2023-12-29, 00:04
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Datorhora
Varför var du del i ett projekt för att motverka en fördom som, föga förvånande, visar sig vara sann?
Jag var inte med.

Var praktikant inom juridiska frågor angående diskriminering.
Citera
2023-12-29, 00:05
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Precis, normalt förfarande är fakturering. Det är ju faktiskt snudd på befängt att föreställa sig någon från företaget, sent på kvällen med ett par drinkar innanför rocken, ska stå med företagskortet i hand och försöka en godkänna en betalning i storleksordning 80" för att sedan hålla reda på kvittot. Sådana tjänster upphandlas och betalas från skrivbordet!

Vet du hur vanligt det är att man är så frikostig vid företagsfester? Brukar man inte försöka hålla sig till <300 kr/person?

Absolut inte normalt förfarande med fakturering vid företagsfester på restaurang. Varje gång jag varit med om något sådant på i princip samtliga evenemang av den typen så har ansvarig för företaget/med ekonomiskt delansvar betalar notan med kort vid kvällens avslut.

Har typiskt rört sig om sällskap på upp till trettiotalet personer och med notor uppemot 2000-3000/pers.
Citera
2023-12-29, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrumunD
Här är 2 filmer till från festen.
https://files.fm/u/u9sg6hdud4

Tack för att du sparade och delar filmerna!

Herr Nilsson har ett öppet instagramkonto under namnet ”bahtalomaso”. Senaste postningen är från maj 2020 så innehåller inget som relevant för detta, men kontot ger en bra bild av kräkets levnadsvanor.

Den som vill spara bilderna från instagramkontot bör göra det nu eftersom det verkar som Herr Nilsson läser vad som skrivs i tråden.

Sist vill jag påminna om att Herr Nilsson har Morgan Johansson att tacka för att han kunnat byta namn så pass många gånger för att kunna fortsätta med sina bedrägerier.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/n...-att-byta-namn
Citera
2023-12-29, 00:07
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Absolut inte normalt förfarande med fakturering vid företagsfester på restaurang. Varje gång jag varit med om något sådant på i princip samtliga evenemang av den typen så har ansvarig för företaget/med ekonomiskt delansvar betalar notan med kort vid kvällens avslut.
Antagligen jobbar personen inom offentlig sektor.

De tror att det är så överallt. Har aldrig varit med om en julfest som fakturerats mot ett privat bolag.

Alltid betalkort.

De riktigt stora drakarna typ Tetra pak får nog faktura mot märkning.
Citera
2023-12-29, 00:09
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allthingscharity
Tack för att du sparade och delar filmerna!

Herr Nilsson har ett öppet instagramkonto under namnet ”bahtalomaso”. Senaste postningen är från maj 2020 så innehåller inget som relevant för detta, men kontot ger en bra bild av kräkets levnadsvanor.

Den som vill spara bilderna från instagramkontot bör göra det nu eftersom det verkar som Herr Nilsson läser vad som skrivs i tråden.

Sist vill jag påminna om att Herr Nilsson har Morgan Johansson att tacka för att han kunnat byta namn så pass många gånger för att kunna fortsätta med sina bedrägerier.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/n...-att-byta-namn

*Tror* de två filmerna tillhör någon annan deltagare på festen, alltså inte mastermind-zigenaren som restaurangen skickat faktura till.
Citera
2023-12-29, 00:12
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Antagligen jobbar personen inom offentlig sektor.

De tror att det är så överallt. Har aldrig varit med om en julfest som fakturerats mot ett privat bolag.

Alltid betalkort.

De riktigt stora drakarna typ Tetra pak får nog faktura mot märkning.

Ja, precis. Är det företag/offentliga inrättningar som har julfest för 100+ personer så är det såklart så att det förbeställs och faktureras men det är ju inte en relevant jämförelse.

Mina erfarenheter är som dina, men så har jag också jobbat uteslutande privat.
Citera
2023-12-29, 00:18
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ja, precis. Är det företag/offentliga inrättningar som har julfest för 100+ personer så är det såklart så att det förbeställs och faktureras men det är ju inte en relevant jämförelse.

Mina erfarenheter är som dina, men så har jag också jobbat uteslutande privat.
Jag har jobbat i offentlig sektor.

De som jobbar där och aldrig jobbat någon annanstans eller känner någon som jobbar på privat verksamhet tror att det är så överallt.
Citera
2023-12-29, 00:20
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miller-20
Mannen som tog springnotan på restaurang Atmosfär i Malmö är dömd för 87 bedrägerier skriver Expressen: https://www.expressen.se/nyheter/sve...7-bedragerier/

Vem e snubben?

Hur är det ens möjligt?
Citera
2023-12-29, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Placeholder
På en av bilderna sitter en som jobbar med Hela Malmö och RIKC...

Snälla säg vem?! Detta är guld värt med tanke på Malmös historia med dessa pajasar..
Citera
2023-12-29, 00:21
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Hur är det ens möjligt?
Hur blir en person skyldig för 30+ personers mat? Hur går det till rent praktiskt?
Citera
2023-12-29, 00:28
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knake
Man ska inte ha någonting att göra med zigenare.

Ja, vad ska man säga? Det finns en orsak till att man inte litar på vissa individer eller promenerar i vissa kvarter efter mörkrets inbrott. Det är liksom ingen fantasi som har uppstått från ingenstans, det känns i hela kroppen. Och varje gång det händer sånt här blir det nog inget slut på det.
Citera
2023-12-29, 00:32
Medlem
ErlingBrautHaalands avatar
Citat:
Nog att zigenare är tjuvaktiga men brukar de hålla på med våldsdåd och hot? Trodde de höll sig till småfiffel mest, och lämnade den riktigt grova brottsligheten till juggar och araber.
blodshämnd är nagot man praktiserar bland dessa släkter sedan urminnes
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in