2023-12-29, 23:13
Medlem
Liberationfronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Det är klart krögarna och sunkhaksägarna ser allt, men de är ofta skrämda till tystnad trots att de vet att deras sunkhak är ett narkotikanav i centrum.

Jag har talat med flera krogägare som vittnar om samma sak där jag bor.

Bor inte i Sunken men det handlas rätt friskt även på Östermalm
Citera
2023-12-29, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honey29

Tänker med på polisens agerande, hade de rättigheter till att hålla på så som de gör ?
"Vid misstanke av brott" heter det .
Det kan vara att dom misstänker att du ska råna stället och våldta personal.. dom kommer långt med dessa orden och det finns inget du kan göra.
Har hänt mig massor, bara bita i det sura äpplet och inte ge dom en anledning att lämna dig på andra sidan staden bara för att lämna drogtest.
Dom kommer inte köra tillbaka dig oavsett hur oskyldig du är. Du är i underläge..
Citera
2023-12-29, 23:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Liberationfront
Bor inte i Sunken men det handlas rätt friskt även på Östermalm
Visst är det så. Erbjuder endast mitt perspektiv och mina erfarenheter.

Drogerna är överallt, men hur mycket gängen styr är inte etablerat i samma grad överallt.
Citera
2023-12-29, 23:18
Medlem
Liberationfronts avatar
Citat:
Visst är det så. Erbjuder endast mitt perspektiv och mina erfarenheter.

Drogerna är överallt, men hur mycket gängen styr är inte etablerat i samma grad överallt.

Så är det ju, finns ju mer organiserat folk här i krokarna men också enskilda missiler, nästan ”alla känner alla” vet vem man ska gå till, ibland Maffia eller ngn enskild kran.
Citera
2023-12-29, 23:24
Medlem
whack-a-moles avatar
Woke polisen gör ingenting. Skröna.
Citera
2023-12-29, 23:42
Medlem
Citat:
Har varit i kvarterskrogen ett par gången sista tiden, och polisen kommer in och visiterar ett gäng killar.
Det har nu hänt 3-4 gånger jag har varit där, de visiterar främst invandrarkillar.
Tänker om det är OK ? Samt får polisen gå in i en krog och visitera folk inne i krogen ? Nu berör det inte mig, men ägaren är bekant till mig och tycker lite synd om honom. Det skrämmer ju andra kunder som hen har.

PS: Hoppas det är rätt forum ?

Vår nya Nazi-höger ligger förstås bakom detta. Visitationszoner, angiverilagar och mycket, mycket annat som vi inte är vana vid i vårt f.d demokratiska Sverige.
Citera
2023-12-29, 23:44
Medlem
nidbilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stezt
Ja det är bra att de visiterar invandrarkillar så får vi färre invandrarkillar med kniv ute på stan.

95% av gängskjutningar och sexualbrott är invandrare från mellanöstern\Afrika, bara naturligt att kontrollera dessa individer.
Citera
2023-12-29, 23:47
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
De gör vad de vill. Vägpirater.

En krog jag satt på ibland så kom de och kollade folk som kom ut från muggen och knackade på toadörren och grejor. Och detta var ett sunkigt förortshak.

Absurt, för fan.
Jag läste för något år sedan om sent öppna caféer där toaletten användes som knarklager. "Affärsinnehavarna" satt och drack kaffe och hade koll på dasset. Beställningar kom via telefon och plockades fram vid behov.

Poliser som tittar in på kvarterskrogar är inte så ovanligt tycker jag. Normalt beteende brukar vara att gå ett varv i lokalen och sedan fråga krögaren om allt är lugnt. Det kan också ske myndighetsgemensamma kontroller, då verkar polisens huvuduppgift vara att se till att det är lugnt när Skatteverket tittar i kassan, när Kronofogden pratar med killen med guldkedja osv.
Citera
2023-12-29, 23:53
Medlem
Citat:
Har varit i kvarterskrogen ett par gången sista tiden, och polisen kommer in och visiterar ett gäng killar.
Det har nu hänt 3-4 gånger jag har varit där, de visiterar främst invandrarkillar.
Tänker om det är OK ? Samt får polisen gå in i en krog och visitera folk inne i krogen ? Nu berör det inte mig, men ägaren är bekant till mig och tycker lite synd om honom. Det skrämmer ju andra kunder som hen har.

Kan finnas alla möjliga sorters anledningar. Från att polisen olagligt trakasserar dom till att dom är under utredning/spaning. Poliserna som utförde detta är nog dom enda som vet exakt varför. Om det var kända gängkrimminella så var det en bra grej. Annars, enligt mig, vidrigt beteende. Men kanske ägaren ringt? Kanske trakasserat någon servitris eller hotat en gäst? Finns tusen anledningar som sagt. Allt från trakasserier till att ha god grund.
Citera
2023-12-30, 00:51
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Nu ligger inte korgen i Östermalm direkt, så att det får tänkas att det är mindre "populär" folk som hänger där, stammisar med mera.

Tänker med på polisens agerande, hade de rättigheter till att hålla på så som de gör ?
Nej såklart snuten som lite som de känner för 🤡🤡

Klart de har. Är garanterat kända den tidigare.

Byt umgänge.
Citera
2023-12-30, 00:53
Medlem
Citat:

Det är det nya klassamhället som utvecklar sig i lavinfart.

Detta hade så klart aldrig i helvete hänt bland akademikerna på deras ställen där varmrätterna kostar 395:- trots att det finns pedofiler, pillertrillare, horköpare och folk som gillar näsgodis där också.
Senast redigerad av rotebro-conny 2023-12-30 kl. 01:00.
Citera
2023-12-30, 01:05
Medlem
Som kund hade jag bara blivit skrämd om jag haft någonting att dölja för polisen. Jag tycker det är bra att de gör kontroller i förebyggande syfte. För några år sedan hade det kanske upplevts som provokativt, men med anledningen av samhällsutvecklingen idag är jag positivt inställd till polisens ökade närvaro! Vissa orter har dessutom en högre anknytningstäthet, så vid en kontroll kan personerna som kontrolleras ha en anknytning till brottslighet, även om de inte utför de grövsta gärningarna. Kontrollerna sker inte slumpmässigt utan polisen har nog rätt bra koll på vilka de ska söka igenom. Hade jag ägt en krog hade jag rullat ut röda mattan för aina. Skulle aldrig vilja ha inhemska terrorister lr våldtäktsmän etc häckandes på mitt ställe!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in