2023-12-25, 17:48
Medlem
jontepsgs avatar
Och enligt PGMOL så blev det ingen straff för att dom såg att Ødegaard rörde armen mot kroppen och inte mot bollen. Ni får ta det var det är som, dvs en bortförklaring för att rädda domarnas ansikten. Visst han halkar men fan vilket försprång han får av den halklningen, och FA/PGMOL gör allt för att slippa erkänna att dom dömt fel. Det sista dom vill är att erkänna att dom dömt fel i en stormatch kring jul.

Nu hoppas vi att dom släpper ljudet också, så vi verkligen får höra hur domarna överlägger.

https://www.mirror.co.uk/sport/football/news/liverpool-arsenal-martin-odegaard-handball-31741546

Citat:
VAR official David Coote checked the incident, quickly confirming Kavanagh's call to not award a spot-kick. According to Sky Sports, the PGMOL stated a penalty was not awarded because "Odegaard's arm is moving towards the body and not the ball as he goes down."
Citera
2023-12-25, 17:55
Medlem
HycklarSveriges avatar
Fun fact: Det var 90 år sedan Arsenal låg på förstaplatsen två år i rad på juldagen. De flesta här inne menar väl fortfarande att Arteta inte imponerat antar jag…
Citera
2023-12-25, 18:12
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Fun fact: Det var 90 år sedan Arsenal låg på förstaplatsen två år i rad på juldagen. De flesta här inne menar väl fortfarande att Arteta inte imponerat antar jag…
Generalen har ju sagt länge att "legohead" borde fått kicken så statistiken är väl inte speciellt imponerande.
Citera
2023-12-25, 18:20
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Generalen har ju sagt länge att "legohead" borde fått kicken så statistiken är väl inte speciellt imponerande.

Skiter fullständigt i vad han säger
Citera
2023-12-25, 18:24
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:

Zantera varför ignorerar du mina svar för? :C
Citera
2023-12-25, 18:35
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Och enligt PGMOL så blev det ingen straff för att dom såg att Ødegaard rörde armen mot kroppen och inte mot bollen. Ni får ta det var det är som, dvs en bortförklaring för att rädda domarnas ansikten. Visst han halkar men fan vilket försprång han får av den halklningen, och FA/PGMOL gör allt för att slippa erkänna att dom dömt fel. Det sista dom vill är att erkänna att dom dömt fel i en stormatch kring jul.

Nu hoppas vi att dom släpper ljudet också, så vi verkligen får höra hur domarna överlägger.

https://www.mirror.co.uk/sport/football/news/liverpool-arsenal-martin-odegaard-handball-31741546
Jag nämnde deras resonemang innan idag.. denna VAR domare var den som inte såg Pickford’s överfall på VvD.

Nu är det fritt fram stå brett och dra in armen
Senast redigerad av Drickback 2023-12-25 kl. 18:48.
Citera
2023-12-25, 19:42
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Kanske på tiden att ditt lilla huvud får en aldrig så liten uppdatering?

Det är gott o väl över två år sen jag sist skrev att Arteta borde fått sparken av AFC. Men i dag så är jag jävligt nöjd över att Legohead är våran boss, dessutom så är jag bara helt övertygad om att han kommer att leda oss till ligatiteln den här säsongen. COYG
Citera
2023-12-25, 20:30
Medlem
Drickbacks avatar
Vad är det med domare när Liverpool möter Arsenal? Om de inte godkänner offsidemål så armbågar de spelare eller så skapar de efterhandskonstruktion för att inte döma straff..

I nästa match får PGMOL ta utländsk kår som sitter på läktaren och i VAR rummet. För de som finns är fullständigt odugliga.

Sa någon LiverVAR? kul
Citera
2023-12-25, 23:16
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Nix. Inte ngn av dessa klubbar, vågar du att gissa en gång till?

Nej jag vågar inte för svaret är självklart the Gunners som massa ”experter” som enligt dig tidigare varit odugliga nu höjer till skyarna och då är allt tipp topp!
Citera
2023-12-25, 23:17
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Liverpool? Aston Villa? Tottenham?

Hur många gånger ska du skriva det där?

Det var ändå roligt förra säsongen när Neville sa att City skulle vinna ligan när Arsenal ledde med 8p eller vad det nu var och Arsenal-fansen var så jävla salty över det "Neville kan ingenting vi kommer avgöra ligan i Mars" sen stod vi där med City som vinnare 5p före Arsenal. Vad experter tippar och tror är ju föga intressant. Räcker att City vinner 2 matcher i rad med 5-0 och Arsenal tar 2 kryss så kommer samma experter säga att City är favoriter.
Citera
2023-12-25, 23:28
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Det var ändå roligt förra säsongen när Neville sa att City skulle vinna ligan när Arsenal ledde med 8p eller vad det nu var och Arsenal-fansen var så jävla salty över det "Neville kan ingenting vi kommer avgöra ligan i Mars" sen stod vi där med City som vinnare 5p före Arsenal. Vad experter tippar och tror är ju föga intressant. Räcker att City vinner 2 matcher i rad med 5-0 och Arsenal tar 2 kryss så kommer samma experter säga att City är favoriter.

Exakt skrev det i nästa svar.

Hyckleriet är enormt. Förra året var alla idioter nu är alla jättekloka

Arsenal kommer bottla precis som vanligt
Citera
2023-12-25, 23:34
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Nej jag vågar inte för svaret är självklart the Gunners som massa ”experter” som enligt dig tidigare varit odugliga nu höjer till skyarna och då är allt tipp topp!
Korrekt! Gjorde det ont att skriva det, eller? Ha.ha

Grejen är den att när profiler som Graeme Souness, Roy Keane, Michael Owen, Chris Sutton, Jamie Carragher och Darren Bent tar alla, i olik grad, och utropar Arsenal FC som titelfavoriter så ligger det kanske ngt i det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in