2023-12-29, 22:44
Medlem
Liberationfronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honey29
Har varit i kvarterskrogen ett par gången sista tiden, och polisen kommer in och visiterar ett gäng killar.
Det har nu hänt 3-4 gånger jag har varit där, de visiterar främst invandrarkillar.
Tänker om det är OK ? Samt får polisen gå in i en krog och visitera folk inne i krogen ? Nu berör det inte mig, men ägaren är bekant till mig och tycker lite synd om honom. Det skrämmer ju andra kunder som hen har.

PS: Hoppas det är rätt forum ?

Var då? Detta är ju tydligen en s.k vistiationszon. Då har polisen speciella befogenheter

Skulle ju inte hända på Karlaplan direkt
Senast redigerad av Liberationfront 2023-12-29 kl. 22:47.
Citera
2023-12-29, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Kan ju vara att dessa är tidigare kända av snuten.

Precis, dom har nog sina anledningar.
Citera
2023-12-29, 22:49
Medlem
Room531s avatar
Frågan jag ställer mig är vad krogägaren tycker om att polis kommer in och stör deras gäster och tvingar dem till visitation.. om krogägaren är okej med det, så är det mer okej antar jag... Om gästerna vet att "här är en krog där vi är okej med att polisen kollar igenom alla varje kväll!"

Men jag förmodar att polisbesök leder till färre gäster på sagda ställe, särskilt om det upprepas. Mindre inkomst för krogägaren, personal kan påverkas med.

För vem vill egentligen bli störd av polis som utan anledning ska rota igenom ens grejer, fickor, uppehåller en och stör när man bara försöker ta en öl... Laglydig som ej... Ja visst finns det några som vill ha det så "för tryggheten"...

Det är ju möjligt att det fanns bra skäl till att agera sådär, men rent spontant är jag emot det.

Dåligt för krogägarna, för gästerna, och maktmissbruket under nazifasonerna under coronan på många håll i företagskontrollerade "fria" väst gör sig påmind..
Citera
2023-12-29, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitman-33
Börja kräv kamera på varenda lagutkrävande myndighet. Nu och inte då. Detta finns redan i USA. Det finns inga begränsningar om att detta skulle kunna införas i Sverige. Se till bara gott folk att framhäva eran rättighet. Så kommer eran vilja ske, kommer bli mkt intressant att se hur Polisen verkligen beter sig..
Gissar att de beter sig en magnitud bättre än dig och dina polare.
Citera
2023-12-29, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
För vem vill egentligen bli störd av polis som utan anledning ska rota igenom ens grejer, fickor, uppehåller en och stör när man bara försöker ta en öl... Laglydig som ej... Ja visst finns det några som vill ha det så "för tryggheten"...
Nu visiterade de enbart vissa.
Citera
2023-12-29, 22:51
Medlem
Liberationfronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Frågan jag ställer mig är vad krogägaren tycker om att polis kommer in och stör deras gäster och tvingar dem till visitation.. om krogägaren är okej med det, så är det mer okej antar jag... Om gästerna vet att "här är en krog där vi är okej med att polisen kollar igenom alla varje kväll!"

Men jag förmodar att polisbesök leder till färre gäster på sagda ställe, särskilt om det upprepas. Mindre inkomst för krogägaren, personal kan påverkas med.

Det är ju möjligt att det fanns bra skäl till att agera sådär, men rent spontant är jag emot det.

Dåligt för krogägarna, för gästerna, och maktmissbruket under nazifasonerna under coronan på många håll i företagskontrollerade "fria" väst gör sig påmind..

Samtidigt så lär väl krogägaren kunna neka folk inträde? Då de utgör en risk för krogen? Något ägaren borde veta?
Citera
2023-12-29, 22:56
Medlem
Vitman-33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberheimXI
Gissar att de beter sig en magnitud bättre än dig och dina polare.
Det är på det viset demokrati föddes. Jag har inte bettet mig illa (hoppas jag) jag tänker iaf stå upp för dom rättigheter som bygger ett demokratiskt samhälle. Det är vad jag står för och du får kalla mig vad du vill.
Citera
2023-12-29, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Liberationfront
Samtidigt så lär väl krogägaren kunna neka folk inträde? Då de utgör en risk för krogen? Något ägaren borde veta?
Det är slödder med våldskapital som bor i områdena. Enskilda krogägare har ofta varken ork eller tid att jiddra med gängkriminella.

Krogar utgör inte sällan sambandscentraler för langning.
Citera
2023-12-29, 23:01
Medlem
Liberationfronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Det är slödder med våldskapital som bor i områdena. Enskilda krogägare har ofta varken ork eller tid att jiddra med gängkriminella.

Krogar utgör inte sällan sambandscentraler för langning.

Njae krögare ser mer än man tror. Det är ändå deras levnadsbröd. Jag har fått varning två-tre ggr, massor år sedan, inget gäng vi var bara Gangsters.
Citera
2023-12-29, 23:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Liberationfront
Njae krögare ser mer än man tror. Det är ändå deras levnadsbröd. Jag har fått varning två-tre ggr, massor år sedan, inget gäng vi var bara Gangsters.
Det är klart krögarna och sunkhaksägarna ser allt, men de är ofta skrämda till tystnad trots att de vet att deras sunkhak är ett narkotikanav i centrum.

Jag har talat med flera krogägare som vittnar om samma sak där jag bor.
Citera
2023-12-29, 23:06
Medlem
KarmageddonN0Ws avatar
Om du är osäker på om det dem gör är rätt så är det förmodligen fel.
Citera
2023-12-29, 23:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Honey29
Har varit i kvarterskrogen ett par gången sista tiden, och polisen kommer in och visiterar ett gäng killar.
Det har nu hänt 3-4 gånger jag har varit där, de visiterar främst invandrarkillar.
Tänker om det är OK ? Samt får polisen gå in i en krog och visitera folk inne i krogen ? Nu berör det inte mig, men ägaren är bekant till mig och tycker lite synd om honom. Det skrämmer ju andra kunder som hen har.

PS: Hoppas det är rätt forum ?
Givetvis får de det. Garanterat kriminella
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in