2023-12-25, 18:49
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Vet man om de där 2 eller 3 dog av vaccinet eller med vaccinet? Sånt är ju viktigt bland vaccin- och Covid-skeptikerna har jag förstått.
Precis som att man kan dö MED covid kan man självklart dö MED vaccinet. Det har säkert många gjort också.

Citat:
Enligt kurt-sune var de kanske feta?
Inte omöjligt alls. Det händer ibland att så unga personer får hjärtstopp.

Citat:
Skämtar dock inte om de som dog, utan med de som inte tror på Covid. Jag vill minnas att Finland har listat 6 dödsfall i vaccinet. Det är också sånt jag tycker man ska tala mer om, till exempel i tidningar.
Jag tror nog att de flesta tror på covid, men vad många inte tror på är fascism runt ett visst läkemedel och att köra det i halsen på folk från myndigheternas sida.

Citat:
Även om de tog det för sin egen hälsa så har de ju också tagit vaccinet för sitt land och det tycker jag de ska hedras för.
Det här är ett mycket farligt sekttänkande att man ska offra sin egen hälsa för sitt land. Oerhört farligt faktiskt.

Citat:
Och jag vill gärna läsa i tidningar vad deras anhöriga tycker, om de vill berätta det.
Tror inte de är så jätteglada i vaccinerna är min gissning.
Citera
2023-12-25, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judehatarn
Bara att beställa från Indien eller liknande, är inga konstigheter.

Vad finns det för hälsoproblematik son omöjliggör fastande?

Flera anledningar som jag kan ta i PM men gick inte att skicka.
Citera
2023-12-25, 19:08
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Har man redan överlevt covid är vaccinet bara en extra onödig risk. Många har fått biverkningar av vaccinet efter de redan varit sjuka och vaccinerat sig.

Jag har flera bekanta som fått allvarliga biverkningar av vaccinet, hjärtrusningar mm som gjort att de varit tvungna att sjukskriva sig i flera veckor. Om man redan haft sjukdomen som vaccinet ska skydda emot så förstår jag inte poängen med att vaccinera sig överhuvudtaget.

Det är bara en totalt onödig risk för biverkningar. Jag föredrar nog vaniljglass i sådana fall.

Jag har bekanta som fått problem med hjärtat efter de fått covid.
Citera
2023-12-25, 19:34
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag har bekanta som fått problem med hjärtat efter de fått covid.

Det är tråkigt men man måste få välja om man vill ha ett visst läkemedel eller inte utan att straffas på något sätt för sitt beslut.
Citera
2023-12-25, 20:24
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Det är tråkigt men man måste få välja om man vill ha ett visst läkemedel eller inte utan att straffas på något sätt för sitt beslut.

Jag tycker inte att någon straffas. Du får släppa det där och gå vidare. Sen om du vill satsa på isolering, vaccination eller nedsmittning är upp till dig.

Själv tycker jag det är trist att många får sina kroppar och hjärnor förstörda av covid nu.
Citera
2023-12-25, 20:40
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Jag tycker inte att någon straffas. Du får släppa det där och gå vidare. Sen om du vill satsa på isolering, vaccination eller nedsmittning är upp till dig.

Själv tycker jag det är trist att många får sina kroppar och hjärnor förstörda av covid nu.

Det tycker inte du men ovaccinerade håller inte med dig om det.

Nedsmittning pågår ständigt med alla möjliga virussjukdomar.

Hur ska du stoppa att folk smittas tänkte du?
Citera
2023-12-25, 21:22
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Det tycker inte du men ovaccinerade håller inte med dig om det.

Nedsmittning pågår ständigt med alla möjliga virussjukdomar.

Hur ska du stoppa att folk smittas tänkte du?

Jo, det tycker jag.
Smittan kan minskas genom distansering, andningsskydd och vaccinering.
Det är inte acceptabelt att 250 svenskar smittas och mångdubbelt fler behöver sjukhusvård för sin covid.
Citera
2023-12-25, 21:46
Medlem
Mr.Sounds avatar
Citat:
Vet man om de där 2 eller 3 dog av vaccinet eller med vaccinet? Sånt är ju viktigt bland vaccin- och Covid-skeptikerna har jag förstått.

Enligt kurt-sune var de kanske feta?

Skämtar dock inte om de som dog, utan med de som inte tror på Covid. Jag vill minnas att Finland har listat 6 dödsfall i vaccinet. Det är också sånt jag tycker man ska tala mer om, till exempel i tidningar. Även om de tog det för sin egen hälsa så har de ju också tagit vaccinet för sitt land och det tycker jag de ska hedras för. Och jag vill gärna läsa i tidningar vad deras anhöriga tycker, om de vill berätta det.

Det finns biverkningar med alla mediciner, att det finns de som dött för de ville ta ett ansvar som det så fint talades om råder ingen som helst tvekan. Se bara hur de med biverkningar behandlas. Div bortförklaringar. Det är ryggradslöst.

Om man har dessa människor med biverkningar i åtanke och deras bemötande från sjukvården står det ganska klart att dödsfall inte skulle utredas. Och det är helt klart fler än tre som dött, artikeln nämnde just Astra men de andra då?
Citera
2023-12-25, 21:47
Medlem
Mr.Sounds avatar
Citat:
Hade de som dog av vaccinet det?

