under tiden.
Satsa på ett par bra solglasögon och längta till våren så du kan ut och åka på lite resor. Går att göra på vintern också men det är mysigare när det är barmark.
Citera
2023-12-30, 23:48
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Fiskespö,flak öl,kondomer,tält. Sen som andra skrivit Vatten,filtar/kläder spade,bogserlina startkablar. Var väl något sånt man hade som 18åring och skulle ut på äventyr
Citera
2023-12-30, 23:59
Medlem
vemsfels avatar
En bättre mobilhållare (inte den billigaste skraltigaste skit du hittar utan en stabil).
Doftblock att fästa i ventilationsgrill (Inte Rituals)
Fiberduk för vindrutan (på handtag. Mot imma på vindrutan)
P-skiva
Citera
2023-12-31, 00:04
Medlem
Awkwardmans avatar
Citat:
Jag ska köpa lite godis, sen tänkte jag köpa grejer från Ryobi, och nån fet powerbank som man kan ladda med solceller på taket. Tips??

Du kan ladd den i cigguttaget
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in