2023-12-10, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
När den inte längre känner sig lurad?

När någon ändå större internet-skank gör något värre?

Aldrig?

Låter rimligt
Citera
2023-12-11, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Microlabb
Finns det länk till någon sammanfattning i tråden eller kan någon förklara mer vad som hänt? Jag skänkte endel till den här tjejen när jag såg insamlingen, har inte ägnat många tankar åt det efteråt om jag ska vara ärlig men nu snubblade jag över den här tråden. Är allt bara fejk?

Nja. Fejk och fejk, familjen utelämnade ganska viktig information med flit. De framställde henne som en hästtjej som var ute och backpackade i Thailand och hade glömt förlänga hemförsäkringen.

Egentligen var hon jagad av kronofogden (400 000 i skuld) och tillsammans med en norsk kriminell. Hon hade också flyttat permanent till Thailand och borde a) skaffat försäkring där b) skrivit ut sig ur Sverige. Två saker hon underlåtit att göra vilket gör att hon faktiskt inte borde få den vård hon numera får i Sverige. Vidare gäller naturligtvis inte en hemförsäkring vid utvandring eller längre vistelse än 90 dagar vilket naturligtvis familjen vet. Så att hon glömt är ren lögn.

Sen hästtjej……Ja, visst. Många av oss vuxna har eller har haft hobbies men efter åldern 11 kanske man inte identifierar sig främst som fotbollsspelare om ens insats är att vara back i Knäckebrödhults korplag och man är revisor.

Hon försörjde sig på OnlyFans och var väl ganska tatuerad. Inget fel med det men motsvarar väl inte hästtjejsbilden familjen framhållit. Till deras försvar kanske de ser henne som det, men det som talar emot är ju att de ljuger om utflytt, försäkring mm.

Men blev hon skadad. Ja, så där blev du inte lurad. Jag är dock arg för som skattebetalare blev jag lurad för att hon bör inte få gratis vård i Sverige då hon har flyttat t Thailand. Så hon ljög och kom undan med det.

Sen är väl inte familjen barskrapad heller då det har nog existerat mer behjärtansvärda fall.
Citera
2023-12-11, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Nja. Fejk och fejk, familjen utelämnade ganska viktig information med flit. De framställde henne som en hästtjej som var ute och backpackade i Thailand och hade glömt förlänga hemförsäkringen.

Egentligen var hon jagad av kronofogden (400 000 i skuld) och tillsammans med en norsk kriminell. Hon hade också flyttat permanent till Thailand och borde a) skaffat försäkring där b) skrivit ut sig ur Sverige. Två saker hon underlåtit att göra vilket gör att hon faktiskt inte borde få den vård hon numera får i Sverige. Vidare gäller naturligtvis inte en hemförsäkring vid utvandring eller längre vistelse än 90 dagar vilket naturligtvis familjen vet. Så att hon glömt är ren lögn.

Sen hästtjej……Ja, visst. Många av oss vuxna har eller har haft hobbies men efter åldern 11 kanske man inte identifierar sig främst som fotbollsspelare om ens insats är att vara back i Knäckebrödhults korplag och man är revisor.

Hon försörjde sig på OnlyFans och var väl ganska tatuerad. Inget fel med det men motsvarar väl inte hästtjejsbilden familjen framhållit. Till deras försvar kanske de ser henne som det, men det som talar emot är ju att de ljuger om utflytt, försäkring mm.

Men blev hon skadad. Ja, så där blev du inte lurad. Jag är dock arg för som skattebetalare blev jag lurad för att hon bör inte få gratis vård i Sverige då hon har flyttat t Thailand. Så hon ljög och kom undan med det.

Sen är väl inte familjen barskrapad heller då det har nog existerat mer behjärtansvärda fall.

Som svensk medborgare har man rätt till vård i Sverige även om man är bosatt utomlands. Finns några undantag men Thailand är inte ett sådant. Så hon har absolut rätt till vård i Sverige och den ska ske i den region hon senast var skriven i innan bosättningen i ett annat land.
Citera
2023-12-11, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swe-viking
Som svensk medborgare har man rätt till vård i Sverige även om man är bosatt utomlands. Finns några undantag men Thailand är inte ett sådant. Så hon har absolut rätt till vård i Sverige och den ska ske i den region hon senast var skriven i innan bosättningen i ett annat land.

