• 1
  • 2
2023-12-27, 23:37
Medlem
Sökte snabbt men hitta inte det jag sökte.... Frågan lyder hur snål kan man som människa/privatperson för att spara in några kronor i vardagen? Och vad gör folk för att tjäna några kronor här, några kronor där för att dryga ut kassan?

Själv smakar jag pant, kollar extrapriser i affärerna försöker planera mina inköp efter det, samt kör en del skrot som mest 18,000 på en månad gav skroten
2023-12-27, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fc2
Själv smakar jag pant
Vad innebär det att smaka pant?
Citat:
kör en del skrot
Vad innebär det att "köra skrot"?
2023-12-28, 00:05
Medlem
Liberationfronts avatar
Skrot kan du få in en del på men det gäller nog inte medelsvensson
2023-12-28, 00:06
Medlem
pn222jws avatar
Hur snål kan man vara...

Som landstingsanställd för länge sen - äta av patienternas mat som skulle skickas tillbaka till köket...ta med tepåsar hem från events och jobb...
2023-12-28, 00:11
Medlem
Citat:
Sökte snabbt men hitta inte det jag sökte.... Frågan lyder hur snål kan man som människa/privatperson för att spara in några kronor i vardagen? Och vad gör folk för att tjäna några kronor här, några kronor där för att dryga ut kassan?

Själv smakar jag pant, kollar extrapriser i affärerna försöker planera mina inköp efter det, samt kör en del skrot som mest 18,000 på en månad gav skroten

Har du så du klarar dig, så behöver du väl inte vara snål. Jag unnar mig vare dag.
2023-12-28, 01:15
Medlem
Rabattkuponger, detta vidriga påfund. De skickas med post så man ska öppna fanskapet och kolla igenom vilka matvaror man kan spara typ 3-5 kr på, de ska rivas av och det ska hållas koll på att ta med dem nästa gång man handlar eller vilket datum de går ut, de ska ju sorteras igen när de som gått ut ska tas bort ur högen och nya tillkommer med posten. Och där hänger de på kylskåpsdörren och påminner en om detta otyg varje gång man öppnar kylen. Borde ha som nyårslöfte att bojkotta dessa kuponger under 2024.
2023-12-28, 01:17
Medlem
NorthSNKRs avatar
(FB) Dina snålaste medmänniskor!

(FB) Det snålaste ni varit med om?
2023-12-28, 05:52
Medlem
Citat:

Snålhet är kvoten mellan hur mycket pengar man har, och hur mycket man spenderar.

Om exempelvis Elon Musk försöker pruta på ett paket mjölk, eller letar en hel dag efter billigaste butiken men sedan avstår för att det är för dyrt, då är han snålast.

En fattig som gör samma sak är inte snål.
2023-12-28, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anders197503
Vad innebär det att smaka pant?

Antagligen att dricka slattarna ur burkar och flaskor man hittar!
2023-12-28, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirko.Kostelic
Antagligen att dricka slattarna ur burkar och flaskor man hittar!

Förmodligen felskrivning och ska betyda spara pant
2023-12-28, 08:06
Medlem
Astralhopps avatar
Köper rabatterat månadskort sl
och återanvänder papp och plastpåsar
i mataffären.
2023-12-28, 08:28
Medlem
killdozer666s avatar
Den här killen är väl sveriges mest snåla människa, "Bajsa borta killen":

https://www.youtube.com/watch?v=0fBZJm-3eKY