2023-12-29, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiederErmaFrost
Ja okej, hur gick snacket innan du fotade med din samsung (SM-A520F) nere i källaren
den 2022:11:27 09:48:45 - När hon Hittas död 2022-11-02.
Alltså 25 dagar efteråt och gissningsvis och förhoppningsvis efter de släppt avspärrningen.

Så ja låt oss tala ur skägget, hur gick snacket om du vill berätta utan att outa dig själv.
Du tycks ha en klar uppfattning

Du talar fortfarande inte ur skägget, utan insinuerar något ogripbart som om du vore en blådåre. Vad då "hur gick snacket"? Och vad har 25 dagar efter att man fann Tove, att göra med detta? Du vet väl att förrådet undersöktes av polisen 17 oktober, och av dem betraktades som ointressant?
Citera
2023-12-29, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggelinglin
Du talar fortfarande inte ur skägget, utan insinuerar något ogripbart som om du vore en blådåre. Vad då "hur gick snacket"? Och vad har 25 dagar efter att man fann Tove, att göra med detta? Du vet väl att förrådet undersöktes av polisen 17 oktober, och av dem betraktades som ointressant?

Bilderna på ditt julpynt eller vems det nu är är inte tagna i Vetlanda, utan från en annan ort. Jag tänkte vara schysst att inte skriva ut den exakta adressen då det bara bor en person där. Och vem det är vet du väl själv, och du kanske inte har lust att dela med dig av den vetskapen till tråden. Men du gör som du vill!
Citera
2023-12-29, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Bilderna på ditt julpynt eller vems det nu är är inte tagna i Vetlanda, utan från en annan ort. Jag tänkte vara schysst att inte skriva ut den exakta adressen då det bara bor en person där. Och vem det är vet du väl själv, och du kanske inte har lust att dela med dig av den vetskapen till tråden. Men du gör som du vill!

Jag har ingen förbannad aning om vad du bluddrar om. Fotona är helt enkelt tagna i förrådet bredvid Johannas dörr. GPS-koordinaterna till bilderna är tydligen 57 deg 22' 13.00" N, 14 deg 53' 56.00" E. Detta bör vara just invid Johannas lägenhet, jag vet inte hur man söker upp rätt lokalitet med sådana koordinater.
Citera
2023-12-29, 13:03
Medlem
Citat:

Vindsförrådet var aldrig avspärrat. Det var väl bara Johannas lägenhet. Grannarna hade ju påhälsningar av diverse journalister. Så det är fler än du som kikat in i trapphuset.
Senast redigerad av EsmeraldaFelicia 2023-12-29 kl. 13:07.
Citera
2023-12-29, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Vindsförrådet var aldrig avspärrat. Det var väl bara Johannas lägenhet. Grannarna hade ju påhälsningar av diverse journalister. Så det är fler än du som kikat in i trapphuset.

Exakt. Och återigen: Vad är det blådårar insinuerar med bludderkommentarer?
Citera
2023-12-29, 13:24
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Nu har jag letat fram fotona, och tyvärr har jag nog raderat en del av dem. Har också en video som bara visar vägen ner genom trappuppgången. Jag vill absolut minnas att jag filmade förrådet, men den videon har jag tydligen också raderat. Jag var aldrig inställd på att göra någon privatspaning, jag var bara en (över)nyfiken lekman.

Hur som helst: Jag har kvar två foton (tagna 27/11 2022) på två kartonger som stod i förrådet, båda är mestadels tomma med några julsaker i botten. Har ingen aning om ifall detta var Johannas grejer. Under kartongerna ligger trasmattor av tyg. Inget är märkbart dammigt, trots att polisens tekniker påstod att det låg ett "tjockt lager av damm" på golvet. OBS att golvet inte var naket, utan hade trasmattor!

Jag har också tre foton på Johannas avspärrade dörr, tagna 24/10, alltså en vecka efter att förrådet undersöktes av polisen. Jag tog en översyn av förrådet samtidigt, och jag kunde inte se att något förändrats när jag kollade över det igen en månad senare. Något damm märkte jag inte heller av 24/10. (Och vad betyder egentligen "ett tjockt lager damm"? Jag ser framför mig att allt skulle vara vitpudrat, men en polistekniker kanske uppfattar att ett tunt men under lupp märkbart lager damm är "tjockt".)

Tyvärr, det jag har bevisar ingenting. Bara vad jag tycker mig minnas för över ett år sedan och två foton tagna över en månad efter polisens granskning av förrådet.

Jag laddar gärna upp fotona för allmän beskådan, men hur? Jag är som sagt helt ny på Flashback.

Stort tack för denna utförliga och intressanta redogörelse!
Du bekräftar det jag hävdat hela tiden, att polisens PM som skrevs ca 6 månader efter händelsen om att polisen undersökt förrådet kort efter mordet och då noterat ett "tjockt lager damm" utan några spår i, är en efterkonstruktion och en ren lögn.

