Citat:
Ursprungligen postat av
Lamento
Ja, men det gäller ju alltid, även lätt att lajva pureblood nu, så här lite i efterhand.
Jag har hållit ungefär samma linje under hela pandemin. Det var väl första tre månaderna jag var lite orolig, men sedan kom statistiken som talade för att det inte var något att bry sig om för de allra flesta, utom om man är gammal eller har bakomliggande sjukdomar. Eller allra värst en kombo av hög ålder och bakomliggande sjukdomar. Pureblood tycker jag är trams. Det har ingen betydelse om man tagit vaccinet eller inte för blodet. Däremot så vänder jag mig starkt emot att tvinga på människor läkemedel på det sätt man gjorde under pandemin: Det var en av anledningarna till att jag valde bort vaccinet som en protest mot förtrycket av ovaccinerade.
Ja det var ett förtryck som pågick globalt hur mycket än vissa försöker snacka bort det. Kan inte försörja sig och har specialregler i samhället så är man förtryckt och påtvingad att ta läkemedlet vilket strider mot allt som har med demokrati att göra.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lamento
Fast är det inte förvånansvärt få som gör det offentligt? Men man kanske är rädd för att gå ut offentligt med att man inte har vaccinerat sig om man sedan skulle dö i nästa Covid-variant?
Varför skulle man dö överhuvudtaget? Risken att dö var ju i princip obefintlig om man var normalt frisk. Dessutom hade ju de flesta redan överlevt covid långt innan det ens fanns några vacciner på marknaden, vilket talade emot att man ens skulle behöva något vaccin överhuvudtaget.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lamento
Jag kan faktiskt inte påminna mig att jag såg någon video där folk föll ihop på gatan. Fanns de ens?
Ja det finns mängder med sådana videos. Har sett det i MSM bland annat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lamento
Däremot såg jag en och annan artikel där någon låg på gatan (jag länkade just en här i tråden, tror det var från Guardian).
Ja man kan ju misstänka att det är kinesisk propaganda.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lamento
Men om det nu fanns en massa videor borde ju någon av alla antivaxare eller anti-covidvaccinare ha tankat ned några sådana och lagt ut på Rumble eller nåt för att påvisa den politiska kampanjen som man menar finns.
Det har varit uppe i MSM flera gånger. SVT visade sådana klipp i början av pandemin innan det ens hade kommit hit.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lamento
De där videorna borde ju vara högvilt bland antivaxare och ni andra. Kanske var de någon stillbild som flöt in i allt annat kring kinesernas igensvetsande av dörrar och hazmatdräkter.
Som sagt. Det visades på public service.