2023-12-28, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiMpicH
Har kommit över några 8mg piller av misstag

Jag tar cirka 400mg tramadol om dagen men sitter nu tomhänt pga julstrul och undrar då hur mycket jag kan ta av en sån här tablet så jag kan undvika en AT på nyår.

Är av varianten man tar sublingualt. Så tänkte lägga under tungan

Fan vad smart! Från kärring-piller till riktigt knark, men utan riktig kick. Mycket mildare att kliva av Heroin…..

Som sagt, dra det i snoken. Självklart.

Lycka till!
Citera
2023-12-29, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anatoliy
Hej, jag är helt ren, utan sub, i 4 dygn nu! Jag har känt den där känslan att "JAG MÅSTE HAA!", och påsen med heroin ligger här, men jag övervann den, och dagen efter var suget mer dämpat. Jag hoppas att det värsta är över... Jag försöker övervinna detta utan sub.

Hur går det för dig?
Citera
2023-12-30, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiMpicH
Hur brukar ni dela upp dom så pass mycket? Dom är ju väldigt små dom här jag har iaf.

Att ta dom något annat sätt än via munnen har jag inget intresse av.

Dom går att få tag på i 2mg variant även om dem är tämligen ovanliga, som kommer med brytskåra så med dessa är det tvärenkelt att dela upp i 1mg's doser.

8'orna får man höfta sig till och försöka bryta i småbitar och ta på ett ungefär om man inte vill dra det i snoken.

Undrar du något mer är det bara skriva eller skicka ett PM.
Citera
2023-12-31, 11:04
Medlem
Charliework86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Dom går att få tag på i 2mg variant även om dem är tämligen ovanliga, som kommer med brytskåra så med dessa är det tvärenkelt att dela upp i 1mg's doser.

8'orna får man höfta sig till och försöka bryta i småbitar och ta på ett ungefär om man inte vill dra det i snoken.

Undrar du något mer är det bara skriva eller skicka ett PM.

Dom 2mg är dom vita runda med ett kors på?
Citera
2024-01-02, 19:14
Medlem
Tjena, går på buvidal 32mg i veckan.

Stämmer det att man kan ta fentanyl utan det krockar? Läste någonstans om en person med buvidal råkar ut för en olycka eller liknande så använder man fentanyl.

Hade verkligen varit skönt med ett svar av någon som vet. Käkade några stavar som hade något rc fentanyl I sig och de krockade inte.
Citera
2024-01-02, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Anonym_
Nu när jag läst om bup så inser jag att det korkat att gå över till den, visste inget om substansen förutom att den används mot opiotmissbruk så trodde den hade lite andra egenskaper som skulle vara fördelaktigt.

Hade jag varit två veckor isolerad eller på en öde ö hade jag klippt direkt och jag tror jag hade härdat ut det, har en jävulskt disciplin och vilja när jag sätter den sidan till. Även om de egenskaperna rundats av min ssri mefecin, min
Läkare trodde min oerhörda disciplin som jag visat förut va ångestdrivet (på ett posetivt vis)

Jag har ett jobb som kräver ansvar och har massa ansvar privat, är ensamstående förälder osv.

Som tur är ogillar jag starkt benzo och lyrika är rent ut sagt ren skit, blir så trög och seg.

Haft en karta benzo i tre månader, tar ibland när vill sova ut riktigt ordentligt.

Har några frivilliga och ofrivilliga cold turkeys
I bageget. Men utöver de fysiska så blir jag så deppig och ångestfylld och gissar på att det är för att tramadol har en ssri effekt med.

Köpte lite kodein, men det är ju 4-6 ggr dyrare än tramadol, men ska köpa på mig lite till och köra två veckor och sen försöka bryta/ trappa ner ordentligt.

Det är verkligen inte optimalt men jag har 3 dagar i taget där under några veckor period där jag kan ligga utslagen i en säng. Så min tanken är att jag ska sluta helt, genomlida 3 dagar at men kansje hjälp av lyrica och benso. Sen Cruisa 3 dagar på små doser kodein sen igen klippa helt och genomleda en at till.,

Dömt att misslyckas kanske, men jag har ingen annan möjlighet.

Tack för era svar.

