Citat:
Var själv gravt opioidberoende (poly missbruk) men opioider var alltid grundstenen för mig och med det sagt så ska jag vara helt ärlig med dig.
Det är inte särskilt logiskt att ta till Bupe för att trappa ner ett Tramadol missbruk då Buprenorfin är mycket potentare och om du slutat få eufori av tramadol så är chansen överhängande att du kommer få någon form av eufori av ytterst små mängder buprenorfin.
Visst man kan lägga upp planer, som du - ta till benso för att ta av edgen etc.
Men det som alltid har fungerat bäst för mig över alla åren vare sig det var heroin, fentanyl eller vad det nu var jag använde så är det att klippa av helt och hållet.
Gör en snabb nedtrappning på de tramadol du har kvar, gör ett schema över max 1-2 veckor max där du relativt snabbt trappar ner dosen dagligen eller varannan dag.
Du KAN eventuellt kasta in 1 stesolid eller 2 den första veckan dag 2 till 4 MEN det är enbart om du inte redan har ett gamalt benzo missbrukstendens eller vet med dig att du har svårt att bryta.
För du kommer ganranterat få försmak för dem då din hjärna kommer börja förknippa benzon med något positivt vilket inte är bra i det dilemmat du redan sitter i och försöker komma ur.
Så därför är min rekommendation jag alltid ger folk och alltid gjort - trappa ner din dos och klipp utan hjälp.
Det kommer gå snabbast och lättast att bli clean och må bra snabbt i slutändan. Tro mig.
För allt du gör med att kasta in andra opioider som "dämpande" är att FÖRLÄNGA din avtändning.
Det är inte särskilt logiskt att ta till Bupe för att trappa ner ett Tramadol missbruk då Buprenorfin är mycket potentare och om du slutat få eufori av tramadol så är chansen överhängande att du kommer få någon form av eufori av ytterst små mängder buprenorfin.
Visst man kan lägga upp planer, som du - ta till benso för att ta av edgen etc.
Men det som alltid har fungerat bäst för mig över alla åren vare sig det var heroin, fentanyl eller vad det nu var jag använde så är det att klippa av helt och hållet.
Gör en snabb nedtrappning på de tramadol du har kvar, gör ett schema över max 1-2 veckor max där du relativt snabbt trappar ner dosen dagligen eller varannan dag.
Du KAN eventuellt kasta in 1 stesolid eller 2 den första veckan dag 2 till 4 MEN det är enbart om du inte redan har ett gamalt benzo missbrukstendens eller vet med dig att du har svårt att bryta.
För du kommer ganranterat få försmak för dem då din hjärna kommer börja förknippa benzon med något positivt vilket inte är bra i det dilemmat du redan sitter i och försöker komma ur.
Så därför är min rekommendation jag alltid ger folk och alltid gjort - trappa ner din dos och klipp utan hjälp.
Det kommer gå snabbast och lättast att bli clean och må bra snabbt i slutändan. Tro mig.
För allt du gör med att kasta in andra opioider som "dämpande" är att FÖRLÄNGA din avtändning.
Nu när jag läst om bup så inser jag att det korkat att gå över till den, visste inget om substansen förutom att den används mot opiotmissbruk så trodde den hade lite andra egenskaper som skulle vara fördelaktigt.
Hade jag varit två veckor isolerad eller på en öde ö hade jag klippt direkt och jag tror jag hade härdat ut det, har en jävulskt disciplin och vilja när jag sätter den sidan till. Även om de egenskaperna rundats av min ssri mefecin, min
Läkare trodde min oerhörda disciplin som jag visat förut va ångestdrivet (på ett posetivt vis)
Jag har ett jobb som kräver ansvar och har massa ansvar privat, är ensamstående förälder osv.
Som tur är ogillar jag starkt benzo och lyrika är rent ut sagt ren skit, blir så trög och seg.
Haft en karta benzo i tre månader, tar ibland när vill sova ut riktigt ordentligt.
Har några frivilliga och ofrivilliga cold turkeys
I bageget. Men utöver de fysiska så blir jag så deppig och ångestfylld och gissar på att det är för att tramadol har en ssri effekt med.
Köpte lite kodein, men det är ju 4-6 ggr dyrare än tramadol, men ska köpa på mig lite till och köra två veckor och sen försöka bryta/ trappa ner ordentligt.
Det är verkligen inte optimalt men jag har 3 dagar i taget där under några veckor period där jag kan ligga utslagen i en säng. Så min tanken är att jag ska sluta helt, genomlida 3 dagar at men kansje hjälp av lyrica och benso. Sen Cruisa 3 dagar på små doser kodein sen igen klippa helt och genomleda en at till.,
Dömt att misslyckas kanske, men jag har ingen annan möjlighet.
Tack för era svar.
Ni