2023-12-27, 16:30
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanenhen
Sysslar Elon Musk med hästar??
*ndre*s Helgstr*nd har byggt upp ett imperium runt sina hästar likt Elon Musk byggt upp sitt imperium runt sin musik och kallas därför för "Ridsportens Elon Musk".

Om du läser länkarna om hästmisshandlaren A H så förstår du.
*a
Senast redigerad av exoticspice 2023-12-27 kl. 16:58.
Citera
2023-12-27, 16:33
Medlem
En del snack om travhästar här i tråden. Jag har personligen insyn i ett av landets mest framgångsrika stall. (På Jägersro) Mer välskötta hästar än det får man leta efter. Där piskas det inga hästar!!

Nu är jag så gammal och dålig på den nya tekniken att jag vet inte hur man länkar i FB. Men nån annan kanske kan: När Björn Goop vinner Prix d Amerique med Readly Express rappar han lite med tömmarna på hästen. Fransmannen bakom verkligen PISKAR sin häst.

Förlåt att jag inte vet hur man länkar. Loppet är lätt att hitta på Youtube.
Citera
2023-12-27, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kockponcher
Hästmänniskor inbillar sig att hästarna tycker om att gå omkring med en idiot på ryggen.

Exakt. Hästarna vill vara fria och beta i vår herres hage som andra nötboskap. Även om tamhästar domesticerades för 5000 år sedan är det inte så att de vill bära runt på klängiga ungar, feta hästmänniskor eller anorektiska jockeys. Hästmänniskor intalar sig själva att hästarna tycker att det är roligt att hoppa hinder, trippa fram på tå i dressyr eller springa med vagn. Självklart att de inte tycker det, därför piskar vissa hästmänniskor djuren.
Citera
2023-12-27, 16:41
Medlem
exoticspices avatar
För att dölja skadorna på hästarna inför försäljning sa han till hästskötarna att lägga på täcken för att dölja piskrappen och hålen av sporrarna. Skötarna skulle också för att kunna piska och sporra vid nästa inridning laga såren med skokräm.
Senast redigerad av exoticspice 2023-12-27 kl. 16:55.
Citera
2023-12-27, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Den här verksamheten måste upphöra, klarar man inte av att behandla hästarna med respekt och följa djurskyddslagarna så ska man bort och förbjudas från att få ha djur.
Vem är den här häxan?

Enligt inlägg i tråden ska det vara en C A*elsson som driven Stall A*elsson. * x.

Kollar man deras insta ser man att framgångsrika landslagsstjärnor och dylikt rider deras uppfödningar. De borde sluta samarbeta om detta stämmer. Mycket smuts inom ridsporten.
Citera
2023-12-27, 16:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Algot-Rosberg
En del snack om travhästar här i tråden. Jag har personligen insyn i ett av landets mest framgångsrika stall. (På Jägersro) Mer välskötta hästar än det får man leta efter. Där piskas det inga hästar!!

Nu är jag så gammal och dålig på den nya tekniken att jag vet inte hur man länkar i FB. Men nån annan kanske kan: När Björn Goop vinner Prix d Amerique med Readly Express rappar han lite med tömmarna på hästen. Fransmannen bakom verkligen PISKAR sin häst.

Förlåt att jag inte vet hur man länkar. Loppet är lätt att hitta på Youtube.

https://www.youtube.com/watch?v=97tVC3I6rvw

Upploppet 3:10
Citera
2023-12-27, 16:50
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Den här verksamheten måste upphöra, klarar man inte av att behandla hästarna med respekt och följa djurskyddslagarna så ska man bort och förbjudas från att få ha djur.
Vem är den här häxan?
*ndre*s Helgstr*nd heter han.
*a
Senast redigerad av exoticspice 2023-12-27 kl. 16:57.
Citera
2023-12-27, 16:51
Avstängd
otellos avatar
Usch, hatar djurplågare.
Citera
2023-12-27, 16:51
Medlem
Stall a*elsson ha stängt av kommentarsfältet på instagram. Konstigt om dem är oskyldiga
Citera
2023-12-27, 16:52
Medlem
Stall a*elsson ha stängt av kommentarsfältet på instagram. Konstigt om dem är oskyldiga?
Citera
2023-12-27, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Men kära nån ! Du kan inte såga hela trav sverige bara för att du vet att någon missköter sig.

Går inte att tjäna pengar på trav om man behandlar sina hästar på det vis som du beskriver.

Travhästar dör väldigt sällan under tävling. 64 st på 14 år.
Dom flesta som dog av lungblödning var pga blodmask när dom var föl. dvs att ägaren inte
följt avmaskningsrutinerna.

Du har skyddsglasögon på dig
Citera
2023-12-27, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Hästar är nervösa flyktdjur och ridsport är farligaste idrotten i Sverige vid sidan av motocross. Varje dag sparkar hästar ned elever eller kastar av dem. Trots alla skador är hästmänniskor en sekt som försvarar ridsporten frenetiskt. Djurplågarna är säkert få men borde straffas hårt.
Så jävla bra skrivet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in