2023-12-30, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baralitesmartare
"Det verkar dock finnas en del biljetter hos återförsäljare bl.a. Stubhub. Är Stubhub en seriös sida? Har ni några tips på andra seriösa sidor? Jag vill köpa biljetterna innan jag bokar flyg och boende så att jag vet att det blir av."

Skrev TS.

Svårt att köpa något som inte finns. Dessutom skriver TS om biljetter och inte paketresor.

Vet du någon seriös svensk förmedlare av biljetter som har biljetter till salu?

Företaget som jag tipsade om är aktiva på den svenska marknaden sedan många år.
Svenskt bolag med kontor i Landskrona.

Själv har du inte bidragit med något tips till tjejen. Patetiskt att börja gnälla på folk som gör det.
Senast redigerad av AktieStrindberg 2023-12-30 kl. 18:17.
Citera
2023-12-30, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baralitesmartare
TS vill veta hur man får tag på biljetter inte hur man skickar en förfrågan.

https://www.steveperryman.se/fotbollsresor/premier-league/liverpool-fc/?s=%23Liverpool%20FC&SortOrder=DateAscending&p=3#s prl

https://www.latravel.se/fotbollsresor/premier-league/?s=%23premier%20league&SortOrder=DateAscending&p=1 1#sprl
Okej. Är det inte bra är det värdefull info för henne.

Jag vet inte exakt vad du menar med förfrågan. Jag skulle kanske kalla det förmedling. Som jag förstår så har de tillgång till platser på arenan, och när dom är slut så är dom slut. Ungefär som att du köper din egen biljett, fast nu via en agent. Dom har fixat biljetter till oss, där dom såklart erbjuder paket med boende och annat. Det var valbart om man ville ha eller ej. Resa till England, samt mellan flygplats och ort ordnar man själv.

Är det bara en förfrågan vi har gjort, så blev svaret iaf positivt!
Citera
2023-12-30, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AktieStrindberg
Företaget som jag tipsade om är aktiva på den svenska marknaden sedan många år.
Svenskt bolag med kontor i Landskrona.

Själv har du inte bidragit med något tips till tjejen. Patetiskt att börja gnälla på folk som gör det.
Nu är han ju baralitesmartare och inte mycket

Har perryman och latravel nåt samröre? Båda verkar höra hemma i LA ju.
Citera
2023-12-30, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badsituation

Man ska väl inte bli förvånad över killen när man ser att han deltar i trådar om fittslickande hundar och folk som kör upp gurkor i analen.
Senast redigerad av AktieStrindberg 2023-12-30 kl. 19:24.
Citera
2023-12-30, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badsituation

Jag har kollat och de ingår i samma bolagsgrupp och har samma ägare.
Citera
2023-12-30, 19:36
Medlem
Tack så mycket för alla svar!!

Kanske kör på Stubhub då eftersom jag sett biljetter till relativt schyssta priser där och sidan verkar välkänd.

Bra tips med några dagar extra om matchen ställs in, hoppas det ska gå att hitta rimliga flyg då bara.
Senast redigerad av Julstierna 2023-12-30 kl. 19:39.
Citera
2023-12-30, 19:50
Medlem
Citat:
Man ska väl inte bli förvånad över killen när man ser att han deltar i trådar om fittslickande hundar och folk som kör upp gurkor i analen.
Nä. Jävla tröttsamt.
Citat:
Jag har kollat och de ingår i samma bolagsgrupp och har samma ägare.
Aha tack. Jag skulle forskat lite, men saker kommer så lätt emellan.

Man blir ju lite nyfiken. Så jäkla stort är ju inte Landskrona ändå.
Citera
2023-12-30, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julstierna

Kanske kör på Stubhub då eftersom jag sett biljetter till relativt schyssta priser där och sidan verkar välkänd.