Notera att det förekommer att så kallat EXIF-data ibland ändras eller läggs till av vissa mjukvaror, exempelvis om en bild som saknar GPS-koordinater kopieras, så händer det ibland att GPS-koordinater läggs till vid kopieringen, och det kan vara någon plats nästan vilken som helst. Jag har sett vissa foton tagna i Sverige med GPS-koordinater i Taiwan, t.ex.

Trollen i tråden är alltid väldigt snabba att hitta på "slutsatser" som passar deras egna agenda.
Citera
2023-12-29, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiederErmaFrost
Bludderkommentarer enligt ditt förstånd vilket jag inte ger mycket för
Tack Hans höghet

OK, nu vet vi att du är en blådåre. Möjligen går det att se i bildernas metadata vem jag är, och det skiter jag fullständigt i eftersom jag inte har något att dölja. Men om du fått tag på mitt namn så kan du också enkelt googla fram att jag också är bosatt i Vetlanda. Och du kan också kontrollera att mitt namn inte förekommer någonstans i utredningen kring Tovefallet, eftersom jag inte hade någonting med det att göra. Dina hjärnspöken dansar tango, som du eller någon annan skrev hånfullt om andra här i "diskussionen".
Citera
2023-12-29, 13:28
Medlem
Citat:
Exakt. Och återigen: Vad är det blådårar insinuerar med bludderkommentarer?

De menar att dina bilder är fake. I alla fall den sista. Det är bäst att inte lägga upp bilder. Även om man har tillgång till de. Obehagligt med påhopp du fått i tråden och att de säger sig veta vem du är.

Skribenten Reviews skrev så här igår i ett svar till Notknapparen. Bilderna ni har tillgång till kan dock vara tagna vid olika tillfällen.

'Jag har bilder av förrådet. Flera kroppar skulle garanterat rymmas där; bredden uppskattas till c: a 1.5 m, vänster om dörren 1 m, höger minst 2 m. Lägg därtill breddmått dörr. Total yta: 6-8 kvm. Ish.
Betonggolvet var ordentligt nedsmutsat. Kartonger, en bokhylla och andra prylar låg utspridda över hela golvytan.'

Kanske någon av kartongerna som du fotade?
Senast redigerad av EsmeraldaFelicia 2023-12-29 kl. 13:43.
Citera
2023-12-29, 13:30
Medlem
Citat:
OK, nu vet vi att du är en blådåre. Möjligen går det att se i bildernas metadata vem jag är, och det skiter jag fullständigt i eftersom jag inte har något att dölja. Men om du fått tag på mitt namn så kan du också enkelt googla fram att jag också är bosatt i Vetlanda. Och du kan också kontrollera att mitt namn inte förekommer någonstans i utredningen kring Tovefallet, eftersom jag inte hade någonting med det att göra. Dina hjärnspöken dansar tango, som du eller någon annan skrev hånfullt om andra här i "diskussionen".

Än så länge har du ju faktiskt inte bidragit till något annat än flum.. som någon annan tråd skrivare skrev
Så går ju meta data att ändra samt även vad du fotar. Vad säger att du faktiskt fotade hennes källare ?
INGET

Går tågen som de ska ?
Citera
2023-12-29, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Notera att det förekommer att så kallat EXIF-data ibland ändras eller läggs till av vissa mjukvaror, exempelvis om en bild som saknar GPS-koordinater kopieras, så händer det ibland att GPS-koordinater läggs till vid kopieringen, och det kan vara någon plats nästan vilken som helst. Jag har sett vissa foton tagna i Sverige med GPS-koordinater i Taiwan, t.ex.

Tack. Jag blev själv förvånad när jag fick veta att det fanns GPS-koordinationer för bilderna, eftersom jag alltid brukar ha platssökningen avstängd i min mobil. I morse satt jag på Biltemas fik utanför Vetlanda och förde över bilderna från mobilen till min laptop.
Citera
2023-12-29, 13:41
Medlem
this isn't mes avatar
Kan ingen som bor i närheten åka till förrådet och fota och filma hur det ser ut nu? Visserligen bevisar det ingenting om det var dammigt eller inte i oktober -22. Men man kan få en uppfattning om storlek mm. I SVT-dokumentären tycker jag mig minnas att förrådet såg ganska stort ut.

Vad har hänt med Johannas lägenhet idag, är allt utstädat eller är hennes grejer kvar?
Citera
2023-12-29, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av this isn't me
Vad har hänt med Johannas lägenhet idag, är allt utstädat eller är hennes grejer kvar?

Jag gick förbi där i morse och kastade ett öga upp mot hennes fönster. Gardiner var fördragna och det stod en elektrisk ljusstake i fönstret, typ denna fast vit:
https://www.startrading.se/publikt-sortiment/ljusstakar/ljusstakar-tra/ljusstake-adam-280-85_p

I alla fall är lägenheten inte utrymd, oavsett om någon bor där eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in