Citat:
Ursprungligen postat av
Pederhosen
Ja, det fann ju Himmler och Göring också önskvärt under andra världskriget slut, men det flesta tycker nog att "krigshetsarna" gjorde rätt att avböja.
Lille babbe, det är bara att tacka att du visar på att du tillhör den sista sekt-kategorin som tror sig vara utvald, så slipper man gissa mer om den saken. (Lämnar dock dörren lite öppen för ett halvbakat troll också).
Om "fejkade Buchamassakern" så hamnar du i samma klass som diverse förintelse-revisionister.
Vad gäller förintelse-revisionister har jag faktiskt försökt sätta in mig i revisionisters argument och kan sträcka mig så långt som att jag kan vara mer överseende med dem som är mer avvaktande tveksamma då det kanske kan finnas ett frågetecken eller två. De som däremot tvärsäkert säger att förintelsen var bluff är bara blåsta, och detsamma gäller dem som tvärsäkert säger så om Bucha.
Tror fan tom att Göring (eller annan nazi-höjdare) vid Nurnbergs-rättegången blev visad filmer från befriade koncentrationsläger, och hans försvar var något att "det bara var simpel propaganda-bluff som inte ens Goebbles skulle göra".
Saken är att det tom spelar mindre roll ifall det skulle visa sig att Kiev ljuger mer än vad man kanske tror, då att ljuga för att försöka få fördelar som försvarande part är alltid avsevärt mindre illa än att ljuga som den anfallande parten.
Oavsett hur mycket Kiev ljuger kan man också räkna med att Ryssland ljuger åtminstone 10ggr mer, eller åtminstone 10ggr så dåligt att det blir så lätt att avslöja, så inte ens ljuga verkar Ryssland lyckas med.
Känns bra att kunna läsa att sansat inlägg och inte bara en massa spammande om propaganda.
Bra Peder!
Vad jag saknar är diskussion om den faktiska orsaken till kriget.
Hur man kan försvara att man anfaller en granne.
Hur ryssapologeter duckar för FN och Folkrätten. Internationell lag och rätt.
Myt: Ryssland krigar mot västvärlden. Kriget är i själva verket ett ombudskrig mot Nato som utkämpas i Ukraina. Ryssland försvarar sig mot Ukrainas anfall.
En myt som sprids är att detta är ett krig mot Nato. Om så, varför var inte Nato/Ukraina bättre förberedda?
Vem minns inte Lavrov i Indien. "Ryssland som blev attackerade"
Ryssland inledde en fullskalig invasion av Ukraina den 24 februari 2022 och Ukraina har försvarat sig allt sedan dess. Lögnen att Ukraina i själva verket angrep Ryssland är ett klassiskt exempel på den ryska regimens taktik för att utmåla Ryssland som offret och avleda omvärldens uppmärksamhet från den ryska invasionen. Medan de flesta lätt genomskådar denna utsaga kan den i Ryssland - där regimen kontrollerar vilken information befolkningen får ta del av - användas för att öka det ryska folkets stöd för regimens auktoritära politik.
Kremlvänlig desinformation som gör gällande att Ryssland slåss mot västvärlden i Ukraina tog fart efter Ukrainas framgångsrika motoffensiv* mot den ryska invasionen. Regimvänliga opinionsbildare utmålar gärna denna bild varje gång Ukraina får militärt stöd från väst eller när Ryssland lider nederlag i de tillfälligt ockuperade områdena i Ukraina. Varken EU, västvärlden eller Nato har förklarat krig mot Ryssland. EU, USA och många Natoländer ger Ukraina militärt stöd för att hjälpa landet försvara sig mot det oprovocerade ryska angreppet, men de deltar inte i några strider.
*Kharkiv