2023-12-27, 17:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
Vi passar på när det blir mayhem.

Det är dags att lägga in dig på ett ålderdomshem med dåligt wifi, tantan.
Det finns ju de som är ut och våldtar plundrar dödar och roffar åt sig redan nu helt utan krig, då borde väl du kunna också? Vad hindrar dig?
Citera
2023-12-27, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Det finns ju de som är ut och våldtar plundrar dödar och roffar åt sig redan nu helt utan krig, då borde väl du kunna också? Vad hindrar dig?
Åh nej. Stort misstag. Nu kommer han skriva en lång, rasistisk rant om "vilka det är som gör detta" och hur det är kvinnors fel,
Citera
2023-12-27, 17:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Det är det officiella budskapet ja för det låter bra. Verkligheten är dock en helt annan som sagt.

Jag skrev att det inte finns någon skyldighet att delta i det militära försvaret och ingen kvinna i denna tråd är med i det. Hyckleriet är dock att ni ändå blir upprörda när män gör som er och avstår ifrån det.
Alla är skyldiga att ta den krigsplacering de får ditt dumma spån och det är inget man väljer att avstå ifrån.

Förutom du då som redan nu har förkunnat att du inte tänker bidra till försvaret i något land överhuvudtaget.
Citera
2023-12-27, 17:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sardellini
Åh nej. Stort misstag. Nu kommer han skriva en lång, rasistisk rant om "vilka det är som gör detta" och hur det är kvinnors fel,
Nja, uppenbarligen är det såna som han ser upp till och önskar att han vore som som gör detta.
Citera
2023-12-27, 17:53
Medlem
Citat:
Nja, uppenbarligen är det såna som han ser upp till och önskar att han vore som som gör detta.
Du tror för mycket om honom.

Hans avart är knappast kända för att vara konsekventa.
Citera
2023-12-27, 17:59
Medlem
Citat:
Alla är skyldiga att ta den krigsplacering de får ditt dumma spån och det är inget man väljer att avstå ifrån.

Förutom du då som redan nu har förkunnat att du inte tänker bidra till försvaret i något land överhuvudtaget.

Detta motsäger ju inte det jag skrev:

Jag skrev att det inte finns någon skyldighet att delta i det militära försvaret och ingen kvinna i denna tråd är med i det. Hyckleriet är dock att ni ändå blir upprörda när män gör som er och avstår ifrån det.
Citera
2023-12-27, 18:07
Avslutad
Citat:
Detta motsäger ju inte det jag skrev:

Ditt spån, alla har en skyldighet att ta den krigsplacering de får om det så är i det militära försvaret.

Har någon varit upprörd över att du inte tänker försvara varken Sverige eller något annat land?
Citera
2023-12-27, 18:30
Medlem
Citat:
Ditt spån, alla har en skyldighet att ta den krigsplacering de får om det så är i det militära försvaret.

Har någon varit upprörd över att du inte tänker försvara varken Sverige eller något annat land?

Fortfarande så säger du inte emot det jag skriver. Du är inte med i det militära försvaret så det går utmärkt att avstå från det. Detta gäller för samtliga kvinnor i denna tråd, ingen är med i det militära försvaret.
Citera
2023-12-27, 18:37
Avslutad
Citat:
Fortfarande så säger du inte emot det jag skriver. Du är inte med i det militära försvaret så det går utmärkt att avstå från det. Detta gäller för samtliga kvinnor i denna tråd, ingen är med i det militära försvaret.
Nej ditt dumma spån, det går inte att avstå från att delta i det militära försvaret om man blir placerad inom det.
Citera
2023-12-27, 18:51
Medlem
Citat:
Nej ditt dumma spån, det går inte att avstå från att delta i det militära försvaret om man blir placerad inom det.

Men det går att undvika att bli placerad i det militära försvaret som sagt. Du och alla andra kvinnor i tråden har lyckats med det.
Citera
2023-12-27, 18:57
Avslutad
Citat:
Men det går att undvika att bli placerad i det militära försvaret som sagt. Du och alla andra kvinnor i tråden har lyckats med det.
Nej ditt dumma spån, vi har inte ens mobiliserat så det är ingen som har lyckats undvika någonting.
Citera
2023-12-27, 19:09
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Nej ditt dumma spån, vi har inte ens mobiliserat så det är ingen som har lyckats undvika någonting.
Om du inte gjort värnplikt kanske hemvärnet kan vara något.

Eller Lottakåren: https://www.svenskalottakaren.se/

Det viktiga är försvarskänslan. Alla behövs. Oavsett om det är i fronten eller om man tillverkar något för försvaret viktigt därhemma eller utför ett arbete som står utanför direkt försvarsrelaterat men är oumbärligt som poliser eller sjukvårdare.

Alla behövs. Oavsett. Det är alltid ett fåtal i fronten jämfört med vad som behövs bakom dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in