Resultat: Vilket lag håller du på/kommer du att följa denna säsongen?
Atalanta
4,05%
3 röster
Bologna
0%
0 röster
Cagliari
5,41%
4 röster
Empoli
1,35%
1 röster
Hellas Verona
4,05%
3 röster
Inter
16,22%
12 röster
Juventus
5,41%
4 röster
Lazio
6,76%
5 röster
Lecce
0%
0 röster
AC Milan
10,81%
8 röster
Monza
0%
0 röster
Napoli
6,76%
5 röster
Roma
16,22%
12 röster
Salernitana
1,35%
1 röster
Frosinone
0%
0 röster
Cagliari
1,35%
1 röster
Sassuolo
0%
0 röster
Torino
2,70%
2 röster
Udinese
0%
0 röster
Parma
5,41%
4 röster
Fiorentina
4,05%
3 röster
Genoa
0%
0 röster
Ett annat lag i lägre divisioner
4,05%
3 röster
Håller inte på något lag - Älskar italiensk fotboll helt enkelt
4,05%
3 röster
2023-12-24, 00:27
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Tro fan Udinese kryssade igen. Måste börja undra om dom gör det medvetet. Sen kvittering för Torino. Känns som att det varit just en del såna sena avgöranden. Men dom spelar helt enkelt jävligt snålt så lätt att bli mycket kryss. 11 på 17 matcher nu. Försökt hitta rekorden. Inter hade 18 säsongen 04/05. Har hittar lite över 20 i England med diverse lag. Men många frän 42 matchers säsonger. Får se om Udinese kan slå detta. Håller man snittet är man uppe på runt 22 när vi summerar säsongen. Inter lyckades trots alla kryss ta en topp 4.

Påtal om topp 4. Ett jävla race. Skulle säga Milan ända ned till Lazio om två platser. Lär säkert öppna upp avstånd men halvvägs in är vi där. 7 lag totalt. Häftigt. Bologna mest imponerande men oj så försiktigt och tajt. 21-12 i målskillnad på 17. Man skjuter näst minst skott i hela serien trots fjärdeplatsen. Tämligen effektiva dock då man är högre på bea chanser och skott på mål.
2023-12-24, 00:34
Medlem
Crociatis avatar
Medans de andra topplagen i Serie B tappade poäng, så vann Parma sin match mot Ternana med 3-1. Det betyder att Parma är redan klara Vintermästare

Det är underbart att se sitt favoritlag etta.
https://www.legab.it/seriebkt/classifiche

Brescia borta för Skinkstaden om 2 dagar, sen är det ett litet vinter uppehåll.
2023-12-25, 15:01
Medlem
Vi snackade lite kort om att Atalanta renoverar sin arena. Men rent allmänt behöver klubbarna äga sina arenor och i synnerhet att bygga nya arenor. Men det blir politik och mycket snack. Målet för flera är EM 2032 då fem arenor i Italien kommer att användas. Cagliari hoppas t ex kunna vara en av dem, men det är inte heller självklart på något vis. Tvärtom skulle jag bli överraskad om Cagliari lyckas bli en av de fem arenorna även om man är med på listan bland de tio utvalda som eventuellt kan bli valda. Och som en parantes är jag personligen jävligt skeptisk till att överge San Siro istället för att renovera den. Nedan är en lista på eventuella nya arenor i Italien. Inte alls självklart att de verkligen kommer att byggas.

Namn, kapacitet, plats, klubb, färdig

New AC Milan Stadium, 72,000, San Donato Milanese, A.C. Milan, 2028
New Inter Milan Stadium, 70,000, Rozzano, Inter Milan, 2028
New Roma Stadium, 60,000 , Rome, A.S. Roma, 2027
New Stadio Verona, 27,000 , Verona, Hellas Verona F.C., TBD
Cagliari Arena, 25,000, Cagliari, Cagliari Calcio, 2025
New Brescia Stadium, 25,000, Brescia, Brescia Calcio, TBD
New Partenio-Lombardi Stadium, 21,500, Avellino, U.S. Avellino 1912, 2025
New Stadio Castellani, 20,266, Empoli, Empoli F.C., TBD
New Liberati Stadium, 18,500, Terni, Ternana Calcio, TBD
New Crotone Stadium, 18,000, Crotone, F.C. Crotone, TBD
New Padova Stadium, 16,500, Padua, Calcio Padova, TBD
Bosco dello Sport Stadium,16,000, Venice, Venezia F.C., 2026
New Casertana Stadium, 12,000, Caserta, Casertana F.C., 2025

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_future_stadiums
2023-12-25, 20:51
Medlem
Jag har som hastigast diskuterat Bologna med en som har betydligt bättre koll än vad jag har, och han pekade på sportchefen Sartori som en avgörande anledning till framgången. Vilket verkar rimligt med tanke på hans bakgrund. Drygt 20 år i Chievo där han spelade en viktig roll i deras mirakel, sedan i Atalanta från 2014 då deras framgång startade. Och nu Bologna.
2023-12-26, 22:47
Avslutad
Intressanta matcher i Serie B idag.

