2023-12-30, 14:34
Medlem
poonts avatar
"Sanktionerna biter inte på Ryssland, Rysslands ekonomi är starkare än nånsin förr!)

Meanwhile... https://twitter.com/Doktor_Klein/status/1734724498081882609?t=bvWKvEUba0try47PXoc1Iw&s=19
Citera
2023-12-30, 14:35
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det är väl ändå lite upprörande om ens skattepengar ska gå till att sända folk med Downs syndrom att vakta skyttegravar? Däremot är det väl inte tillräckligt ont för att vi skulle börja stödja Ryssland, som gör liknande saker.

Skattar du i sverige? Jag trodde du levde utomlands som mig?

Ja i övrigt så håller jag med dig om att Sveriges skattepengar går till hur mycket skit som helst men inte fan ska några pengar gå till ett aggresivt land. Där håller jag inte med dig.

Mycket är tragiskt i vår värld.
Citera
2023-12-30, 14:36
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollegah1
Givetvis attackerar AFU bara militära mål - bara de har ett moraliskt pass 🤡

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/ukrainska-attacker-inne-i-ryssland/

Det är fullt legitimt enligt folkrätten att attackera en angripares infrastruktur i form av broar. militärbaser kraftverk och liknande.

Om ryssfittorna attackerar oss kommer vi att bomba installationer i Ryssland var så säker.

Skillnaden är att dm ryska fascisterna bombar uttalat civila mål som daghem skolor sjukhus i rent terrorsyfte.
Senast redigerad av raskens 2023-12-30 kl. 14:39.
Citera
2023-12-30, 14:36
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Givetvis fanns inget fredsavtal som realistiskt sett kunde ha godtagits av båda parter. Vilka villkor skulle ha gällt? Hur såg avtalet, ungefär, ut? Ingen har kunnat svara på detta (inte ens lögnaren Lavrov har varit konkret) och orsaken är enkel; förslag till avtal fanns aldrig. Detta påstådda fredsavtal är en av Kremls alla lögner och ingen bör gå på detta. Om Kreml, för en gångs skull, hade haft något konkret att visa upp skulle de ha gjort det. Men de ljuger. Som alltid.

Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Det sk "fredsavtalet" är en icke-diskussion och kampanj verkställd av prostituerade desinformatörer för att skapa ett brus på sociala medier. Det finns ingen diskussion om något "fredsavtal" då de bedrägliga ryssarna bröt och aldrig hade intentioner att följa Budapest, Minsk 1 och Minsk 2 eller ett påhittat "fredsavtal" från våren 2022.

Ni hittar på massa trams och sprider dynga.

" Wow! Ukraine Ambassador Chalyi, who participated in peace talks with Russia in Spring 2022, states that “we concluded” “Istanbul Communique” & “were very close in… April to finalize our war with some peaceful settlement” & that Putin “tried everything possible to conclude agreement with Ukraine.”

He says that it was Putin’s “personal decision to accept the text of this communique.” Such peace deal framework to end war was also confirmed by head of Ukrainian delegation, officials close to Zelensky, ex-Israeli PM, ex-German chancellor, Putin, Turkish FM, former US officials & Arestovych. First five stated that deal was blocked by US/UK."

https://skwawkbox.org/2023/12/29/video-ukraine-ambassador-ukraine-had-agreed-peace-deal-with-russia/
Citera
2023-12-30, 14:37
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollegah1
Tragiskt.

https://twitter.com/stillgray/status/1740915576435097656

Ja om det där är på riktigt är det jävligt tragiskt. Tror dock att detta är fejk.
Citera
2023-12-30, 14:38
Medlem
Citat:
Ja, Ryssland är högerkonservatism när det är som sämst. Ingen vision. Men det appellerar till en del. Framför allt de som vill ha ordning och reda, och som är lite misstänksamma mot nymodigheter som homosexualitet och ateism. De ser löftena om ekonomisk utveckling som dimridåer, där den genomsnittlige Ivan inte får det bättre, det är något som främst gynnar "dem i Kiev".

Man ska heller inte glömma att Ukraina har utvecklats mediokert i över 30 år. Många i Ukraina tror nog att locktonerna om väst efter kriget bara är det senaste skitsnacket.