Bra tips med några dagar extra om matchen ställs in, hoppas det ska gå att hitta rimliga flyg då bara.
Flyg är inget bekymmer. Ta Ryanair, eller om du hittar erbjudande hos andra. Det är ingen komfortresa du efterfrågar där, utan en transport.
Men vad du ska se upp med är tågpriser. Jag kan det för dåligt för att hjälpa dig, men det lär skilja multum mellan olika bolag, vid samma tidpunkt. Eller med samma bolag fast olika tidpunkter.

Men ska ni bara åka express mellan flyg och lämplig station i stan, så kanske det inte kräver så mycket forskning.

Lycka till!
Citera
2023-12-30, 21:10
Medlem
Citat:
Nästa år fyller min kille 30 och jag skulle vilja överraska honom med biljetter till Aston Villa - Liverpool den 11 maj. Han har älskat Villa sen Allbäck spelade där.

Men mitt problem - hur vet jag vilka sidor som är seriösa, så att jag inte blir lurad?

Jag tänkte köpa medlemskap i föreningen först men lyckades läsa ut på deras hemsida att biljetter till den aktuella matchen dels inte släpps förrän i april, dels endast säljs tills Villa-medlemmar som varit på en hemmamatch sedan 2016. Det verkar alltså inte vara någon idé.

Det verkar dock finnas en del biljetter hos återförsäljare bl.a. Stubhub. Är Stubhub en seriös sida? Har ni några tips på andra seriösa sidor? Jag vill köpa biljetterna innan jag bokar flyg och boende så att jag vet att det blir av.

Hjälp mig Flashback!

Citat:

Det är ingen enkel uppgift du tar dig an. Det tycker jag du bör veta, om du inte redan förstått det. Det framgår inte riktigt om han varit på plats förut eller om din present egentligen är en "förstagångsresa" där motståndet inte spelar så jättestor roll, eller om din present skall vara just denna på förhand största match för Aston Villa på cirka 40 år.

För observera att det alltså inte "bara är en match" utan just för tillfället en direkt seriefinal och som sagt Aston Villas största match på cirka 40 år. Och därmed också den svåraste och dyraste att lyckas få biljetter till. Nu ser jag att Stubhub visar ett pris på 2753 kr per person, och lyckas du ordna ett par sådana biljetter är det bara att gratulera.

Skall presenten mer vara "bara" en match med Aston Villa och datumet inte är spikat, så är det betydligt enklare och billigare att åka i augusti eller september. En "vanlig" match kostar runt hälften eller en nedåt en fjärdedel mot Liverpoolmatchens 2700-3000 kr per person, och du slipper huggsexa med kanske 50000 andra som slåss om några hundra tillgängliga biljetter.

och obs att matchen nästan garanterat spelas söndag 12 maj, med viss risk för måndag 13 maj. Besked om exakt datum släpps normalt i slutet på mars månad, så ett gott råd är att boka resan fredag-tisdag, om biljettköpet går igenom.
Citera
2023-12-31, 00:42
Medlem
Kolla via deras supporterföreningen finns säkert grupper på Facebook där man kan köpa pl biljetter av medlemmar med årskort till enskilda matcher.
Inte köpt till Aston Villa på det viset men till Arsenal och då har det kostat runt 100-200 pund så får man låna någons säsongskort och möta upp personen bara. Lycka till och hoppas ni får en häftig upplevelse
Senast redigerad av Chevaldor 2023-12-31 kl. 00:44.
Citera
2024-01-04, 01:20
Medlem
regndroppens avatar
Hittar ingen lämplig tråd för mitt spörsmål så provar här. Har planer på att åka ner till Belgrad i Mars för derbyt. Biljetter lär inte vara ett problem men vet någon när omgångarna spikas? Sett både 2/3 och 9/3 som speldatum. Tack på förhand!
Citera
2024-01-04, 18:42
Medlem
Skarparattarns avatar
Ska till Thessaloniki om 2 veckor dagen innan jag åker hem spelar PAOK-Panathinaikos hur löser man biljetter enklast?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in