2023-09-17, 17:35
Medlem
Hej,

Jag har problem med min Facebook-app till en Android-telefon. Telefonen är ganska ny, köpte den för c:a tre månader sen. Jag har märkt på senaste tiden att, eller egentligen ända från början att jag får notiser för vänners födelsedagar väldigt sent på deras födelsedag, ofta sent på kvällen t.ex. 20.30-23.30. Eller ibland till och med en eller två dagar efter de har fyllt år, vilket är fullständig katastrof om man har för avsikt att gratulera personen i fråga och inte har någon annan form av info om personens födelsedag.

Jag har en inställning på telefonen som gör att den hamnar i stör-ej-läge på natten och är inkopplad till laddaren. Är det det som påverkar att jag inte får korrekta notiser om födelsedagar? Vad ska jag göra?

Tack på förhand.
Citera
2023-09-18, 18:57
Medlem
eternussermos avatar
Vi har en FB sida kopplat till Instagram men när vi försöker dela ett inlägg till instagrammöts vi av "Ett fel har inträffat, Du kan försöka senare eller använda ett annat konto "

Vad kan felet vara? Vi har försökt ett par dagar så tiden är knappast ett problem.
Citera
2023-09-20, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enuck
Hackaren har ändrat epostadress, lösenord och sen raderat kontot.
Jag har inget mobilnummer kopplat till kontot och de ser ut som hackaren även kommit
åt det mejlkonto jag har kopplat till min facebook och ändrat epost adress där också när jag försöker återställa lösenordet.
Fattar ingenting!

Har läst facebooks hacknings guider och försökt återställa allt via gränssnittet men kommer inte vidare, står jag knappat in ett gammalt lösenord (mitt lösenord) och sen står det någon okänd epostadress där de flesta tecken är maskade.
Har 30 dagar på mig återställa kontot tydligen.

Fan ska jag göra? Kan man ringa facebook eller mejla dom? Läste man kan skicka bild på körkort, hur går det till?
Kan jag få tillbaka mitt konto på något sätt? :-(

Please

Löste det sig för dig? Jag har själv råkat ut för exakt samma sak nu i fredags och är tillfälligt blockad då jag försökte för många gånger att återaktivera min gamla mailadress och byta lösenord. Har fått en verifieringskod en gång, men när jag väl skriver in den koden via länken till Facebook står det att koden inte är korrekt. Fattar verkligen ingenting.. Någon som vet hur man går vidare här?

Allt gott,

Calle
Citera
2023-09-20, 14:50
Medlem
Hej,

Märkte i fredags eftermiddag när jag skulle kolla Facebook att jag var utloggad och behövde därmed logga in på nytt. Det gick såklart inte och när jag skulle skicka mail för förnyelse av lösenord fanns inte min mailadress eller mobilnummer kopplat till mitt konto - jag har nu sett att mailadress och mobilnummer är ändrade.

Har därefter hållt på med deras hacknings-guider och att till en början kändes det som att det skulle lösa sig. Jag tog bild på mitt körkort och fick det verifierat på bara någon minut. Därefter fick jag ett nytt mail från Facebook "sista steget för att komma in på Facebook igen". Där fick jag en 6-siffrig säkerhetskod som jag tryckte i på sidan som länkades i mailet. Väl där står det att koden är felaktig..

Någon som vet hur man går vidare här?

Allt gott

/ Calle
Citera
2023-09-21, 17:56
Medlem
nickeh84s avatar
Vad menas när man kan använda end-to-end-kryptering när man skickar ett meddelande på Messenger?
Citera
2023-09-26, 06:40
Medlem
Facebook för jävla tråkigt?

Jag har massa vänner på fb vats inlägg jag gärna ser i mitt flöde. Men de dyker bara upp massa blaj! Reklam och meningslösa videos. Mer än varannat inlägg är från företag eller personer jag inte valt att följa. I grupper man tänker ska vara bra att vara med om för samhällsinfo och veta vad som händer i staden/området man bor i delas mest inlägg och borttappade katter och försvunna nycklar. Sen alla dessa träningsbilder från gym och delade löprundor. Tycker det är enormt slöseri med tid att ha fb kvar. Ändå har jag det för att inte missa något viktigt. Tex nån vän har gift sig eller fått barn eller imbrottsvåg i området man bor.

Hur är det för er, får alla andra mest onödigt dravell?

Hur gör man för att få ett renare flöde, kan man stoppa alla annonser och annan skit jag inte valt själva?

Är det dags att lägga ner fb snart?
Citera
2023-09-26, 07:30
Medlem
BenDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murstocken
Jag har massa vänner på fb vats inlägg jag gärna ser i mitt flöde. Men de dyker bara upp massa blaj! Reklam och meningslösa videos. Mer än varannat inlägg är från företag eller personer jag inte valt att följa. I grupper man tänker ska vara bra att vara med om för samhällsinfo och veta vad som händer i staden/området man bor i delas mest inlägg och borttappade katter och försvunna nycklar. Sen alla dessa träningsbilder från gym och delade löprundor. Tycker det är enormt slöseri med tid att ha fb kvar. Ändå har jag det för att inte missa något viktigt. Tex nån vän har gift sig eller fått barn eller imbrottsvåg i området man bor.

Hur är det för er, får alla andra mest onödigt dravell?

Hur gör man för att få ett renare flöde, kan man stoppa alla annonser och annan skit jag inte valt själva?

Är det dags att lägga ner fb snart?

Du använder Facebook helt fel. Det är i grupperna det händer roliga saker, skit i dina vänner från gymnasiet de har gjort sitt för länge sen.
Citera
2023-09-26, 07:30
Avstängd
Sluta gnäll på saker du själv valt att ha, ignorera sånt du tycker är skit.
Citera
2023-09-26, 07:37
Medlem
önskar jag kunde ha mitt konto kvar, enda plattformen jag kan snacka skit med morsan på. men har brutit med skitfolk, så direkt jag är inne där, ska det pm:as, ringas, o tjatas om att vi måste ses, dom måste ha hjälp, det enda som snackas e droger mm, o massa skit...hoppas dom gett upp btw, senast jag var inne där, var ett år sen, kanske ska kolla om det lugnat sig? det finns ju bra grupper typ ang bostadsområdet man bor på, köp o sälj, intresseklubbar, humorsidor mm, jag saknar det när jag tänker på det..

jag hittade en brud där en gång iaf.....
Citera
2023-09-26, 07:44
Medlem
CarlXIIs avatar
Jag hade det likadant, så har lagt ner skiten för i år.
Citera
2023-09-26, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlXII
Jag hade det likadant, så har lagt ner skiten för i år.
tur vi har flashback, BRODER!
Citera
2023-09-26, 08:29
Medlem
Så använd inte Facebook, utan byt till Fleeped istället?
Fleeped erbjuder 100x mer än Facebook och du slipper gynna USAs underrättelsetjänst med din information.
Win-win.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in