2023-08-30, 00:41
Medlem
hipsterkatts avatar
Av vad som framkommer i de relevanta grupperna på Facebook tycks damen i fråga vara något av en lokalkändis… Flera verkar ha haft vetskap om att hon bor i en etta och där haft över 20 hundar samtidigt. Många anmälningar har gjorts till LS, ffa de senaste veckorna.
Citera
2023-09-06, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hipsterkatt
Någon som vet om det finns någon tråd om hundägarens mordförsök på exet? Har sökt men lyckas ej hitta.

Jag kan bekräfta att det som skrevs angående mordförsöket stämmer i alla fall, då G*ran är min pappa. Amanda är verkligen inte friskt någonstans och har inte varit det under en väldigt lång tid så det här förvånar mig verkligen inte.
Senast redigerad av znappeno1 2023-09-06 kl. 09:48.
Citera
2023-09-06, 17:52
Medlem
hipsterkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znappeno1
Jag kan bekräfta att det som skrevs angående mordförsöket stämmer i alla fall, då G*ran är min pappa. Amanda är verkligen inte friskt någonstans och har inte varit det under en väldigt lång tid så det här förvånar mig verkligen inte.

Jag förstår. Det finns ju en del bilder från förundersökningen här i tråden. Lider med er.
Citera
2023-09-15, 12:21
Ännu en hundvalp dumpad i skogen i grönbo
Citera
2023-11-22, 20:57
Medlem
Jag hittade an av hennes hundar i skogen tisdag den 21 november, den har hämtats av Polisen och placerats på hundpensionat. Polisen har gott om resurser då de kan betala för ett hundpensionat, mellan 475 till 575 kronor per dygn, trots att jag erbjöd mig att ta hand om den utan kostnad.

Typiskt myndigheter.
Citera
2023-11-23, 00:22
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Jag hittade an av hennes hundar i skogen tisdag den 21 november, den har hämtats av Polisen och placerats på hundpensionat. Polisen har gott om resurser då de kan betala för ett hundpensionat, mellan 475 till 575 kronor per dygn, trots att jag erbjöd mig att ta hand om den utan kostnad.

Typiskt myndigheter.
Hur skall polisen veta att du är en okej placering?
Dessutom är ägaren ägare till hunden fram tills rätten säger något annat
Citera
2023-12-26, 01:16
Medlem
Hon är igång igen…. I Upplands Väsby.
Hundarna blir vanvårdade och rymmer ifrån henne och attackerar andra hundar. Det händer typ varje promenad att två-tre hundar (upp till 9 stycken) rymmer ur kopplena när hon släpar runt dom så dom knappt kan andas.

Som tidigare inlägg, man blir mörkrädd när man gräver i hennes historia….

Hoppas hundarna får komma därifrån FORT.

Är det någon som vet om hundarna är reggade på henne? Leker med tanken att varje gång en hund rymmer kanske man ska plocka den och köra den till ett hundstall/veterinär?
Citera
2023-12-26, 10:57
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen

Typiskt myndigheter.
Det finns säkert ett regelverk kring vad polisen får göra och inte. De måste säkert gå den vägen de gick, d v s placera jycken på ett hundpensionat de har avtal med. Men visst jag håller med dig sak.
Citera
2023-12-26, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korvbagarensmamma
Hon är igång igen…. I Upplands Väsby.
Hundarna blir vanvårdade och rymmer ifrån henne och attackerar andra hundar. Det händer typ varje promenad att två-tre hundar (upp till 9 stycken) rymmer ur kopplena när hon släpar runt dom så dom knappt kan andas.

Som tidigare inlägg, man blir mörkrädd när man gräver i hennes historia….

Hoppas hundarna får komma därifrån FORT.

Är det någon som vet om hundarna är reggade på henne? Leker med tanken att varje gång en hund rymmer kanske man ska plocka den och köra den till ett hundstall/veterinär?
En del hundar är registrerade på hennes släktingar, Kindgren.
Citera
2024-02-29, 23:19
Medlem
"51-årig kvinna åtalas – misstänkt för djurplågeri
UPPDATERAD KL 13:30. En 51-årig kvinna från Lindesberg åtalas vid Örebro Tingsrätt för djurplågeri samt brott mot djurskyddslagen. Kvinnan misstänks bland annat ha förvarat ett stort antal hundar i en varm bil, utan möjlighet för dem att röra sig obehindrat eller reglera sin kroppstemperatur. Händelsen inträffade i juni 2023."

https://lindenytt.com/nyheter/51-ari...r-djurplageri/
Citera
2024-03-03, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chipsfingret
https://gofile.io/d/WnDscK

Någon som har en fungerande länk?
Citera
2024-05-16, 18:31
Medlem
Liten terrier full i fästingar hittad i måndags och omhändertagen på skogsbilväg i området. Enligt uppgift 3 st på åtelkamera i samma område.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in