Resultat: Vilket lag håller du på/kommer du att följa denna säsongen?
Atalanta
4,05%
3 röster
Bologna
0%
0 röster
Cagliari
5,41%
4 röster
Empoli
1,35%
1 röster
Hellas Verona
4,05%
3 röster
Inter
16,22%
12 röster
Juventus
5,41%
4 röster
Lazio
6,76%
5 röster
Lecce
0%
0 röster
AC Milan
10,81%
8 röster
Monza
0%
0 röster
Napoli
6,76%
5 röster
Roma
16,22%
12 röster
Salernitana
1,35%
1 röster
Frosinone
0%
0 röster
Cagliari
1,35%
1 röster
Sassuolo
0%
0 röster
Torino
2,70%
2 röster
Udinese
0%
0 röster
Parma
5,41%
4 röster
Fiorentina
4,05%
3 röster
Genoa
0%
0 röster
Ett annat lag i lägre divisioner
4,05%
3 röster
Håller inte på något lag - Älskar italiensk fotboll helt enkelt
4,05%
3 röster
2023-12-30, 17:10
Medlem
Ångestmatch mellan Cagliari och Empoli. Båda på nedflyttningsplats.

Cagliari startade med nio italienare, varav Deiola är sard.

4-3-1-2

Scuffet; Zappa, Goldaniga, Dossena, Azzi; Deiola, Sulemana, Prati; Viola; Lapadula, Pavoletti

Cagliari var det bästa laget, framförallt i andra halvlek. Men missad straff och många andra chanser gör att man bara fick en poäng. Båda lagen kvar på nedflyttningsplats.

PS
En märklig situation där Zappa fick direkt rött i första halvlek, men efter VAR kunde man konstatera att det fanns en tidigare incident och därmed fick han inte ens gult. Märkligt.

PPS
Sedan fick Cagliari ett mål bortdömt ganska tveksamt via VAR.
2023-12-30, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
För mycket Julskinka hos Bologna? Det så stabila försvaret kollapsar. Nu ska inte ens Udinese kunna undvika och vinna med 20 kvar.

Juve-Roma ikväll. Fin match på förhand. Men med Mourinho och Allegri bakom rattarna snackar vi nog mer gammal unken lastbil än Ferrari. 1X blev på tipset. Roma usla borta. No Dybala no party. Men så är han väl med i truppen så kanske spelar. Får se.

Drog med tvåan på Milan Sassuolo. Sassuolo har redan slagit både Inter och Juventus. Har sjukt bra statistik mot Milan. Men inte fan kan man vinna igen? Vire för bra för att vara sant.

Jag håller med.

Bolognas kollaps var oväntad. Man hade kunnat (tillfälligt?) klättra till tredje plats i tabellen om de hade besegrat bottenlaget Udinese, men istället förlorade de med 3-0.

Milan mot Sassuolo är viktig, inte minst för Pioli som är ifrågasatt. Trots att Milan ligger trea i Serie A.

Juventus mot Roma har inte längre Del Piero och Totti, men man har Allegri och Mourinho. Troligt att det blir tillknäppt. Men onekligen spännande och intressant.
2023-12-30, 19:04
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Även Roma, Lazio, Atalanta och Napoli. Ta en titt på den här listan med Italienska landslagets spelare. Ett lag saknas helt. Alla andra topplag i Serie A har flera spelare.

https://www.transfermarkt.com/italien/startseite/verein/3376

Och då ser man direkt att exemeplvis spelare som Immobile i Lazio och Merlot i Napoli saknas.

Romagnoli.
Donnarumma.
Tonali.

Tre landslagsspelare, och unga och givna för flera år framåt.

Milan har strulat bort alla tre, och därmed sin italienska centrallinje.

Hål i huvudet att göra så mot en klubb med så mycket italiensk historia inom fotbollen.

Jag blir ledsen på riktigt när jag tänker på det.
Senast redigerad av -GG 2023-12-30 kl. 19:10.
2023-12-30, 19:05
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Ångestmatch mellan Cagliari och Empoli. Båda på nedflyttningsplats.

Cagliari startade med nio italienare, varav Deiola är sard.

4-3-1-2

Scuffet; Zappa, Goldaniga, Dossena, Azzi; Deiola, Sulemana, Prati; Viola; Lapadula, Pavoletti

Cagliari var det bästa laget, framförallt i andra halvlek. Men missad straff och många andra chanser gör att man bara fick en poäng. Båda lagen kvar på nedflyttningsplats.

