2023-12-29, 10:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja, det är logiskt att husesynen skedde direkt och att T då kan ha sagt att ”här fanns inte så mycket att se”. Och det plockade J sedan fram som en anledning till att hon blev sur, vilken hon kanske blev. Men det var knappast det som fick bägaren att rinna över, den var redan överfull.
Ja, det vore en logisk följd av ett redan påbörjat skådespel.
Men J får problem när det tar dimensionen att mer likna en mäklare som ska sälja ett hus.

En rundvisning på uppåt 40 minuter i en etta hör ju inte till vanligheterna.
Citera
2023-12-29, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det vore en logisk följd av ett redan påbörjat skådespel.
Men J får problem när det tar dimensionen att mer likna en mäklare som ska sälja ett hus.

En rundvisning på uppåt 40 minuter i en etta hör ju inte till vanligheterna.

Vi får hoppas att hon inte använder fängelsetiden tiden till att plugga till mäklare. Dels alla utdragna lägenhetsvisningarna, men främst ligger väl risken i att alla potentiella köpare som har synpunkter på tapeter eller stambyten hade strukit med.
Citera
2023-12-29, 10:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Vi får hoppas att hon inte använder fängelsetiden tiden till att plugga till mäklare. Dels alla utdragna lägenhetsvisningarna, men främst ligger väl risken i att alla potentiella köpare som har synpunkter på tapeter eller stambyten hade strukit med.
Ja, de ligger pyrt till isf.

Jag fattar dock inte att den här mäklarens rundvisning inte ifrågasattes.
Det ser mer ut som om det hoppas över, för här har vi iaf en mördare och det är huvudsaken.
Hennes lilla sekreterare kom också billigt undan.
Senast redigerad av develi 2023-12-29 kl. 10:26.
Citera
2023-12-29, 10:38
Medlem
Citat:
Ja, de ligger pyrt till isf.

Jag fattar dock inte att den här mäklarens rundvisning inte ifrågasattes.
Det ser mer ut som om det hoppas över för här har vi iaf en mördare och det är huvudsaken.
Hennes lilla sekreterare kom också billigt undan.

Ja, eftersom dom hade ett erkännande från J, där hennes beskrivning av gärningen låg relativt när åklagarens egen, så ansåg väl varken åklagare eller förhörsledare att det behövdes så mycket mer för en fällande dom.

Men jag tycker det är nonchalant att inte gräva mer. Det finns många obesvarade frågor som ev hade fått svar om fhl och åklagare använt rätt verktyg. Blir irriterad när jag tänker på det faktiskt. Alla förstår ju att upprinnelsen till mordet som beskrivs av J är felaktigt. Vi vet att det finns en lucka på 40 min där anhöriga och allmänheten undrar över vad som sas och gjordes.

Att M s telefon rör sig under två sekvenser på ca 5 min vardera säger mig att hon var vaken hela tiden. Dels var hon inte så full som hon vill ge sken av. Och den där förbjudna sängen som saknade sängkläder, som var full med prylar har hon knappast sovit i.

M bör tacka fhl för att dom inte pressade J mer om vad som hände innan mordet. Åklagaren fick en dömd och en gick fri på grund av att denna lucka lämnades tom. Den är min åsikt.
Citera
2023-12-29, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag tror att Johanna drog in kroppen i en matta.
Lägenhetsdörren och förrådsdörren öppnas mot varandra och sträckan blir mycket kort dra från badrummet och ut i förrådet.

Nu har jag letat fram fotona, och tyvärr har jag nog raderat en del av dem. Har också en video som bara visar vägen ner genom trappuppgången. Jag vill absolut minnas att jag filmade förrådet, men den videon har jag tydligen också raderat. Jag var aldrig inställd på att göra någon privatspaning, jag var bara en (över)nyfiken lekman.

Hur som helst: Jag har kvar två foton (tagna 27/11 2022) på två kartonger som stod i förrådet, båda är mestadels tomma med några julsaker i botten. Har ingen aning om ifall detta var Johannas grejer. Under kartongerna ligger trasmattor av tyg. Inget är märkbart dammigt, trots att polisens tekniker påstod att det låg ett "tjockt lager av damm" på golvet. OBS att golvet inte var naket, utan hade trasmattor!

Jag har också tre foton på Johannas avspärrade dörr, tagna 24/10, alltså en vecka efter att förrådet undersöktes av polisen. Jag tog en översyn av förrådet samtidigt, och jag kunde inte se att något förändrats när jag kollade över det igen en månad senare. Något damm märkte jag inte heller av 24/10. (Och vad betyder egentligen "ett tjockt lager damm"? Jag ser framför mig att allt skulle vara vitpudrat, men en polistekniker kanske uppfattar att ett tunt men under lupp märkbart lager damm är "tjockt".)

