2023-11-11, 20:57
Medlem
Han kanske får skjuts eller tar bussen, är permissionerna övervakade eller får han gå runt helt själv nu ?
Citera
2023-11-11, 22:20
Medlem
Yatsys avatar
Besöker han Birgittasystrarna i Vadstena?
Citera
2023-11-11, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
Vad menar dom? Har för mig att psyket ligger i utkanten av vad det som kallas för Vadstena, är promenaderna inom området eller vad?
Minns jag inte fel från någon podd jag lyssnat på så kan man få "permission" i form av att röra sig på sjukhusområdet till en början. Personen i podden jobbade på Helix. Vet inte hur det ser ut i Vadstena, men gissar att promenaderna är inom något slags begränsat område.
Citera
2023-12-13, 22:23
Medlem
Lite kul i efterhand att kolla på detta fallet, våran allas Leif Gw hade så otroligt fel. Även Hasse Aro men det är inget nytt att han inte kan ett skit om någonting.
Citera
2023-12-27, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prinsessan-estelle
https://easyupload.io/m/n54q3b

Kan du ladda om FUP:en då länken är död.
Citera
2023-12-27, 03:39
Medlem
prinsessan-estelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bizzle750
Kan du ladda om FUP:en då länken är död.
https://easyupload.io/m/dvgdye
Citera
2023-12-27, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prinsessan-estelle
https://easyupload.io/m/dvgdye
Tack så jättemycket!
Citera
2024-01-20, 19:07
Moderator
Chantres avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Kriminalhistoria
/Moderator
Citera
2024-03-01, 19:50
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luffarjeppe
Han kanske får skjuts eller tar bussen, är permissionerna övervakade eller får han gå runt helt själv nu ?

Har det dykt upp någon mer info om Ken Karlsson som förekom parallellt med utredningen?
Citera
2024-03-01, 20:16
Medlem
Han hänger nog med farbror Zingo, undrar om Daniel sköter sig närmar sig en frigivning eller om han är lika borta som han var under rättegången
Citera
2024-03-01, 23:24
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luffarjeppe
Han hänger nog med farbror Zingo, undrar om Daniel sköter sig närmar sig en frigivning eller om han är lika borta som han var under rättegången

Daniel är säkert i bättre form nu 2024 än 2004. Annars får läkarna dåligt betyg.
Citera
2024-03-05, 02:45
Medlem
Efter att ha sett dokumentären på tv4 om "utredningen" står jag bara frågande: hur fan kan det få gå till så?

Polisen har lite dåliga DNA-spår, och jobbar med dem i några år. Så dyker plötsligt, som Deus Ex Machina denhär knubbige släktforskaren med tjockmagen och Ola Ullstenglasögonen upp, och tar över hela undersökningen! Underdånigt påhejad av hela polisstyrkan!

Knubbisen (och, naturligtvis, vetenskapsmännen i USA!) jobbar några år, och spåren tycks leda till väst/sydtyskland. Och, ser man på, det finns minsann en tysk utbytesstudent som bott i Linköping vid tidpunkten för mordet, och sökt vård för ett skärsår i handen!

(Polisen säger: kan inte vara en slump!)

Men, när tyskarna vägrar utlämna den misstänkte med hänvisning till negativa erfarenheter av enahanda förfarande under naziregimen släpper svenska polisen "tyskspåret" sådärbara, och börjar topsa fler svenskar ( i Linköpingsområdet; mest poliser, vad jag förstått!) för att skapa fastare DNA-band till den bristfälliga analysprofilen!

Icke oväntat hittar så den glasögonprydde tjockisen några spår som leder till ett par bröder, som antagligen är mer eller mindre släkt med den som lämnade det ursprungliga blodet på mössan. Vilken, vad jag vet, ännu inte konstaterats ha blod från endera av mordoffren på sig!

Nu vidtar den verkliga farsen. En av de misstänkta bröderna (skall vi verkligen förväntas tro att det är en slump?) är uppenbarligen utvecklingsstörd, och blir strax tvingad eller lurad att lämna DNA-prov, som, under och förvåning, visar sig stämma "tillräckligt" (Exakt hur stor överensstämmelse rör det sig om, givet att den självbelåtne släktforskaren i TV medgett att mössproven var " riktigt dåliga"?

Och, ej oförmodat, blir den utvecklingsstörde förd i bås och ledd till nå'nslags "psykiatrisk vård, med särskild utskrivningsprövning"!

(I olikhet med den ökände "Änglamördaren" Eklund, som, ehuru lika utvecklingsstörd som den ovannämnde, befanns duglig att tjäna av sitt straff i "riktigt" fängelse!)

Jag vill tillfoga att jag faktiskt tror att Eklund begick de mord han dömts för. Ifråga om Daniel är jag mer tveksam. Hade han blivit dömd på de svaga DNA-bevisen om han haft en riktig försvarare? Som tillexempel kunnat åberopa tyskarnas ovilja att utlämna en tidigare misstänkt?

Hur mycket mixtrade polisen med luvan, innan de lyckades få de "rätta" resultaten från labbet i USA (som, märkligt att säga, påstås ha prioriterat detta fall framför ett par hundratusen amerikanska -- isåfall, varför?)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in