Nej. Absolut inte. Flyttar jag till Norge tex och skriver mig där har jag absolut inte rätt till långvarig vård i Sverige. Akut ja, på grund av avtal men inte fasiken kan jag, som bosatt i Norge bara säga ”ja, jag vill ha vård i Sverige. Ge mig det. Gärna en flerårig cancerbehandling för jag gillar svensk cancervård mer”. Då måste man skriva sig i Sverige igen. Jämför med pensionärerna i Thailand som var sura för att de inte fick svenskt covidvaccin under covid. För de bodde i Thailand.

Däremot har hon ju inte skrivit ur sig ur Sverige. Så ja, hon får gratis vård för att hon har begått folkbokföringsbrott!
Citera
2023-12-15, 12:20
Medlem
https://loyaltylobby.com/2023/12/14/tourist-death-in-bangkok-private-hospital-refuses-unconscious-accident-victim-leaves-him-to-die/

Tänkte direkt på den här tråden när jag läste den här artikeln.

Några utdrag från länk.

Thailand is in the news for all the wrong reasons again, and this time, it’s about a Taiwanese tourist who became the victim of a hit-and-run accident and was rushed to a nearby hospital but refused emergency treatment over payment concerns – a fateful decision.

The Taiwanese tourist is thought to have been the victim of a hit and run accident on the night of December 8th. He was found unconscious on a road in the Phatthanakan area and rushed to the nearby Vibharam Hospital by a rescue unit. The hospital allegedly refused to treat him because he was “a foreigner”, forcing the emergency unit to take him to a state hospital, which was about 10 kilometres away. He died en route.

the privately run Vibharam Hospital in Bangkok (the nearest to the accident site, where the ambulance carried the patient) refused the admission of the unconscious patient “because he was a foreigner and might not have medical insurance to cover his treatment.”

Sen några inlägg som jag fann intressanta.

To live in Thailand without health insurance is just asking for trouble no matter how much money you have. The only real excuse not to have one is if you're old and they won't take you.

I always keep my (local Thai) insurance card and hospital patient cards well visible in my wallet to avoid such situations.

Even with insurance it is some times a risk here. Because private hospitals in Thailand are pretty much just money factories. And the more they can "find" to cure (if you can pay of course), the better it is for them.

Tjejen i tråden. Kom hon direkt till ett sk state hospital eller låg hon på ett privat sjukhus? Om det var ett privat sjukhus. Hade hon tur att de inte blockerade ingången som i fallet som beskrivs i länken? Eller tog man för givet att en blond västerländsk kvinna kanske har råd men en Taiwanese anses för fattig för att bry sig om?
Senast redigerad av Kapten5 2023-12-15 kl. 12:39.
Citera
2023-12-19, 20:29
Medlem
HocKusPucKoss avatar
Något nytt om status?
Citera
2023-12-20, 13:50
Medlem
Avocadorables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HocKusPucKos
Något nytt om status?
Var inne på mammans facebook för någon vecka sedan. Hon kändes nedstämd.
Citera
2023-12-20, 15:11
Medlem
HocKusPucKoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avocadorable
Var inne på mammans facebook för någon vecka sedan. Hon kändes nedstämd.

Usch, låter inte allt för optimistiskt
Citera
2023-12-28, 11:51
Medlem
Konstigt att de inte uppdaterar så alla engagerade som donerat kan få veta hur det går.
Citera
2023-12-31, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drMunchhausen
Konstigt att de inte uppdaterar så alla engagerade som donerat kan få veta hur det går.

Styrkekram!
Citera
2024-01-02, 17:09
Medlem
snutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Builder123
Styrkekram!

Vilken äcklig kommentar när folk bara vill veta hur det går när de skänkt pengar
Citera
2024-01-02, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snutan
Vilken äcklig kommentar när folk bara vill veta hur det går när de skänkt pengar

Äcklig kommentar? Försöker med "bamsekramar" då. Är det bättre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in