Tyvärr, det jag har bevisar ingenting. Bara vad jag tycker mig minnas för över ett år sedan och två foton tagna över en månad efter polisens granskning av förrådet.

Jag laddar gärna upp fotona för allmän beskådan, men hur? Jag är som sagt helt ny på Flashback.
Citera
2023-12-29, 10:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Hur besvärligt skulle det inte vara att dra ut en kropp (från badrummet) och linda in den i en stor matta.

En matta som täcker TT skulle väl knappt få plats utbredd i den lilla hallen.

Sen rulla in en tung kropp i densamma, hur tänker du att mattan ska hålla ihop runt TT.s kropp under förflyttningen? Hade hon typ silvertape som hon snurrade runt?
Sen ut i trapphuset, svänga 90 grader för att komma in i förrådet?
Som om kroppen inte vore tung nog att släpa ut, som du "tänker" så tillkommer även vikten av mattan. (Och enl ett troende från dig tidigare så hade hon dessutom fått hela "paketet" stående!).
Vet du vad? Jag var inte där, men att dra en lealös kropp på ett badlakan eller vad fan som helst är inte orimligt.
Johanna själv berättar att hon drog kroppen. Tror du inte pp hennes ord då?
Pappas flicka som har haft stalltjänst med stora (trav)hästar, att hon fylld med adrenalin inte skulle klara av att dra ut kroppen den lilla biten är så korkad.
Svänga 90 grader? Öponar man bägge dörrarna är det riktigt kort diagonalt.
Ta och titta på bilderna, du ser att förŕådet är dubbelt så stort som badrummet va?
Johanna var desdutom bra mycket större än Tove, har längre räckvidd, vid strypning och fasthållning med feta ridlår.

Hur mycket du än gafflar, så är det ett faktum, att förrådet INTE undersöktes.
Dörren öppnades och dom slängde in ett getöga, konstaterade att Tove inte var där.

Ingen kropp hade legat där, påstår polisen, fast sanningen är att Maja sovit där i närtid, men det syntes inte...
Citera
2023-12-29, 10:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Piggelinglin
Nu har jag letat fram fotona, och tyvärr har jag nog raderat en del av dem. Har också en video som bara visar vägen ner genom trappuppgången. Jag vill absolut minnas att jag filmade förrådet, men den videon har jag tydligen också raderat. Jag var aldrig inställd på att göra någon privatspaning, jag var bara en (över)nyfiken lekman.

Hur som helst: Jag har kvar två foton (tagna 27/11 2022) på två kartonger som stod i förrådet, båda är mestadels tomma med några julsaker i botten. Har ingen aning om ifall detta var Johannas grejer. Under kartongerna ligger trasmattor av tyg. Inget är märkbart dammigt, trots att polisens tekniker påstod att det låg ett "tjockt lager av damm" på golvet. OBS att golvet inte var naket, utan hade trasmattor!

Jag har också tre foton på Johannas avspärrade dörr, tagna 24/10, alltså en vecka efter att förrådet undersöktes av polisen. Jag tog en översyn av förrådet samtidigt, och jag kunde inte se att något förändrats när jag kollade över det igen en månad senare. Något damm märkte jag inte heller av 24/10. (Och vad betyder egentligen "ett tjockt lager damm"? Jag ser framför mig att allt skulle vara vitpudrat, men en polistekniker kanske uppfattar att ett tunt men under lupp märkbart lager damm är "tjockt".)

Tyvärr, det jag har bevisar ingenting. Bara vad jag tycker mig minnas för över ett år sedan och två foton tagna över en månad efter polisens granskning av förrådet.

Jag laddar gärna upp fotona för allmän beskådan, men hur? Jag är som sagt helt ny på Flashback.
Oj, ytterst intressant information.
Du kan prova att ladda upp bilderna anonymt på
https://imgbb.com/
Citera
2023-12-29, 10:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, eftersom dom hade ett erkännande från J, där hennes beskrivning av gärningen låg relativt när åklagarens egen, så ansåg väl varken åklagare eller förhörsledare att det behövdes så mycket mer för en fällande dom.

Men jag tycker det är nonchalant att inte gräva mer. Det finns många obesvarade frågor som ev hade fått svar om fhl och åklagare använt rätt verktyg. Blir irriterad när jag tänker på det faktiskt. Alla förstår ju att upprinnelsen till mordet som beskrivs av J är felaktigt. Vi vet att det finns en lucka på 40 min där anhöriga och allmänheten undrar över vad som sas och gjordes.