Sampdoria-Bari 1-1
Trodde inte mina ögon först men Menez spelade för Bari, 36-åringen är fortsatt ganska kvick med bollen och stod för en assist....och 2 gula i sista minuterna. Det andra för att han applåderar sarkastiskt åt första kortet, ränderna går aldrig ur....

Sampdorias Esposito satte 1-1 i öppet mål i 92a, firade inte målet då han spelade för Bari förra säsongen

Palermo-Cremonese 3-2
Avgjordes i sista matchminuten.
Stulac slår frispark från långt håll som dimper ner framför danske målvakten Jungdal och förbi honom in i mål, bedrövlig målvaktsinsats.
Senast redigerad av J-dilla 2023-12-26 kl. 23:36.
2023-12-27, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Intressanta matcher i Serie B idag.

Sampdoria-Bari 1-1
Trodde inte mina ögon först men Menez spelade för Bari, 36-åringen är fortsatt ganska kvick med bollen och stod för en assist....och 2 gula i sista minuterna. Det andra för att han applåderar sarkastiskt åt första kortet, ränderna går aldrig ur....

Sampdorias Esposito satte 1-1 i öppet mål i 92a, firade inte målet då han spelade för Bari förra säsongen

Palermo-Cremonese 3-2
Avgjordes i sista matchminuten.
Stulac slår frispark från långt håll som dimper ner framför danske målvakten Jungdal och förbi honom in i mål, bedrövlig målvaktsinsats.

Ca 23.000 på plats för både Palermo - Cremonese och Sampdoria - Bari.

Dessutom har ultras för Sampdoria och Bari vänskap:
https://www.youtube.com/watch?v=DPt35eW6Rvk
2023-12-28, 18:47
Medlem
Har varit mycket skrivande om att Bonucci skulle komma till Roma, men fansens protester kan ha stoppat det?

Jag har inte så bra koll på hur snacket går hos fansen, men inbillar mig att det finns några här som kanske har.
2023-12-28, 20:19
Medlem
Snart dags för Afrikanska mästerskapet, och de lag som lutat sig mot bra afrikaner får lida. Lite kul, men samtidigt trist eftersom det stora problemet är alla medelmåttiga afrikaner som tar unga italienares plats i lagen.
2023-12-28, 20:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Har varit mycket skrivande om att Bonucci skulle komma till Roma, men fansens protester kan ha stoppat det?

Jag har inte så bra koll på hur snacket går hos fansen, men inbillar mig att det finns några här som kanske har.

2014 möttes Juventus-Roma, Juve vann med 3-2 efter mål av Bonucci i slutminuterna. 2 röda kort delades ut och han slängde ut en del kommentarer efter vinsten som inte uppskattades.
Långsint? Javisst men jag glömmer inte.

Hans transfer från Juve till Milan, där han även tar på sig kaptensbindeln. Kommer sedan tillbaka och tar på sig kaptensbindeln för Juve.
För mig är det oförlåtligt, vet inte hur andra ser på det.

Jag vill aldrig se honom i en Romatröja.

Vissa fans tar upp någon rasistskandal med Keane där Bonucci ska ha lagt någon kommentar, delvis lagt skulden på Keane(?) Även rykten om att han bidrar negativt vad gäller atmosfären i Union. Han är avdankad, det är inte samma Bonucci längre etc.
Senast redigerad av J-dilla 2023-12-28 kl. 21:06.
2023-12-29, 21:54
Medlem
Napoli fortsätter att tappa poäng. 0-0 hemma mot Monza. Man är verkligen en skugga av förra säsongen, trots att de viktigaste spelarna borde vara ett år bättre.

Monza gör det bra, och spelar med många italienare.
2023-12-29, 22:54
Medlem
Lazio vände och vann hemma mot Frosinone. Man har under säsongen varit impotenta och endast gjort 18 mål på de första 17 matcherna. Man låg under i halvtid med 0-1, utan Immobile, som nog hade trivts mot Frosinone. Men man vände och vann med 3-1. Som sig bör. Fint inhopp av Isaksen, och bra match av Castellanos.

Gilardinos Genoa har på de tre senaste matcherna spelat oavgjort mot Juventus, vunnit mot Sassuolo och ikväll spelat oavgjort mot Inter. Och gjort mål på både Juventus och Inter, som inte släpper in särskilt många mål.
Senast redigerad av Brille68 2023-12-29 kl. 23:21. Anledning: Stavar som en turk...
2023-12-30, 16:33
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
För mycket Julskinka hos Bologna? Det så stabila försvaret kollapsar. Nu ska inte ens Udinese kunna undvika och vinna med 20 kvar.

Juve-Roma ikväll. Fin match på förhand. Men med Mourinho och Allegri bakom rattarna snackar vi nog mer gammal unken lastbil än Ferrari. 1X blev på tipset. Roma usla borta. No Dybala no party. Men så är han väl med i truppen så kanske spelar. Får se.

Drog med tvåan på Milan Sassuolo. Sassuolo har redan slagit både Inter och Juventus. Har sjukt bra statistik mot Milan. Men inte fan kan man vinna igen? Vire för bra för att vara sant.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in