2023-12-29, 22:19
Medlem
Har polisen tagit några med sig - rapporterat några hittills
Citera
2023-12-29, 22:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Har polisen tagit några med sig - rapporterat några hittills
Nej inte vad jag har fått höra, de visiteras och sedan släpps då fri att gå / sitta och dricka.

Tänker några bör ju "försvinna" om det hölls på med något skumt eller om de skulle ha knark på sig.
Citera
2023-12-29, 22:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Honey29
Har varit i kvarterskrogen ett par gången sista tiden, och polisen kommer in och visiterar ett gäng killar.
Det har nu hänt 3-4 gånger jag har varit där, de visiterar främst invandrarkillar.
Tänker om det är OK ? Samt får polisen gå in i en krog och visitera folk inne i krogen ? Nu berör det inte mig, men ägaren är bekant till mig och tycker lite synd om honom. Det skrämmer ju andra kunder som hen har.

PS: Hoppas det är rätt forum ?

Polisen kom in och kollade folk redan 1982 . Man tog det lungt och ingen gapade på den tiden var alla poliser män och vi hade inga araber eller svarta i vårt land. Det är en gammal grej det hände även på Disco/ Klubbar det är regler som handlar om alco tillstånd
Citera
2023-12-29, 22:23
Medlem
Citat:
Nej inte vad jag har fått höra, de visiteras och sedan släpps då fri att gå / sitta och dricka.

Tänker några bör ju "försvinna" om det hölls på med något skumt eller om de skulle ha knark på sig.

Men då är det ju bara polistrack - sånt kan ankdammspolisen inte vinna goodwill på
bara ilska o hat

Men de kan ju ha fått betalt av konkurrerande kvarterskrog i området - gratis mat o öl t ex.
alt att någon vill sluta som polis o köpa denna billigt när kunderna dragit pga polistrack alt
att närstående till poliserna äger kvarterskrog konkurrent i närområdet - det mesta har sina förklaringar
Senast redigerad av SC430 2023-12-29 kl. 22:27.
Citera
2023-12-29, 22:25
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Men då är det ju bara polistrack - sånt kan ankdammspolisen inte vinna goodwill på
bara ilska o hat
De ska sluta söka bekräftelse från vår a kända invandrare.
De behöver inte deras goodwill utan de ska enbart sätt sig i respekt och utöva sitt våldsmonopol emot dem.
Citera
2023-12-29, 22:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av llars67
Polisen kom in och kollade folk redan 1982 . Man tog det lungt och ingen gapade på den tiden var alla poliser män och vi hade inge araber eller svarta i vårt land. Det är en gammal grej det hände även på Disco/ Klubbar
Okej då förstår jag bättre, så inget "nytt" egentligen ?

Tycker dock är det är lite diskrimerande när en "grupp" människor blir utvalda när de sitter och dricker.
Citera
2023-12-29, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llars67
Polisen kom in och kollade folk redan 1982 . Man tog det lungt och ingen gapade på den tiden var alla poliser män och vi hade inga araber eller svarta i vårt land. Det är en gammal grej det hände även på Disco/ Klubbar det är regler som handlar om alco tillstånd
Har i och för sig varit med om razzia på en svartklubb, men då var det inte kunderna de gick på.

Har det som ts skriver ens hänt? Att polisen går på vissa gäster förstår jag, men inte att samtliga visiteras - Vilket i och för sig inte påstås i trådstarten.

Bara att polisen tittar på vissa. Och de som de tittar på och visiterar är säkert kända av polisen.

Kan inte tänka mig att en "okänd" kroggäst blir visiterad utan anledning. Och anledningen kan inte vara att personen befann sig på en legal krog.
Citera
2023-12-29, 22:30
Avslutad
Det är ännu värre när man reser med flyg och 10 invandrare killar i grupp genomsöks när resten från planet slipper.
Citera
2023-12-29, 22:31
Avslutad
Arabiska killar är tydligen högrisk?
Citera
2023-12-29, 22:34
Bannlyst
De gör vad de vill. Vägpirater.

En krog jag satt på ibland så kom de och kollade folk som kom ut från muggen och knackade på toadörren och grejor. Och detta var ett sunkigt förortshak.

Absurt, för fan.
Citera
2023-12-29, 22:35
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Har varit i kvarterskrogen ett par gången sista tiden, och polisen kommer in och visiterar ett gäng killar.
Det har nu hänt 3-4 gånger jag har varit där, de visiterar främst invandrarkillar.
Tänker om det är OK ? Samt får polisen gå in i en krog och visitera folk inne i krogen ? Nu berör det inte mig, men ägaren är bekant till mig och tycker lite synd om honom. Det skrämmer ju andra kunder som hen har.

PS: Hoppas det är rätt forum ?

Polisen får visitiera vem fan dom vill, frågor på det? Invandrare bör visiteras med plasthandskar, var tredje timme tills de bevisat att de är en av oss!
Citera
2023-12-29, 22:41
Medlem
Vitman-33s avatar
Börja kräv kamera på varenda lagutkrävande myndighet. Nu och inte då. Detta finns redan i USA. Det finns inga begränsningar om att detta skulle kunna införas i Sverige. Se till bara gott folk att framhäva eran rättighet. Så kommer eran vilja ske, kommer bli mkt intressant att se hur Polisen verkligen beter sig, äntligen så finns det en rättfärdighet mellan alla. Frågan är bara vsraför ens sidan tycker att offentligkameraövervskning ska utökas, men när möjligheten till kameraövervakning av era interaktioner är möjlig med hjälp av tekniska medel avslås och ses ned på. Hur kan man med god moral acceptera detta?. Öka övervakningen av medborgarna men inte av myndighetsutövarna. Jag är en medborgare som är fullt medveten om detta och jag är mkt intresserad av att veta varför.
Senast redigerad av Vitman-33 2023-12-29 kl. 22:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in