Citat:
Ursprungligen postat av
Julstierna
Nästa år fyller min kille 30 och jag skulle vilja överraska honom med biljetter till Aston Villa - Liverpool den 11 maj. Han har älskat Villa sen Allbäck spelade där.
Men mitt problem - hur vet jag vilka sidor som är seriösa, så att jag inte blir lurad?
Jag tänkte köpa medlemskap i föreningen först men lyckades läsa ut på deras hemsida att biljetter till den aktuella matchen dels inte släpps förrän i april, dels endast säljs tills Villa-medlemmar som varit på en hemmamatch sedan 2016. Det verkar alltså inte vara någon idé.
Det verkar dock finnas en del biljetter hos återförsäljare bl.a. Stubhub. Är Stubhub en seriös sida? Har ni några tips på andra seriösa sidor? Jag vill köpa biljetterna innan jag bokar flyg och boende så att jag vet att det blir av.
Hjälp mig Flashback!
Citat:
Ursprungligen postat av
Julstierna
Tack så mycket för alla svar!!
Kanske kör på Stubhub då eftersom jag sett biljetter till relativt schyssta priser där och sidan verkar välkänd.
Bra tips med några dagar extra om matchen ställs in, hoppas det ska gå att hitta rimliga flyg då bara.
Det är ingen enkel uppgift du tar dig an. Det tycker jag du bör veta, om du inte redan förstått det. Det framgår inte riktigt om han varit på plats förut eller om din present egentligen är en "förstagångsresa" där motståndet inte spelar så jättestor roll, eller om din present skall vara just denna på förhand största match för Aston Villa på cirka 40 år.
För observera att det alltså inte "bara är en match" utan just för tillfället en direkt seriefinal och som sagt Aston Villas största match på cirka 40 år. Och därmed också den svåraste och dyraste att lyckas få biljetter till. Nu ser jag att Stubhub visar ett pris på 2753 kr per person, och lyckas du ordna ett par sådana biljetter är det bara att gratulera.
Skall presenten mer vara "bara" en match med Aston Villa och datumet inte är spikat, så är det betydligt enklare och billigare att åka i augusti eller september. En "vanlig" match kostar runt hälften eller en nedåt en fjärdedel mot Liverpoolmatchens 2700-3000 kr per person, och du slipper huggsexa med kanske 50000 andra som slåss om några hundra tillgängliga biljetter.
och obs att matchen nästan garanterat spelas söndag 12 maj, med viss risk för måndag 13 maj. Besked om exakt datum släpps normalt i slutet på mars månad, så ett gott råd är att boka resan fredag-tisdag, om biljettköpet går igenom.