2023-12-29, 19:56
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Du är dåligt påläst bara. 2S35 Koalitsiya-SV och 2S19 Msta-S kan avfyra 155mm granater.
Ha ha! Kan avfyra är inte detsamma som att de används!
Kan du länka till där man skjuter dessa granater i ryska pjäser?
Citera
2023-12-29, 19:58
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
"The rockets appear to be rare R-122 HE-FRAG rockets with F-122 fuzes. These are produced and supplied #NorthKorea/#DPRK"

https://twitter.com/war_noir/status/1722193169906044970

Men det kanske är fejk? Du kan ju ryska som tittar på så många ryska telegram kanaler så är du snäll och översätter vad som sägs?

Fejk?

Citat:
Men nu var det era bevis vi diskuterade. Inte en massa agitpropartiklar på nätet från tyckonomer i väst. Shaheedtramset har jag redan svarat på. Det är Gerandrönare som påträffats i Ukraina och de är tillverkade i Ryssland men har samma konstruktion som Shaheeddrönare.

Hur var det med den där twitterbilden nu som ska föreställa raketer från Nordkorea? Det står klart och tydligt att det är 122mm sovjetiska Gradraketer. Avsändaren spekulerar i att de kan ha modifierats i Nordkorea. Är det beviset ni har?

Mitt första inlägg du inte bemödade dig med att svara på.

Sedan är det ingen bild utan han säger något. Är du döv?

Så fejk eller inte och kan du översätta?
Citera
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Nu gör du bara bort dig. Jag har ju länkat till hur Ryssland mångdubblar produktionen av Krasnopol-M2 155mm artilleriammunition och att den redan används av Ryssland. Tidigare har jag även länkat till ryska vapensystem som använder ammunitionen. 2S35 Koalitsiya-SV och 2S19 Msta-S.

rySSland ljuger hela tiden och vill plantera falsk info i väst. Trovärdighet nolla på ditt påstående. Du kan alltså inte styrka din LÖGN.
Citera
Medlem
Citat:
Pliktskyldigast så röstar så klart de flesta länder i FN mot krig. Men omröstningen betyder heller inget. Det säger oerhört mycket mer att sisådär 80% av världens länder inte gått med i sanktionerna mot Ryssland.

Se gärna filmen från idag med Zelensky i Avdika , där ser du en riktig ledare för sitt folk .

Stor skillnad mot eran ”lillefar”, en fjantig gubbe med komplex.

Man undrar ju hur det känns att styras av en så dålig ledare, vad tycker du ? Är din ledare ett föredöme för dig ?
Citera
2023-12-29, 20:11
Medlem
donald12s avatar
En ryzz som får huvudet bortsprängt av en direktträff o en som blir rejält skadad o kryper omkring

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/s/SqjzPq3EAi
Citera
2023-12-29, 20:12
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Hahaha. Du är ju sanslös. Kan du inte bara bemöta det jag skrev om bilden på 122mm sovjetiska Gradraketer. Kan du se att de är modifierade av Nordkorea? Berätta hur i så fall? Varför är alla era s.k bevis dynga när man granskar dem närmare? Är det för att ni bara sinnesslött sprider all västagitprop vidare och hoppas på att ingen synar er?

Du måste vara efterbliven. Ryssland köper tillbaka ammunition från Nordkorea och du påstår att det finns inga belägg för att nordkorea stöder Ryssland med material.

Vem som tillverkat de har väl för fan ingen betydelse eller vem som modifierar de.

Sinnesjukt deluxe!

Kan du översätta vad han säger i videon jag länkade till eller ska jag behöva sända den ytterligare en gång.

Mupp!
Citera
2023-12-29, 20:14
Medlem
snake65s avatar
Citat:
Nix. Din sida har försökt hävda att Gerandrönare är Shaheeddrönare som Iran skickat men Gerandrönarna tillverkas bevisligen i Ryssland.
OM ryzzarna kan göra egna drönare varför importeras drönare från iran? Och med västerländska komponenter i
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/skriftlig-fraga/iranska-dronare-i-angreppskriget-mot-ukraina_hb11377/
Senast redigerad av snake65 2023-12-29 kl. 20:37.
Citera
2023-12-29, 20:14
Medlem
Citat:
Vilket självmål. Jag har just själv fått rota igenom en användares poster i tråden och försöka gissa mig till vad muppen menar. Men jag rekommenderar att du gör detsamma med mina inlägg så kan du se att jag nyligen länkat till att Ryssland använder 155mm granater och att de alltmer går över till dem.

Finns en film när ryssar står o försöker banka in en 155mm granat i ett 152mm eldrör , obetalbar komik !

Ryssar är komiska i all sin dumhet och okunskap , kvar på 50-talet.
Citera
2023-12-29, 20:16
Avslutad
Citat:
Den radikala förbättringen av precisionen har nog inte så mycket med själva kalibern att göra utan med att Krasnopol-M2 155mm är ett helt nyutvecklat system med bl.a lasermätning av avstånd.

https://en.topwar.ru/224030-sravnimy-so-snajperskoj-vintovkoj-v-zapadnoj-presse-ocenili-massovye-postavki-snarjadov-krasn opol-m2.html?ysclid=lqqzfxa8d3477342766
Som jag trodde så handlade det inte om att 155 mm var mer träffsäker utan det var någåt du hittade på.
Nu säger du istället att den där nya krasnopolen är mycket precisare. Jag orkar inte gå in på din ryska länk och riskera att få en massa virus på min enhet och jag begriper ej heller ryska. Min slutsats är att du snackar skit och spammar detta forum.
Citera
2023-12-29, 20:16
Medlem
Citat:
Hahaha. Du är ju sanslös. Kan du inte bara bemöta det jag skrev om bilden på 122mm sovjetiska Gradraketer. Kan du se att de är modifierade av Nordkorea? Berätta hur i så fall? Varför är alla era s.k bevis dynga när man granskar dem närmare? Är det för att ni bara sinnesslött sprider all västagitprop vidare och hoppas på att ingen synar er?
Vuxna, intelligenta människor brukar lätt kunna söka upp mängder med information för att punktera. Inte du, du lutar dig mot Telegram och Ritter.
Har du hittat någon information om den Nordkoreanska exporten eller Shaeddrönarna i dina sökningar?

Att skedmata Vatniks som vägrar att söka information är bara larvigt.
Seså, sök och återkom med några länkar från någon valfri sökmotor!
Citera
2023-12-29, 20:17
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Ha ha! Kan avfyra är inte detsamma som att de används!
Kan du länka till där man skjuter dessa granater i ryska pjäser?
Ryska pjäser använder sovjetisk 152mm standard och kan inte skjuta 155mm granater. Om Ryssland tillverkar några 155mm granater (väldigt oklart i nuläget) så är det för att exportera till länder som anänder kanoner med 155mm standard.
Citera
2023-12-29, 20:19
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Så du menar alltså att engelska wikipedia ljuger om ryska arméns användning av Krasnopols 155mm artillerigranater? Det är en gigantisk konspiration du kommit på spåren ifall du har rätt.

Varför kommer du inte med en trovärdig länk istället för att flytta fokus från det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in