Ni

Var tramadol beroende för cirka 14 år sedan i 5 år när vården inte var så korkade som idag och ger folk subutex för att gå av. För vad tror du att du kommer vilja ha efter det ? Jo just Subutex som är en extremt mkt starkare opioid.

På den tiden då fick man ett nedtrappnings schema. Och tro jag var på höga doser i slutet 2500mg om dagen ungefär. Jag tappade sakta ner lite varannan dag. När jag lägre ner väntade jag en vecka och sen när jag klev av helt kände jag inte någon avtädning överhuvudtaget. Så gör bara ett schema så är du fine. Lite bens skadar inte men du behöver ingen annan opiat övh/ brutalen
Citera
2024-01-04, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brutalius
Var tramadol beroende för cirka 14 år sedan i 5 år när vården inte var så korkade som idag och ger folk subutex för att gå av. För vad tror du att du kommer vilja ha efter det ? Jo just Subutex som är en extremt mkt starkare opioid.

På den tiden då fick man ett nedtrappnings schema. Och tro jag var på höga doser i slutet 2500mg om dagen ungefär. Jag tappade sakta ner lite varannan dag. När jag lägre ner väntade jag en vecka och sen när jag klev av helt kände jag inte någon avtädning överhuvudtaget. Så gör bara ett schema så är du fine. Lite bens skadar inte men du behöver ingen annan opiat övh/ brutalen

Tack för feedback, är inne på 10e dagen utan tramadol nu, ätit ca 10-15 xanor under dessa dagar, nu tog de slut också, rätt grov ångest men de mesta fysiska symptom från tramadolabstinensen verkar borta .
Citera
2024-01-09, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Anonym_
Tack för feedback, är inne på 10e dagen utan tramadol nu, ätit ca 10-15 xanor under dessa dagar, nu tog de slut också, rätt grov ångest men de mesta fysiska symptom från tramadolabstinensen verkar borta .

Äkta dig för xanor det är ett värre beroende än heroin att gå av. Tar hellre 5 heroin avtädningar på raken än 1 benso avtändning. Då pratar jag när jag käkat d3t dagligen i flera år. Tar fan minst 3 månader innan du ens kan prata med en människa. Aja du fixar det. Antar du rätt ung med. Lycka till
Citera
2024-01-09, 01:06
Medlem
Citat:

Stämmer det att man kan ta fentanyl utan det krockar? Läste någonstans om en person med buvidal råkar ut för en olycka eller liknande så använder man fentanyl.

Hade verkligen varit skönt med ett svar av någon som vet. Käkade några stavar som hade något rc fentanyl I sig och de krockade inte.

Bump
Citera
2024-01-09, 14:09
Medlem
Citat:
Äkta dig för xanor det är ett värre beroende än heroin att gå av. Tar hellre 5 heroin avtädningar på raken än 1 benso avtändning. Då pratar jag när jag käkat d3t dagligen i flera år. Tar fan minst 3 månader innan du ens kan prata med en människa. Aja du fixar det. Antar du rätt ung med. Lycka till

Tack! 15e dagen utan tramadol, och 5-6 dagar utan benzo. Har ätit atarax och tagit nån tesked Kratom varannan dag, vill klippa Kratomen helt med, men fortfarande hög oro och ångest. Om en vecka till bör jag va hyfsat återhämtad från tramadolen.

Vet inte vad som är ångest av diverse bakrus eller om det är underliggande ångest, kampats med ångest förut men mer nu än ”vanligt”
Citera
2024-01-09, 15:13
Medlem
KringExs avatar
Citat:

De som går på Buprenorfin och utsätts för trauma får höga doser Fentanyl av sjukvården.
Jag är med i laro och går på 16 mg Suboxone, så jag har koll. Har frågat personalen flera gånger. Dock har jag ingen aning om Fentanyldoseringar när man går på Buprenorfin.
Citera
2024-01-16, 00:43
Medlem
Är det vanligt nuförtiden att det säljs mycket fake Sub-tabletter? Det cirkulerar väl t.ex mängder med fake tramadol-tabletter ute på gatorna, men är detta lika vanligt förekommande när det gäller Sub, eller får man nästan jämt äkta tabletter när man handlar på gatan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in