2023-12-29, 21:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av storstjart
Cola zero dricker hon även, är det stor skillnad mellan zero och vanlig cola?

Klicka dig in på länken nedan och plugga lite

https://www.kalorier.se
Citera
2023-12-29, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TreRaggmunkar
Ju högre fetthalt desto fler kalorier, har hon mycket mjölk i kaffet som är vanligt bland kvinnor, så gör det skillnad mellan lättmjölk och standardmjölk.

Jag känner en del som blev lattetjocka, dom drack 5 latte om dagen med en massa mjölk i utan och fatta varför dom la på sig

Tjejen min dricker mkt kaffe, kanske borde jag byta ut mjölken för hennes hälsas skull? Iaf tills hon får hjälp.

Tack för seriöst svar!

Ha det
Citera
2023-12-29, 21:40
Bannlyst
Citat:
Tjejen min dricker mkt kaffe, kanske borde jag byta ut mjölken för hennes hälsas skull? Iaf tills hon får hjälp.

Tack för seriöst svar!

Ha det

Har en person problem med näringsintag så är mjölk bra, mycket kalorier, protein och vitaminer, det får trots allt en kalv att lägga på sig 600 kg på ett halvår
Citera
2023-12-29, 22:02
Medlem
Tycker du ska börja med att aktivt själv göra något åt din alkoholism. Det är något du faktiskt får gjort något med.

Din tjej vill inte ha hjälp. Och vill hon inte så kan du aldrig tvinga det på henne. Blir hon så dålig att hon inte kan gå/stå kan du köra henne till akuten och be om tvångsvård i övrigt får du inte henne tvingad till vårdkontakter.
Citera
2023-12-29, 22:05
Medlem
Fuckwindowss avatar
Baka något gott med cannabis i 🤗
Kolla resultat och återkom.
Citera
2023-12-29, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radyr
Tycker du ska börja med att aktivt själv göra något åt din alkoholism. Det är något du faktiskt får gjort något med.

Din tjej vill inte ha hjälp. Och vill hon inte så kan du aldrig tvinga det på henne. Blir hon så dålig att hon inte kan gå/stå kan du köra henne till akuten och be om tvångsvård i övrigt får du inte henne tvingad till vårdkontakter.

Tjejen är ok i skallen, inte ett psykfall eller något. Våra vänner har föreslagit tvångsvård & psyk osv men känns inte rätt att göra ngt bakom hennes rygg.

Ha det
Citera
2023-12-29, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckwindows
Baka något gott med cannabis i 🤗
Kolla resultat och återkom.
Känns inte rätt att lura hne då detta är en personliga genuint älskar.

Ha det
Citera
2023-12-29, 22:29
Citat:
Har märkt att flertalet tror att mina inlägg är troll. Detta är inte fallet men kommer låta mod bestämma. Har fått svar på mina frågor och har därför inget starkt intresse för att hålla igång tråden.

Ha det!
Jag har bara en fråga, är det din sambo eller fru?
Citera
2023-12-29, 22:50
Medlem
Liberationfronts avatar
Det där är en lika allvarlig sjukdom som Fetma där dock den ena hatar sig själv och den andra ”älska din kropp” fast det är ju och självhat.
Citera
2023-12-29, 23:05
Medlem
Citat:
Tjejen är ok i skallen, inte ett psykfall eller något. Våra vänner har föreslagit tvångsvård & psyk osv men känns inte rätt att göra ngt bakom hennes rygg.

Ha det

Det du skriver är ju ungefär det jag försöker få fram...

Tvångsvård osv först när hon är så dålig att det är fara för hennes liv akut. Det lär du ju märka tänker jag... när hon är så svag att du måste bära henne, den dagen bär du ut henne till bilen och in på akuten oavsett vad hon säger. Förhoppningsvis kommer det aldrig hända.

Det du kan göra är att du inte accepterar att hon tejpar upp foton på personer i köket. Ta bara bort dem, säg att de gör dig illa till mods. Ge inget alternativ, inte nåt som är uppe för diskussion ens. Du vill inte se dem där - punkt.

Och som sagt, gör nåt åt din egen hälsa så du orkar vara stark för henne....
Citera
2023-12-29, 23:17
Medlem
Mata henne med "fittamat" som vi kallar det i Skåne. Borde finnas tillgängligt nu efter jul.
Lite "fitt" på en macka till frukost "det klirrar dödsskönt i kistan " -Baloo
Citera
2023-12-29, 23:48
Medlem
Fuckwindowss avatar
Absolut ingen tvångsvård så länge det inte är fara, blir bara ett jävla trauma för henne. Tro mig.

Jag vet inte om du trollar, men om du inte gör det antar jag hon blir arg om du ifrågasätter henne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in