2023-12-29, 22:04
Bannlyst
Har varit i kvarterskrogen ett par gången sista tiden, och polisen kommer in och visiterar ett gäng killar.
Det har nu hänt 3-4 gånger jag har varit där, de visiterar främst invandrarkillar.
Tänker om det är OK ? Samt får polisen gå in i en krog och visitera folk inne i krogen ? Nu berör det inte mig, men ägaren är bekant till mig och tycker lite synd om honom. Det skrämmer ju andra kunder som hen har.

PS: Hoppas det är rätt forum ?
Citera
2023-12-29, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honey29
Nu berör det inte mig, men ägaren är bekant till mig och tycker lite synd om honom. Det skrämmer ju andra kunder som hen har.
Din kompis kanske ska profilera sig lite annorlunda?
Citera
2023-12-29, 22:10
Medlem
Ja det är bra att de visiterar invandrarkillar så får vi färre invandrarkillar med kniv ute på stan.
Citera
2023-12-29, 22:10
Avslutad
Citat:
Har varit i kvarterskrogen ett par gången sista tiden, och polisen kommer in och visiterar ett gäng killar.
Det har nu hänt 3-4 gånger jag har varit där, de visiterar främst invandrarkillar.
Tänker om det är OK ? Samt får polisen gå in i en krog och visitera folk inne i krogen ? Nu berör det inte mig, men ägaren är bekant till mig och tycker lite synd om honom. Det skrämmer ju andra kunder som hen har.

PS: Hoppas det är rätt forum ?
Kan ju vara att dessa är tidigare kända av snuten.
Citera
2023-12-29, 22:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Din kompis kanske ska profilera sig lite annorlunda?
Nu ligger inte korgen i Östermalm direkt, så att det får tänkas att det är mindre "populär" folk som hänger där, stammisar med mera.

Tänker med på polisens agerande, hade de rättigheter till att hålla på så som de gör ?
Citera
2023-12-29, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Kan ju vara att dessa är tidigare kända av snuten.
Mycket möjligt, är det dock en "legit" anledning till att visitera de inne på krogen ?

PS: Snälla diskutera inte invandrare / svenskar utan jag ville ge ett perspektiv på besökarna i krogen.

(Det gäller inte dig Rouen)
Citera
2023-12-29, 22:12
Avslutad
Vet ej vilken stad du bor i, men de söker ju efter kriminella så de söker ju rätt målgrupp!
Citera
2023-12-29, 22:14
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Nu ligger inte korgen i Östermalm direkt, så att det får tänkas att det är mindre "populär" folk som hänger där, stammisar med mera.

Tänker med på polisens agerande, hade de rättigheter till att hålla på så som de gör ?

Är du fem år? Polisen har skyldighet undersöka eventuell brottslighet.
Citera
2023-12-29, 22:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Är du fem år? Polisen har skyldighet undersöka eventuell brottslighet.
Killarna sitter och drycker öl, ser inte en direkt brottslighet i det
Citera
2023-12-29, 22:16
Medlem
Citat:
Killarna sitter och drycker öl, ser inte en direkt brottslighet i det
Man ser inte på vad de dricker vad de har för bakgrund. Det är såklart inte för att de tar en öl som gör att polisen kollar dem.

Men konstigt om polisen kontrollerar och visiterar alla på krogen.
Citera
2023-12-29, 22:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Man ser inte på vad de dricker vad de har för bakgrund.
Bakgrund, ingen aning.
Drycker, öl som det beställs av servitörer på restaurangen
Citera
2023-12-29, 22:19
Medlem
Citat:
Bakgrund, ingen aning.
Drycker, öl som det beställs av servitörer på restaurangen
Fast polisen kanske vet bakgrund och har anledning till att kontrollera personerna. Men knappast att det är okej att visitera övriga kroggäster. Tror inte ens att det har hänt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in