PS
En märklig situation där Zappa fick direkt rött i första halvlek, men efter VAR kunde man konstatera att det fanns en tidigare incident och därmed fick han inte ens gult. Märkligt.

PPS
Sedan fick Cagliari ett mål bortdömt ganska tveksamt via VAR.

Lagen under toppen är en fröjd att följa med alla sina italienare i elvan. Jag njuter!
2023-12-30, 22:42
Medlem
Som en tungviktsmatch där man kände på varandra i första halvleken. Direkt i andra tog Juventus ledningen. Sedan handlade det om Mourinho kunde dyrka upp Allegris stängning. Fascinerande.

Tre viktiga poäng för Juventus.
2023-12-30, 22:50
Avslutad
Såg sista 30 minuterna. Allegri stänger taktiskt och metodiskt fint ner Roma och höll i sin 1-0 ledning. Locatelli var nyckeln för Juve på mittfältet, jobbar i det tysta men oerhört viktigt, ger Roma noll utrymme och är ett fint stöd för sina försvarare. Bremer/Danilo stängde ner Lukaku(och Dybala som inte fick någon hjälp av sina medspelare) helt.

Roma lika intetsägande som vanligt. Juvespelarna behöver enbart GÅ runt på planen när Roma har bollen, det säger allt om Romaspelarnas rörlighe/kreativitet och Juves fina, defensiva positionspel försvisso. Dybala kan inte spela själv mot Juves försvar, Vi har ingen på vingen som vågar/kan utmana eller slå ett normalt inlägg. Pelle hoppade in, bedrövlig frispark som gav en farlig kontring, LOJT hemarbete, man ser på honom att han inte ens vill vara på plan, han kan ta av sig tröjan och dra.

Förresten gällande Bonucci: Inte bara jag som inte glömt 2014: https://romapress.net/roma-fans-display-banner-against-leonardo-bonucci/
Senast redigerad av J-dilla 2023-12-30 kl. 23:01.
2023-12-31, 23:20
Medlem
Bra snack, och jag håller med.

*
I trådens omröstning så har Cagliari, Lazio och Napoli sju procent. Sedan Milan med 11%, och Roma och Inter ned 16%.

Vill såklart också nämna Parma med 5%.

PS
De mest aktiva skribenterna följer inte de främsta lagen.

Buon Anno!
Senast redigerad av Brille68 2023-12-31 kl. 23:32.
2023-12-31, 23:25
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Bra snack, och jag håller med.

*
I trådens omröstning så har Cagliari, Lazii och Napoli sju procent. Sedan Milan med 11%,Bra snack, och jag håller med.

*
I trådens omröstning så har Cagliari, Lazio och Napoli sju procent. Sedan Milan med 11%, och Roma och Inter ned 16%.

Vill såklart också nämna Parma med 5%.

PS
De mest aktiva skribenterna följer inte de främsta lagen.

Buon Anno!

Inter tar hem det.
2023-12-31, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Inter tar hem det.
De är de stora och naturliga favoriterna. Men ägaren är bankrutt.
2024-01-01, 02:24
Medlem
-GGs avatar
Gott nytt år, mitt älskade Juve!
Och till hela Serie A!

Jag kom precis hem från ett underbart och nyktert nyårsfirande, och Un Estate Italiana gick varm många gånger i allsången, haha.

Juve, Storia Di Un Grande Amore!!!
Juve Per Sempre Sara!!!
2024-01-02, 19:06
Medlem
Åttondel i Coppa Italia. Pioli och Ranieri lommer att låta reserver och yngre spelare få chanson.

Troliga startelvor:

(4-2-3-1) Maignan; Calabria, Simic, Hernandez, Jimenez; Adli, Reijnders; Chukwueze, Romero, Traorè; Jovic.

(4-3-1-2) Radunovic; Di Pardo, Wieteska, Hatzidiakos, Obert; Deiola, Makoumbou, Jankto; Mancosu; Petagna, Luvumbo

Spontant känns CI som viktigare för Milan än för Cagliari. För Milan är det en möjlig titel som kan rädda en hittills medelmåttig säsong, medan det för Cagliari mest distraherar från målet att stanna kvar i Serie A.
2024-01-05, 12:04
Medlem
Hur bra är Radu Dragusin? Han ryktas till Tottenham men jag har dålig koll på honom. Värd €30m?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in