Ja ja. God fortsättning. Mitt tips till dem är att de själva låter bli att bli homosexuella om de inte vill det och fortsätter att gå i kyrkan om de gärna vill det.
Citera
2023-12-30, 14:40
Medlem
Citat:
Har du en länk till ordagrant vad Putin sa när han "viftade med avtalet"?

Du tror jag har en länk på ett avtal som smutsiga vatniks hittat på? Nu har du nog läst fel va?
Citera
2023-12-30, 14:42
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Källor mannen! Källor!
Vill man verkligen ställa om produktion från 152mm till 155mm under brinnande krig? De som nu har övertaget på produktion av artillerigranater. Vad ska man då göra med arvet från sovjet? De har ändå tusen-nånting pipor i reserv.

Hur många gånger ska jag behöva länka till mina källor? Jag är säkert uppe i 5x nu. Nåväl, varsågod.

https://www.thedefensepost.com/2023/08/24/russia-increased-artillery-shell-production/?expand_article=1&utm_content=cmp-true
https://www.armyrecognition.com/ukraine_-_russia_conflict_war_2022/russia_deploys_sniper_artillery_shell_krasnopol-m2_guided_ammunition_to_target_ukrainian_tanks.htm l? utm_content=cmp-true
Citera
2023-12-30, 14:45
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Du tror jag har en länk på ett avtal som smutsiga vatniks hittat på? Nu har du nog läst fel va?

Det kanske är jag som missförstått dig. Jag tror:

Ni säger att Putin viftade med ett avtal i nåt möte med afrikaner där han påstod att det var ett fredsavtal som var underskrivet av Ukrainska delegationen.

Har jag missförstått?

Om jag har förstått det rätt, så ber jag om en länk till Putins lilla "stunt" med transkribering.
Citera
2023-12-30, 14:46
Medlem
Citat:
Har du en länk till ordagrant vad Putin sa när han "viftade med avtalet"?
Här kommer det gamla "kravet" som varje marionett alltid kräver skall levereras när man gått Kurs i metoden M som i marionett i Peskovs desinformationsarme", KGB metod sedan gammalt. Länk till det ordagranda Putin uttalandet.
Och länkar själv inte alls, uppmanar andra att leta själv efter vad man skrivit för att kunna åla sig.
En marionett i evigt bluffande, ålande och ljugande enligt tvärtommetoden.
Ridå!

Men marionetten knappar ivrigt vidare på sitt tangentbord, dag som natt.
Citera
2023-12-30, 14:48
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Då tar vi det igen. Och läs från första raden.

Och ja jag kan svara på din fråga..jag har ingen aning om, om det är en rysk eller nordkoreansk granat eller inte och har aldrig berört det ämnet.

Och jo jag kan någorlunda hyffsat ryska. Kan inte läsa och skriva. Tala är svårt men förstår en hel del om de talar sakta. Lever för närvarande (inte i sverige) bland ryssar och ukrainare (grannar/vänner).

Har du koll nu och är nöjd eller ska du fortsätta ljuga om vad jag skrivit?

Sedan kan du ta sig en titt på länken igen. Tada... En video... !!! Har du sett någon tala och röra sig på en bild?

Mupp!

Men om du inte kan svara på min fråga om bilden du länkat till så blir det meningslöst eftersom jag inte kan ryska. Får jag fråga varför du länkade till en bild med en rysk soldat framför sovjetiska 122mm Gradraketer som bevis för att de fått dem av Nordkorea? För du kan ju inte svara på vad det är för modifikationer som gör dem nordkoreanska. Ursprungspostaren på twitter spekulerar dessutom bara om det. Det borde finnas tydligare bevis i Ukraina i så fall om Nordkorea levererat ammunition till Ryssland.
Citera
2023-12-30, 14:49
Medlem
Citat:
Det kanske är jag som missförstått dig. Jag tror:

Ni säger att Putin viftade med ett avtal i nåt möte med afrikaner där han påstod att det var ett fredsavtal som var underskrivet av Ukrainska delegationen.

Har jag missförstått?

Om jag har förstått det rätt, så ber jag om en länk till Putins lilla "stunt" med transkribering.

Leta själv!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in