2023-12-29, 18:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
Nej nej du ska ju bara skicka polisen på alla blondiner gömda i källarna och skrymmena och döma dem till 4 års fängelse för brott mot totalförsvarsplikten.

Men iom att du är dement kommer du inte ihåg det från dina inlägg igår. Det är sorgligt men alzheimers och demensen tar minnet från er gamlingar.
Ja du tycks vara av uppfattningen att jag och andra i tråden har bett dig om hjälp med något? Vad ville vi ha din hjälp med?
Citera
2023-12-29, 18:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja du tycks vara av uppfattningen att jag och andra i tråden har bett dig om hjälp med något? Vad ville vi ha din hjälp med?

Nej nej du ska ju bara skicka polisen på alla blondiner gömda i källarna och skrymmena och döma dem till 4 års fängelse för brott mot totalförsvarsplikten.

Men iom att du är dement kommer du inte ihåg det från dina inlägg igår. Det är sorgligt men alzheimers och demensen tar minnet från er gamlingar.
Citera
2023-12-29, 18:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar

Ja, brott mot tjänsteplikten i krigstid ger upp till fyra års fängelse. Varför sitter de i källare, är de Anne Frank?

Du hittade inget inlägg där jag eller någon annan efterfrågade din hjälp med något?
Citera
2023-12-29, 19:00
Medlem
Citat:
Ja, brott mot tjänsteplikten i krigstid ger upp till fyra års fängelse. Varför sitter de i källare, är de Anne Frank?

Du hittade inget inlägg där jag eller någon annan efterfrågade din hjälp med något?

Haha den risken är minimal förstås och risken att dödas i krig är långt värre.
Citera
2023-12-29, 19:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Haha den risken är minimal förstås och risken att dödas i krig är långt värre.
Men du vet att till exempel många amerikaner som inte ville åka till Vietnam sökte och fick asyl i Europa och kunde återvända till USA först när preskriptionstiden gått ut?
Citera
2023-12-29, 19:08
Medlem
Citat:
Men du vet att till exempel många amerikaner som inte ville åka till Vietnam sökte och fick asyl i Europa och kunde återvända till USA först när preskriptionstiden gått ut?

USA är inte Sverige.
Vet du för övrigt hur det gått för Vietnam-veteranerna efter kriget?
De som hade turen att överleva har i många fall ändå fått sina liv helt förstörda.
Långt bättre att fly alltså.
Citera
2023-12-29, 19:15
Avslutad
Citat:
USA är inte Sverige.
Vet du för övrigt hur det gått för Vietnam-veteranerna efter kriget?
De som hade turen att överleva har i många fall ändå fått sina liv helt förstörda.
Långt bättre att fly alltså.
Ja men nu har du kanske i alla fall fått ett hum om hur det fungerar med att det är brottsligt och kan ge upp till fyra års fängelse att vägra tjänsteplikt. Du trodde att ingen bryr sig.
Citera
2023-12-29, 19:26
Medlem
Citat:
Ja men nu har du kanske i alla fall fått ett hum om hur det fungerar med att det är brottsligt och kan ge upp till fyra års fängelse att vägra tjänsteplikt. Du trodde att ingen bryr sig.

Låg risk som sagt, och risken av att inte komma ut som människa efter ett krig är långt högre. Dör man inte blir man invalid, ofta både mentalt och fysiskt.
Citera
2023-12-29, 19:28
Avslutad
Citat:
Låg risk som sagt, och risken av att inte komma ut som människa efter ett krig är långt högre. Dör man inte blir man invalid, ofta både mentalt och fysiskt.
Men nu vet du i alla fall att brott mot tjänsteplikten ger upp till fyra års fängelse.
Citera
2023-12-29, 19:33
Medlem
Citat:
Men nu vet du i alla fall att brott mot tjänsteplikten ger upp till fyra års fängelse.

Har du alzheimer?
Citera
2023-12-29, 19:35
Avslutad
Citat:
Har du alzheimer?
Om jag informerar dig om att brott mot tjänsteplikten i krigstid ger upp till fyra års fängelse så har jag alzheimer? Finns det någon koppling?
Citera
2023-12-29, 19:38
Medlem
Citat:
Om jag informerar dig om att brott mot tjänsteplikten i krigstid ger upp till fyra års fängelse så har jag alzheimer? Finns det någon koppling?

Att du upprepar dig som en papegoja ja.
En låg risk för fängelse är inget i jämförelse med en extremt hög risk att dödas eller bli mentalt och fysiskt invalid i krig. Få kommer ur ett krig som fungerande människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in