• 1
  • 2
2023-12-29, 19:31
Medlem
Hon vägrar äta eller dricka. Hon klistrar upp bilder på tjocka och smala på kylskåpet för att undvika maten. Är själv lite av den stabilare bygden och har aldrig brytt mig om hennes fettprocent. Hur kan jag hjälpa henne? Är själv alkoholist så resurserna är begränsade.

Ha det alla glada!
Citera
2023-12-29, 19:41
Medlem
sebastian66s avatar
Du har en tjej som är anorektiker du är själv alkoholist. Det skulle vara bra att ta kontakt med sjukvården för dom har resurser för att kunna lösa bägge sakerna på 1 gång.
Jag tänker på hur tror du at du som alkis ska kunna hjälpa en när du själv har problem med alkoholen.
Sjukvården har alla verktyg man behöver för detta.
Citera
2023-12-29, 19:48
Bannlyst
Hahaha, en alkis och anorektiker, vilket jävla radarpar!

Försök få henne att börja dricka, Baileys och liknande borde leda till viktökning
Citera
2023-12-29, 19:50
Medlem
Detta är såklart känsligt och oavsett om det är positiva eller negativa kommentarer om vikt och mat så är det känsligt.

Mitt tips är att försöka få henne att prata med någon professionell om sina problem med maten. Vårdcentralen har begränsade resurser men ligger man på brukar det kunna ordna en tid inom 14 dagar.
Citera
2023-12-29, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Ta henne i spår två. Doggy.
Allvarligt, hur gamla är ni?

Jag är 47. Hon 25. Hoppas att inte få kommentarer på ålderskillnaden då tråden inte handlar om det. Är du nyfiken så tar vi båda den i brunkräftan, men även det OT.
Citera
2023-12-29, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Du har en tjej som är anorektiker du är själv alkoholist. Det skulle vara bra att ta kontakt med sjukvården för dom har resurser för att kunna lösa bägge sakerna på 1 gång.
Jag tänker på hur tror du at du som alkis ska kunna hjälpa en när du själv har problem med alkoholen.
Sjukvården har alla verktyg man behöver för detta.

Har uppmuntrat henne i många år att söka hjälp då hon har lidit av problemen en längre tid. Själv utvecklade jag alkoholismem på senare dar. Kan jag söka hjälp åt henne? Hon vägrar själv. Älskar henne något enormt och vill gärna få stopp på hennes lidande!

Ha det
Citera
2023-12-29, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TreRaggmunkar
Hahaha, en alkis och anorektiker, vilket jävla radarpar!

Försök få henne att börja dricka, Baileys och liknande borde leda till viktökning

Dricker gör hon utan tvekan! Maten är problemet!
Citera
2023-12-29, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonasost
Detta är såklart känsligt och oavsett om det är positiva eller negativa kommentarer om vikt och mat så är det känsligt.

Mitt tips är att försöka få henne att prata med någon professionell om sina problem med maten. Vårdcentralen har begränsade resurser men ligger man på brukar det kunna ordna en tid inom 14 dagar.

Ska nog testa det. Även jag behöver hjälpen men frugan mår nog sämst just nu! 14 dagar kan man vänta!

Ha det!
Citera
2023-12-29, 21:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av storstjart
Dricker gör hon utan tvekan! Maten är problemet!

Det går att ”dricka” kalorier, ett glas mellanmjölk är lika många kalorier som ett glas Coca-Cola, men såklart mycket nyttigare med en massa vitaminer.
Citera
2023-12-29, 21:33
Medlem
Citat:
Det går att ”dricka” kalorier, ett glas mellanmjölk är lika många kalorier som ett glas Coca-Cola, men såklart mycket nyttigare med en massa vitaminer.

Är det skillnad på ”vanlig” mjölk och lättmjölk? Lättmjölk dricker hon i kaffe & te.
Förvarar mjölken hemma i glasflaskor. Tror du jag hade kunnat ersätta minimjölken mot 3% utan att hon hade märkt? Vill inte lura henne, men vill inte heller att hon förtvinar.

Ha det
Citera
2023-12-29, 21:33
Medlem
Citat:

Cola zero dricker hon även, är det stor skillnad mellan zero och vanlig cola?
Citera
2023-12-29, 21:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av storstjart
Är det skillnad på ”vanlig” mjölk och lättmjölk? Lättmjölk dricker hon i kaffe & te.
Förvarar mjölken hemma i glasflaskor. Tror du jag hade kunnat ersätta minimjölken mot 3% utan att hon hade märkt? Vill inte lura henne, men vill inte heller att hon förtvinar.

Ha det

Ju högre fetthalt desto fler kalorier, har hon mycket mjölk i kaffet som är vanligt bland kvinnor, så gör det skillnad mellan lättmjölk och standardmjölk.

Jag känner en del som blev lattetjocka, dom drack 5 latte om dagen med en massa mjölk i utan och fatta varför dom la på sig
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in