2023-12-27, 15:06
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eimenna
Jämför man ridhuset med filmer som stal A**lsson lagt ut....så nog tycker jag att det är därifrån!!
Precis, stallinredningen ser identisk ut.
Citera
2023-12-27, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldigflamingo
Jo det kan jag tala om vad som händer i stallet
Efter lopp kommer många hästar in och blöder i munnen
För hårt handlag och skarpa bett
Crescendo och jörvsöfax tex
När skydden tas av så finns det sår som dolts av lindor och skydd
Luftsugarskydd delas mellan stona och sköljs bara sv
Tröningssulkys svetsas i järn så hästarna skadar sig själv och inte ska ha sönder vagnarna
Hästar med lungblödning tas ut på banan snabbt igen efter tillfrisknande och dör sen under tövling
Listan kan göras oändlig

Men kära nån ! Du kan inte såga hela trav sverige bara för att du vet att någon missköter sig.

Går inte att tjäna pengar på trav om man behandlar sina hästar på det vis som du beskriver.

Travhästar dör väldigt sällan under tävling. 64 st på 14 år.
Dom flesta som dog av lungblödning var pga blodmask när dom var föl. dvs att ägaren inte
följt avmaskningsrutinerna.
Citera
2023-12-27, 15:11
Medlem
santos_devilles avatar
Garanterat Mena invandrare. Typiskt icke vita att bete sig så här!
Citera
2023-12-27, 15:17
Medlem
Rodjas avatar
Hästar tar tid att rida in och vänja sig. Avskyr det här industriella
tänkesättet som finns när man har med djur att göra.

Hästar är kommunikativa och man måste ha tålamod med dem.
Varje gång jag rider på ridskolan, har jag minst en och en halv
timme där jag umgås med hästen genom massage, ryktning och
umgänge. Man ska lämna stress utanför innan man går in i ett stall.

Kan man inte det ska man inte ha med djur och i det här fallet med
hästar att göra.

Fy f-n för folk som plågar hästar för vinnings skull!
Citera
2023-12-27, 15:45
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
Häng ut subban som driver stallet!
Bara för att det ludret säkert gillar att bli piskad i sovrummet så ska hon ge fan i att plåga djur för att tjäna pengar!

SMUTS MÄNNISKOR!
Vilken konstig diss, men i övrigt, ja!

Har ingen som helst respekt eller empati med djurplågare.
Citera
2023-12-27, 15:57
Medlem
exoticspices avatar
Andreas Helgstrand, ”Ridsportvärldens Elon Musk”

En dansk dokumentär "Hästmiljardärens hemligheter" i två delar på TV 8 som visades i slutet av november som filmades med dold kamera.

https://www.svt.se/sport/ridsport/andreas-helgstrand-missar-os-efter-dressyrskandalen--r5iudh

https://www.tidningenridsport.se/kolla-klippet-helgstrands-hemligheter/

https://www.tidningenridsport.se/helgstrand-forlorar-tv2-far-visa-smygfilmade-materialet/
Senast redigerad av exoticspice 2023-12-27 kl. 16:06.
Citera
2023-12-27, 16:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Orka2018
Djurplågare som endast ser djur som pengamaskiner som man kan missköta och slå är ett jävla aber som ska hängas ut! Fattar inte varför AB mörkar vem det är, det gör de ju inte om det framkommer missförhållanden i t ex butiker. Fram med namnet bara.
Jag gissar att det inte fallit någon dom ännu. När det gjort det tror jag djurplågaren kommer ut i det offentliga..
Citera
2023-12-27, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HayabusaMannen
Jag vet inte mycket om hästar eller så, men har sett V75 eller vad det nu heter. Och dom som åker med hästarna...dom piskar ju som galningar sina hästar. Varför är sånt ens lagligt?

Om dom piskar så sina hästar i LIVE-TV, så undrar jag hur dom behandlar hästarna när kamerorna är avstängda.

Jag kan inte mycket om hästar jag heller men vet att man oftast "piskar" på skalmarna på vagnen så att det låter lite grann. När de lägger pisken på hästen är det i 99% av fallen inte just mycket mer än att lägga pisken på hästen. Det räcker.
Citera
2023-12-27, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldigflamingo
Jo det kan jag tala om vad som händer i stallet
Efter lopp kommer många hästar in och blöder i munnen
För hårt handlag och skarpa bett
Crescendo och jörvsöfax tex
När skydden tas av så finns det sår som dolts av lindor och skydd
Luftsugarskydd delas mellan stona och sköljs bara sv
Tröningssulkys svetsas i järn så hästarna skadar sig själv och inte ska ha sönder vagnarna
Hästar med lungblödning tas ut på banan snabbt igen efter tillfrisknande och dör sen under tövling
Listan kan göras oändlig

Låter ju riktigt illa om det stämmer det du skriver. Men jag kan/vill inte tro att det är vardag i alla stall i en så tror sport med ganska stor koll och intensiv kontakt med veterinärer. Men alla som plågar djur eller oskyldiga människor är svin och borde straffas!
Citera
2023-12-27, 16:13
Medlem
Hästar är nervösa flyktdjur och ridsport är farligaste idrotten i Sverige vid sidan av motocross. Varje dag sparkar hästar ned elever eller kastar av dem. Trots alla skador är hästmänniskor en sekt som försvarar ridsporten frenetiskt. Djurplågarna är säkert få men borde straffas hårt.
Citera
2023-12-27, 16:16
Medlem
Den här verksamheten måste upphöra, klarar man inte av att behandla hästarna med respekt och följa djurskyddslagarna så ska man bort och förbjudas från att få ha djur.
Vem är den här häxan?
Citera
2023-12-27, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Hästar är nervösa flyktdjur och ridsport är farligaste idrotten i Sverige vid sidan av motocross. Varje dag sparkar hästar ned elever eller kastar av dem. Trots alla skador är hästmänniskor en sekt som försvarar ridsporten frenetiskt. Djurplågarna är säkert få men borde straffas hårt.

Hästmänniskor inbillar sig att hästarna tycker om att gå omkring med en idiot på ryggen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in