2023-12-28, 08:46
Medlem
Hoppar in i tråden med min första Flashback-kommentar.

Jag bor i Vetlanda och har varit mycket intresserad av Tovefallet. Maja såg och hörde jag när hon besökte en vän som bodde i samma trappuppgång som jag. Det var ett halvår innan Tove mördades. Redan då lade jag märke till att hon pratade och betedde sig som ett barn och följde efter sin vän som en lydig hund. Johanna har jag ingen aning om vem hon var.

I artiklar, poddar och TV-inslag strax efter mordet sades det att porten till Johannas trappuppgång hölls låst, men det var den aldrig ens mitt i natten när mordet uppmärksammades som värst. Bara Johannas lägenhetsdörr var avspärrad som brottsplats. Jag kunde till och med öppna dörren bredvid, till förrådet med takluckan som man diskuterat så mycket i tråden. Jag tog foton och filmade trappuppgången med mobilen. Så otroligt märkligt att polis och utredare inte var mer försiktiga med brottsplatsen.
Citera
2023-12-28, 08:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Piggelinglin

Jag bor i Vetlanda och har varit mycket intresserad av Tovefallet. Maja såg och hörde jag när hon besökte en vän som bodde i samma trappuppgång som jag. Det var ett halvår innan Tove mördades. Redan då lade jag märke till att hon pratade och betedde sig som ett barn och följde efter sin vän som en lydig hund. Johanna har jag ingen aning om vem hon var.

I artiklar, poddar och TV-inslag strax efter mordet sades det att porten till Johannas trappuppgång hölls låst, men det var den aldrig ens mitt i natten när mordet uppmärksammades som värst. Bara Johannas lägenhetsdörr var avspärrad som brottsplats. Jag kunde till och med öppna dörren bredvid, till förrådet med takluckan som man diskuterat så mycket i tråden. Jag tog foton och filmade trappuppgången med mobilen. Så otroligt märkligt att polis och utredare inte var mer försiktiga med brottsplatsen.
Välkommen till flashback.
Har du möjlighet att dela dina bilder av förrådet?

Din bild av Maja känns trovärdig, hon var ingen ledare..
Citera
2023-12-28, 09:28
Medlem
Citat:

Så du var där mitt i natten och kände på dörren?

Brottsplatsen var JJ.s lgh, varför skulle de spärra av hela huset?

I vilket TV-inslag/i vilken artikel sades det att porten till Johannas trappuppgång hölls låst?
Citera
2023-12-28, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Välkommen till flashback.
Har du möjlighet att dela dina bilder av förrådet?

Tack, och ja, jag kan göra bilderna tillgängliga under dagen. Men det finns nog inget speciellt att hitta där, och förrådet har väl visat sig ha ingenting med fallet att göra.
Citera
2023-12-28, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Så du var där mitt i natten och kände på dörren?

Japp, av journalistiskt intresse. Och näpp, jag kände inte på dörren.

Citat:
Brottsplatsen var JJ.s lgh, varför skulle de spärra av hela huset?

Spärra av hela huset? I alla fall spärra förrådet så länge ingen visste om det hade med mordet att göra. Och ingen brydde sig om att låsa ytterdörren.
Citera
2023-12-28, 09:56
Medlem
Citat:

Spärra av hela huset? I alla fall spärra förrådet så länge ingen visste om det hade med mordet att göra. Och ingen brydde sig om att låsa ytterdörren.

Men du skrev att "trappuppgång hölls låst men det var den aldrig ens mitt i natten". Hur kan du veta det om du inte kände på dörren?

Brottsplatsen var i JJ.s lgh.
Citera
2023-12-28, 10:14
Medlem
Anna-Helgas avatar
Citat:
Men du skrev att "trappuppgång hölls låst men det var den aldrig ens mitt i natten". Hur kan du veta det om du inte kände på dörren?

Brottsplatsen var i JJ.s lgh.

Citat:

Snälla Katten, försök läsa innan du skriver? Jättetydligt. Porten till trappuppgången öppen, förrådet bredvid Johannas lägenhet öppen. Därför personen kunde filma trapphus och förråd, okej? Inte känt på JJ dörr den var avspärrad/brottsplats.
Citera
2023-12-28, 10:16
Medlem
Citat:

Porten. Ytterdörren. Inte Johannas dörr.
Citera
2023-12-28, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anna-Helga
Snälla Katten, försök läsa innan du skriver? Jättetydligt. Porten till trappuppgången öppen, förrådet bredvid Johannas lägenhet öppen. Därför personen kunde filma trapphus och förråd, okej? Inte känt på JJ dörr den var avspärrad/brottsplats.

Om du läst meningen innan det du här svartmarkerat så står det:

"sades att porten till Johannas trappuppgång hölls låst, men det var den aldrig ens mitt i natten när mordet uppmärksammandes som värst".

Därav min fråga om TS var där och kände på dörren (till trappuppgången som TS hävdar inte var låst ens på natten).
Senast redigerad av Kattentufsan 2023-12-28 kl. 10:31.
Citera
2023-12-28, 10:32
Medlem
Anna-Helgas avatar
Citat:
Om du läst meningen innan det du här svartmarkerat så står det:

"sades att porten till Johannas trappuppgång hölls låst, men det var den aldrig ens mitt i natten när mordet uppmärksammandes som värst".

Därav min fråga om TS var där och kände på dörren.

Och hur tror du hen kommit in i trappuppgången och upp till förrådet och fotat/filmat om hen inte gått in genom den öppna porten/ytterdörren? Spelar du såhär dum?
Citera
2023-12-28, 10:33
Avslutad
Citat:

Hur stort är förrådet uppskattningsvis?
Citera
2023-12-28, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anna-Helga
Och hur tror du hen kommit in i trappuppgången och upp till förrådet och fotat/filmat om hen inte gått in genom den öppna porten/ytterdörren? Spelar du såhär dum?

Och det gjorde hen mitt i natten för att kunna veta att porten var olåst även nattetid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in