Skulle inte vaccinet rädda dem sjuka?

Och här är en till som knappas dog av astras vaccin.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/aPXLXL/reza-44-dog-efter-andra-vaccindosen-alvedon-och-vila

Förstår att ni ogärna vill prata om biverkningar.
Senast redigerad av Mr.Sound 2023-12-25 kl. 22:02.
Citera
2023-12-25, 22:01
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Jo, det tycker jag.
Det är inte acceptabelt att 250 svenskar smittas och mångdubbelt fler behöver sjukhusvård för sin covid.

Så kan inte normala människor leva och gör inte det heller.

Tvärtom vill nog mångs ut och roa sig ikväll bland virus och bakterier i den miljö som människan trivs bäst i.
Citera
2023-12-25, 22:11
Medlem
Mr.Sounds avatar
Citat:
Jo, det tycker jag.

Kanske får dessa som behöver vård en aha-upplevelse att vi har bara en kropp och liv så sköt den så kanske du inte behöver sjukvård vid nästa smitta som går. För det är garanterat samma som skulle ligga inne om de var influensa de smittas av.

Sen tycker jag politiker i största allmänhet ska få mer skit, när viruset härjade som värst skulle alla mer eller mindre vaccinera sig för att ta sitt samhällsansvar. Inte en enda höjde ögonen och rösten åt politikerna som sedan 90-talet mer eller mindre successivt monterat ner antalet platser.

Dessa feta politiker ska hållas mer ansvarig.
Citera
2023-12-25, 22:27
Medlem
Citat:
Ja det finns mängder med sådana videos. Har sett det i MSM bland annat.

Ja man kan ju misstänka att det är kinesisk propaganda.

Det har varit uppe i MSM flera gånger. SVT visade sådana klipp i början av pandemin innan det ens hade kommit hit.

Som sagt. Det visades på public service.

Jag hittade nu en artikel i The Mirror 24 januari 2020:

"Coronavirus: Infected people seen 'dead in streets' in Chinese city dubbed 'zombieland'

WARNING DISTRESSING CONTENT: Video clips and pictures have emerged showing medics in hazmat suits and gas masks tending to people who appear to have collapsed on the street in Wuhan, China" https://www.mirror.co.uk/news/world-news/infected-people-seen-dead-streets-21347952

Och så vidare, där någon ytterligare video tas upp och ett foto. Ett foto med många människor på marken visade sig sedan vara från ett konstprojekt (debunkat av Reuters 28 mars 2020 https://www.reuters.com/article/idUSKBN21F05T/) och jag har inte kollar efter videorna i The Mirror, men i den här artikeln från AP News den 21 februari 2020 debunkas en sån video, för den visar sig skildra människor som tillfälligt sover på gatan under nedstängningen:

"CLAIM: Video shows dead bodies waiting to be picked up in Wuhan, China, due to new coronavirus.

AP’S ASSESSMENT: False. The video shows people sleeping in the streets in Shenzhen, China, a city over 600 miles away from Wuhan." https://apnews.com/article/archive-fact-checking-8509320385

Här är en till, 6 mars 2020 i en indisk nyhetskanal, där en indier som studerat i Kina säger: "Videos showing dead bodies lying on the roads in Wuhan were fake. I came to know about these videos after coming back to India," https://www.ndtv.com/india-news/videos-of-dead-bodies-were-fake-indian-student-who-returned-from-wuhan-2190884

Jag har hittills inte hittat nåt svenskt exempel. Givetvis kan nån nyhetskanal ha rapporterats att det sprids en video som påstås visa... Hitta gärna en sån.

För att då ta ett exempel på hur viruset skildrades våren 2020 tar jag Dagens Nyheter 29 april 2020:

"Hur farligt är detta nya virus?

Hittills har omkring fem procent av alla bekräftade fall i världen avlidit. Det är högre än den vanliga säsongsinfluensan men lägre än sars, där dödligheten låg runt 10 procent. (...)

Många som har avlidit har varit äldre eller haft en underliggande sjukdom, de som också är riskgrupp vid influensa. (...)

Enligt en annan studie är det relativt få barn som hittills har drabbats och de allra flesta har haft en mild sjukdom.

Rapporter från Sverige visar att medelåldern på avlidna var 81 år och 57 procent av de avlidna var män. Majoriteten tillhör någon medicinsk riskgrupp, de vanligaste var kronisk hjärtsjukdom, diabetes, kronisk lungsjukdom och kronisk njursvikt.

De allra flesta som smittas av det nya coronaviruset uppskattas bli helt friska."

Här heter det också: "En WHO-rapport från Kina visar att dödligheten var högre i början av utbrottet och i Wuhan, jämfört med senare i utbrottet och i övriga Kina." https://www.dn.se/nyheter/varlden/det-har-vet-vi-om-det-nya-coronaviruset/

Så den där kinesiska massdöden verkar ha debunkats snabbt och vad jag kan se stämmer Amina Manzoors beskrivning av viruset i Dagens Nyheter ganska väl överens med dagens syn och med din.
Senast redigerad av Lamento 2023-12-25 kl. 22:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in