2023-12-27, 00:57
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
Men han har ju haft många advokater, samlat in flera hundra miljoner dollar för att bevisa att det var fusk i valet. Vad gick snett med detta?
Ja, han vann 2 av 3 mål som togs upp rörande valet.
När han väl ska försvara sig i domstol det är då det gäller.
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
När ska jag lära mig att inte svara sektmedlemmar!!

Du kan inte skillnaden mellan lag och konstitution eller hur en vald person..

Men tillför tråden det du kan!

I´m out!
Hehe, det är deras bedömning på uppror som jag ifrågasätter.

Tror du den demokratiska guvörnören tillsatte dem för sina konservativa värderingar eller?
Nej de tolkar konstitutionen partiskt och de kommer högsta domstol ändra på.
Citera
2023-12-27, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knash
Ja, han vann 2 av 3 mål som togs upp rörande valet.
När han väl ska försvara sig i domstol det är då det gäller.

Hehe, det är deras bedömning på uppror som jag ifrågasätter.

Tror du den demokratiska guvörnören tillsatte dem för sina konservativa värderingar eller?
Nej de tolkar konstitutionen partiskt och de kommer högsta domstol ändra på.

Det var ju över 60 domstolar som det ansågs att det inte fanns något bevis om fusk. Över 60 stycken. Kan du fatta att ingen advokat kunde bevisa ett skit? Giuliani medgav att han inte hade några bevis till och med.
Citera
2023-12-27, 01:23
Medlem
knashs avatar
Citat:
Det var ju över 60 domstolar som det ansågs att det inte fanns något bevis om fusk. Över 60 stycken. Kan du fatta att ingen advokat kunde bevisa ett skit? Giuliani medgav att han inte hade några bevis till och med.
Jo jag har hört det eviga snacket du säger.
Det prövades aldrig, de avslogs av olika anledningar så som t. ex det ansåg att det inte fanns någon offer. Avslå och prövas är två olika saker.

Men processen blir annorlunda när de anklagar Trump för uppror. Då kan han presentera bevis som försvar och de kan inte avslås, det kommer prövas, och han har utvidgade befogenheter som subpeona vittnen.

Inget vet vad Trump vet innan rättegången som förhoppningsvis börjar i maj.
Fortsätt underskatta Trump så får vi se vem som har haft rätt.
Citera
2023-12-27, 01:32
Medlem
Citat:
Jo jag har hört det eviga snacket du säger.
Det prövades aldrig, de avslogs av olika anledningar så som t. ex det ansåg att det inte fanns någon offer. Avslå och prövas är två olika saker.

Men processen blir annorlunda när de anklagar Trump för uppror. Då kan han presentera bevis som försvar och de kan inte avslås, det kommer prövas, och han har utvidgade befogenheter som subpeona vittnen.

Inget vet vad Trump vet innan rättegången som förhoppningsvis börjar i maj.
Fortsätt underskatta Trump så får vi se vem som har haft rätt.

Jag är inte säker på att jag förstår här. Vilka är "de" som anklagar Trump för uppror? Och vad är det för rättegång som du menar ska ske där Trump kan presentera bevis för valfusk? Var ligger logiken i det?
Citera
2023-12-27, 01:59
Medlem
knashs avatar
Citat:
Jag är inte säker på att jag förstår här. Vilka är "de" som anklagar Trump för uppror? Och vad är det för rättegång som du menar ska ske där Trump kan presentera bevis för valfusk? Var ligger logiken i det?
Okej uppror ville inte Jack smith anklaga Trump, det är bara kommitéen och media som gör det, men caset: alleged efforts to overturn the 2020 election. Där kommer Trump förklara sitt agerande med bevis.
Citera
2023-12-27, 02:02
Medlem
Citat:
Okej uppror ville inte Jack smith anklaga Trump, det är bara kommitéen och media som gör det, men caset: alleged efforts to overturn the 2020 election. Där kommer Trump förklara sitt agerande med bevis.

Ursäkta men hur stor idiot är Trump som sitter på sin häck och väntar på något tillfälle att förklara sitt agerande med bevis? Varför skriver du något så dumt för?
Citera
2023-12-27, 02:07
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursäkta men hur stor idiot är Trump som sitter på sin häck och väntar på något tillfälle att förklara sitt agerande med bevis? Varför skriver du något så dumt för?
Haha han har sagt varför hela tiden men ni tror inte på honom. Enda sättet blir i rättegången för då kommer ni vänsterdårar sitta fastklistrade vid tv-apparaten och ingen media kan förvränga vad som sägs. Trump vill ha tv-sänt men inte Jack.
Citera
2023-12-27, 02:15
Medlem
Citat:
Haha han har sagt varför hela tiden men ni tror inte på honom. Enda sättet blir i rättegången för då kommer ni vänsterdårar sitta fastklistrade vid tv-apparaten och ingen media kan förvränga vad som sägs. Trump vill ha tv-sänt men inte Jack.