Att M s telefon rör sig under två sekvenser på ca 5 min vardera säger mig att hon var vaken hela tiden. Dels var hon inte så full som hon vill ge sken av. Och den där förbjudna sängen som saknade sängkläder, som var full med prylar har hon knappast sovit i.

M bör tacka fhl för att dom inte pressade J mer om vad som hände innan mordet. Åklagaren fick en dömd och en gick fri på grund av att denna lucka lämnades tom. Den är min åsikt.
Det är nonchalant eftersom det är åtal som handlar om just medgärningsskap.
Det är som om medgärningsmannaskap hamnar i skymundan och var mindre noga.

Att bara luta sig mot att det är Johannas konflikt är bullshit om en ytterligare part tar rygg. Då har det liksom vävts samman, de delar eländet.
Hur mycket mes än Maja framstår som jämfört med den pushiga Johanna.

Förutom när Maja är berusad, då är det mer giftmoln kring henne.

Det finns mycket gemensamt och i samråd när det gäller de här två. Rent historisk och hur gaddar ihop sig på Nöjet.
Citera
2023-12-29, 10:51
Avslutad
Citat:
Det är nonchalant eftersom det är åtal som handlar om just medgärningsskap.
Det är som om medgärningsmannaskap hamnar i skymundan och var mindre noga.

Att bara luta sig mot att det är Johannas konflikt är bullshit om en ytterligare part tar rygg. Då har det liksom vävts samman, de delar eländet.
Hur mycket mes än Maja framstår som jämfört med den pushiga Johanna.

Förutom när Maja är berusad, då är det mer giftmoln kring henne.

Det finns mycket gemensamt och i samråd när det gäller de här två. Rent historisk och hur gaddar ihop sig på Nöjet.
Är du på riktigt?
Maja är oskyldig.
Hovrätten har friat henne, dom hade kunnat döma henne för medhjälp eller whatever, men dom insåg vad du och begåvningsreserven fortfarande inte förstått...
Citera
2023-12-29, 10:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Hur besvärligt skulle det inte vara att dra ut en kropp (från badrummet) och linda in den i en stor matta.

En matta som täcker TT skulle väl knappt få plats utbredd i den lilla hallen.

Sen rulla in en tung kropp i densamma, hur tänker du att mattan ska hålla ihop runt TT.s kropp under förflyttningen? Hade hon typ silvertape som hon snurrade runt?
Sen ut i trapphuset, svänga 90 grader för att komma in i förrådet?
Som om kroppen inte vore tung nog att släpa ut, som du "tänker" så tillkommer även vikten av mattan. (Och enl ett troende från dig tidigare så hade hon dessutom fått hela "paketet" stående!).
60 kg är ingen match, rekryter och aspiranter släpar och bär dockor på 80 kilon...
Citera
2023-12-29, 10:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Vet du vad? Jag var inte där, men att dra en lealös kropp på ett badlakan eller vad fan som helst är inte orimligt.
Johanna själv berättar att hon drog kroppen. Tror du inte pp hennes ord då?
Pappas flicka som har haft stalltjänst med stora (trav)hästar, att hon fylld med adrenalin inte skulle klara av att dra ut kroppen den lilla biten är så korkad.
Svänga 90 grader? Öponar man bägge dörrarna är det riktigt kort diagonalt.
Ta och titta på bilderna, du ser att förŕådet är dubbelt så stort som badrummet va?
Johanna var desdutom bra mycket större än Tove, har längre räckvidd, vid strypning och fasthållning med feta ridlår.

Hur mycket du än gafflar, så är det ett faktum, att förrådet INTE undersöktes.
Dörren öppnades och dom slängde in ett getöga, konstaterade att Tove inte var där.

Ingen kropp hade legat där, påstår polisen, fast sanningen är att Maja sovit där i närtid, men det syntes inte...
Kliv ut ur garderoben, Mumsbulle.
Du pissar i motvind.

Det är inte bara fråga om muskelstyrka.
Det är inte frågan om ett lik får plats därinne:

Det är totalt irrationellt och rent tidsmässigt är det bullshit.
Du trodde ju till och med att Johanna sprang upp och väckte Maja och matade henne med storyn.

Det är helt ologiskt att dra ut ett lik dit för att dölja det för Maja och hellre riskera att grannar ringer polisen direkt.

Om du så får 70 foton på förrådet så gör det inte skillnad ang resten du har att jobba emot.
Citera
2023-12-29, 11:02
Medlem
Citat:
Oj, ytterst intressant information.
Du kan prova att ladda upp bilderna anonymt på
https://imgbb.com/

OK, här är bilderna (de tre första är bara meningslösa foton på Johannas dörr):

https://ibb.co/1fsPcSW
https://ibb.co/hMGjVbh
https://ibb.co/6PLchtb