2023-12-28, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megadolme
Jag försökte skapa ett men det stängdes direkt när jag laddade upp ett AI-genererat ansikte... Nu har jag ett som jag bara använt en seriefigurs namn med, bryr mig inte ens om att byta IP-nummer o det har fungerat i flera år nu. Klickade vänförfrågningar till random turkar o indier som besvarade den, så jag har ca 100 "vänner".

Jag använder det dock inte till olagligheter, bara lite kufisk spaning på gamla flickvänner o sånt som blockat en...

Exakt vad jag har använt mitt fake konto till förut. Men nu går det inte längre... funkar ett par timmar, sen avstängd. Sjukt trist.
Citera
2023-12-28, 20:10
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HubertOlsson
Vanliga är nog att folk säljer saker som inte ens existerar som scammar människor.
Det verkar vara lågprio hos polis att undersöka sådant så och straffen också låga. Jag förvånad att folk inte är rädda för att köpare som de blåst inte anlitar någon firma att göra hembesök. Inser de inte riskerna om de blåser fel person att det kan bli tråkigheter?
Jag bor i skåne och har letat efter en cykel. Här är marketplace Malmö fullt av stulna cyklar som säljs av påhittade identiteter med maskerade bilder.
Citera
2023-12-28, 21:40
Moderator
Maviels avatar
Tråd infogad.

/Moderator
Citera
2023-12-29, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calle_2k
Löste det sig för dig? Jag har själv råkat ut för exakt samma sak nu i fredags och är tillfälligt blockad då jag försökte för många gånger att återaktivera min gamla mailadress och byta lösenord. Har fått en verifieringskod en gång, men när jag väl skriver in den koden via länken till Facebook står det att koden inte är korrekt. Fattar verkligen ingenting.. Någon som vet hur man går vidare här?

Allt gott,

Calle

ja de löste sig, lyckades återställa mitt konto genom skicka in foto på mitt körkort. Minns inte hur jag nådde dit, tror det var genom facebook appen på telefon det endast gick. Fick sen byta epostadress och kunde aktivera 2-vägs autensiering.
Citera
2024-01-09, 21:56
Medlem
Radera messenger konversation

Om jag raderar en konversation på Facebook Messenger finns den kvar hos den andra som jag hade konversationen med?
Citera
2024-01-09, 22:04
Medlem
Ja, det är bara att gilla läget och supa bort minnet.
Citera
2024-01-09, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hassejiklo
Om jag raderar en konversation på Facebook Messenger finns den kvar hos den andra som jag hade konversationen med?

Du kan återkalla meddelandet för dig och andra personen men ett meddelande som är ett gammalt/äldre så kommer det enbart tas bort från dig, meddelandet stannar alltså kvar hos den andra personen.
Citera
2024-01-09, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hassejiklo

Ja.
Citera
2024-01-10, 05:56
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Sociala medier
/Moderator
Citera
2024-01-16, 06:08
Medlem
MacTheQuackAttacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enuck
ja de löste sig, lyckades återställa mitt konto genom skicka in foto på mitt körkort. Minns inte hur jag nådde dit, tror det var genom facebook appen på telefon det endast gick. Fick sen byta epostadress och kunde aktivera 2-vägs autensiering.

Min fru har blivit avstängd permanent sedan igårkväll helt utan förklaring. Kontot är borttaget. Hon har fått ett par mejl om att någon, under natten, har loggat in på hennes konto. Tycker det här är helt sjukt. Hur gör man för att återställa?
Är det säkert att skicka in en bild på sitt körkort sådär till FB? Känns sketchy.

https://m.facebook.com/help/381336705253343/?ref=share
Citera
2024-01-23, 07:41
Medlem
diseuses avatar
Ett antal människorättsgrupper, däribland Human Rights Watch, har idag startat en kampanj. Med en ny rapport (“All This Terror Because of a Photo”) belyser de hur Facebook (och Instagram) är delaktiga i att hjälpa myndigheter i Mellanöstern och Nordafrika att sätta dit HBT-personer. De uppmanar Facebook att göra mer för att stävja sådan förföljelse.

https://www.hrw.org/SecureOurSocials
Citera
2024-01-24, 07:51
Medlem
Lassekkongos avatar
Någon som blivit hackad igår kväll? Vaknade upp att någon liten apa i Vietnam har loggat in på mitt konto och dessutom bytt ut alla mina uppgifter..

Plus handlat på Xboxlive Nederländerna med mitt kort, vafan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in