Och av vilken anledning skulle inte Joe Biden kunna förvränga vad som sägs på teveapparater då? Han kunde ju mixtra med hela valet 2020 så det ska väl inte vara så svårt, tror du?
Citera
2023-12-27, 05:41
Medlem
klybans avatar
Citat:
Och ingen står under lagen heller.

Trump har rätt att försvara sig i en domstol som alla andra och OM han kan bevisa att valet var riggat så frias han från allt!!!

Med selektivt valda vittnen och bevisa så kan man bevisa vad man vill. Man måste låta den åtalade försvara sig, det är hela grundtanken med ett rättvist rättsystem.
Alla som bryter mot lagar är et föremål för lagen JA!

donalds kan inte bevisa något, då det bara var en projicering har vi lärt oss och donalds är den enda som försökt sig på systematiskt valfusk.
Så varför skriver du om något som inte existerar och sen inbillar dig det är bevis?

Som sagt vad, detta är ingen brottsutredning, vad de kommit fram med bevisen och vittnen, det är att donalds har deltagit i samhällsomstörtande verksamhet och det räcker för inse att konstitutionen är bruten mot.
Detta har vi berättat för dig så många ggr nu att du framstår som svårt korkad att inte fattat detta än.
För enda du berättar är just att du inte fattar nått alls, och det är inget försvar som fungerar.
Och vittnen och bevis påvisar att donalds har deltagit i en samhällsomstörtande verksamhet och det är vad som krävs för lagens aktivering.
Och det är rätttvist, för ingen tvingade donalds att delta i en samhällsomstörtande verksamhet

Eller försöker du säga donalds står över lagen och konstitutionen?
Citat:
Det är praxis att inte TV-sända federala rättegångar, så klart donalds vill ha det TV-sänt, så hen kan kampanja istället.

Ingen kan förväranga vad som sker på rättegången, då detta antecknas noggrann vad som sägs där.
Så ytterligare ett fel till får du, och det verkar vara det som gäller med dig nu och enbart nonsens.
Du fattar ju inte ens skillnaden mellan folkvald och tillsatt
Citera
2023-12-27, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban

Det är praxis att inte TV-sända federala rättegångar, så klart donalds vill ha det TV-sänt, så hen kan kampanja istället.

Ingen kan förväranga vad som sker på rättegången, då detta antecknas noggrann vad som sägs där.
Så ytterligare ett fel till får du, och det verkar vara det som gäller med dig nu och enbart nonsens.
Du fattar ju inte ens skillnaden mellan folkvald och tillsatt

Alltså problemet kan alltså vara av sådan art att rättegången inte kommer att sändas. Och var står vi då med att Trump har det hela i sin lilla hand för då kan ju alla förvränga den. Och enligt knash så vill inte Smith tevesända den så ... var hamnar vi då .. i samma sits och ingen förbättring.

Sen så kommer väl inte Trump att få styra rättegångar heller, jag fattar ingenting av det här längre. Det blir bara mer och mer konstigt.
Citera
2023-12-27, 07:29
Bannlyst
Citat:
Alltså problemet kan alltså vara av sådan art att rättegången inte kommer att sändas. Och var står vi då med att Trump har det hela i sin lilla hand för då kan ju alla förvränga den. Och enligt knash så vill inte Smith tevesända den så ... var hamnar vi då .. i samma sits och ingen förbättring.

Sen så kommer väl inte Trump att få styra rättegångar heller, jag fattar ingenting av det här längre. Det blir bara mer och mer konstigt.

Du inser väl att något är konstigt med 7 år av hatkampanj mot Trump, i svensk massmedia och i västerländsk massmedia överhuvudtaget, inte minst i amerikansk massmedia. Valet 2020 gick märkligt till men allt valfusk har dementerats, fram till 2023 när Trumps fiender hävdar att han stod för valfusk? Corona-"utbrottet" 2020 och BLM-kriget samma år, samma år som det där andra presidentvalet skulle äga rum, allting bara som av en slump? Flera årtal mot Trump.

Det enda de inte försökt sig på ännu är attentatet, det som skedde mot JFK 1963.

Jag sympatiserqade med Trump med hänvisning först till världsfreden. Med Trump borta var det storkrig i Europa ganska precis ett år efter installationen av den senile president amerikanerna har nu. En annan sak som gör valresultatet 2020 misstänksamt är att Trump är mot woke, mot vaccin-fascism, är inte klimatpropagandist. Han är ingenting av dagens vänster som är hysterisk och rubbad. Jag har otroligt svårt att se hur dagens vänster tilltalar folkmassorna, men jag kan ha fel.

Det här är bara ett försök till men det kliar i fingret på dem hela tiden att ta till våld mot honom.
Senast redigerad av Tjoenlai 2023-12-27 kl. 07:35.
Citera
2023-12-27, 07:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
På vilket sätt var Trump delaktig? Vad gjorde han?

Han höll ett tal där han sade till sina sympatisörer att nu går vi fredligt ned till Capitolium och fredligt uttrycker vårt missnöje. Något sådant. Det var inte ett vrål att nu störtar vi systemet och tar makten!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in