2023-12-25, 18:27
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
För att han är ung, talangfull och spelar i det laget du håller på. Så… vad hoppas du på? Mer än 15 mkr?

Här och nu är Bergvall en startspelare i DIF, yngst av alla i U21-Landslaget och uttagen i januariturnén. Han har inte samma höjd som Hugo säger du… hur jämför du då? Vill du jämföra med vad Hugo gjorde i AS i år så får du vänta till säsongen -25 för att göra en rättvis sådan. Därav såklart nyfiken.

Du kommer gråta salta tårar tillsammans med katten när affären blir presenterad.
Jag tror det blir Jawo av Bergwall den äldre.

Kan vi få 40 för Erabi efter att han hjälpt oss sportsligt en hel säsong är jag nöjd. Jag går emot strömmen kanske men han kritade bara på nytt pga skadad. Kul och så, men han kommer dra direkt när han får möjlighet, särskilt nu när han ingår i Hasans stall.
2023-12-25, 18:47
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Jag tror det blir Jawo av Bergwall den äldre.

Kan vi få 40 för Erabi efter att han hjälpt oss sportsligt en hel säsong är jag nöjd. Jag går emot strömmen kanske men han kritade bara på nytt pga skadad. Kul och så, men han kommer dra direkt när han får möjlighet, särskilt nu när han ingår i Hasans stall.

40 låter inte orimligt som önskat target. Frågan, som lyfts i tråden, är såklart vilka klausuler han fick med i samband med förlängningen?

Haha, en Jawo är typ omöjligt att lyckas med. Men visst… skulle vi värva tillbaka mördarn efter succécomebacken i Mjällby och erbjuda honom truppens dyraste 8-årskontrakt så kan vi kanske snacka

Sjukt att jag ärligt gärna sett honom komma hit en vända till dock. Bergström alltså. Säger det mesta om vår tyngd framåt just nu.
2023-12-25, 19:19
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
För att han är ung, talangfull och spelar i det laget du håller på. Så… vad hoppas du på? Mer än 15 mkr?

Här och nu är Bergvall en startspelare i DIF, yngst av alla i U21-Landslaget och uttagen i januariturnén. Han har inte samma höjd som Hugo säger du… hur jämför du då? Vill du jämföra med vad Hugo gjorde i AS i år så får du vänta till säsongen -25 för att göra en rättvis sådan. Därav såklart nyfiken.

Du kommer gråta salta tårar tillsammans med katten när affären blir presenterad.

Vi fick bud på 20 vilket är för lågt. Gissar 30-40 i det förlängda kontraktet.
Lite less på att diskutera med dig för du läser ju aldrig vad man skriver, samma sak förra gången vi hade diskussion. Läs om och återkom om du vill fortsätta.

Jag gråter av skadeglädje nu med tanke på hur mycket ni apor bröstat upp er om 100milj+ så visar det sig att det inte ens är hälften haha
2023-12-25, 19:21
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Ja, för vi är fortsatt dåliga på att få betalt för våra talanger. 100 mille är ~7% av Man Utd's net spend.

Det får vi verkligen och vi kommer ligga långt bakom Danmark en låååång tid framöver.
2023-12-25, 19:30
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Vi fick bud på 20 vilket är för lågt. Gissar 30-40 i det förlängda kontraktet.
Lite less på att diskutera med dig för du läser ju aldrig vad man skriver, samma sak förra gången vi hade diskussion. Läs om och återkom om du vill fortsätta.

Jag gråter av skadeglädje nu med tanke på hur mycket ni apor bröstat upp er om 100milj+ så visar det sig att det inte ens är hälften haha

Du värderar alltså Erabi och Bergvall likvärt. Det var lite det jag misstänkte som du kanske kan läsa dig till om du vandrar bak ett par inlägg.

Har dessutom samtidigt gett dig ett par ledtrådar till varför det vore vansinnigt för samtliga utom ett vrak att dessa två skulle vara värda liknande summor.

Jag diskuterade med din framtid. Visst är det lustigt?

Bergvall är inte såld. Ej heller Erabi. Ointelligent att gråta glädjetårar då men… hey!
2023-12-25, 19:44
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Du värderar alltså Erabi och Bergvall likvärt. Det var lite det jag misstänkte som du kanske kan läsa dig till om du vandrar bak ett par inlägg.

Har dessutom samtidigt gett dig ett par ledtrådar till varför det vore vansinnigt för samtliga utom ett vrak att dessa två skulle vara värda liknande summor.

Jag diskuterade med din framtid. Visst är det lustigt?

Bergvall är inte såld. Ej heller Erabi. Ointelligent att gråta glädjetårar då men… hey!

Kul att du fått fram din poäng (?) 30-40 respektive 40-50 som jag skrivit, precis. En har presterat i Allsvenskan, en har inte. En är anfallare, en är mittfältare. Offensiva spelare är dyrare ifall du missat det.

Hugo hade inte sålts för 130milj säsongen 2021 som du jämförde med. Samma sak med Bergvall nu. Är du med?

Lika vansinnigt att som apa sitta och tro på 100 milj+ varför har ingen klubb ens lagt bud på hälften av det tror du?
Senast redigerad av Valvanto 2023-12-25 kl. 19:48.
2023-12-25, 20:13
Medlem
Londons avatar
Citat:
Kul att du fått fram din poäng (?) 30-40 & 40-50 som jag skrivit, precis. En har presterat i Allsvenskan, en har inte. En är anfallare, en är mittfältare. Offensiva spelare är dyrare ifall du missat det.

Hugo hade inte sålts för 130milj säsongen 2021 som du jämförde med. Samma sak med Bergvall nu. Är du med?

Lika vansinnigt att som apa sitta och tro på 100 milj+

Exakt. ”30-40” vs ”40 Max 50” är i min bok likvärdig värdering.

En är 17 och har ett bud från Barca, jagas av ett 20-tal storklubbar, spelar i såväl U- som A-Landslag och en är none of the above.

Bergvall är två år yngre än Hugo. Är du med? Därav referensen till 2021. Barca kom inte med några skambud då för ingen visste vem han var. Idag vet dem vilka både han och Lucas är. Vem Lucas är visste de dessutom före 2021. Förstår du?

Du kommer inte hitta ett inlägg från mig där jag preciserat en summa, än mindre ett som säger 100+.

Att gråta glädjetårar för en försäljning som inte skett och samtidigt värdera ERABI lika högt som Bergvall är dock vansinnigt, ja. Det vet du också men låt oss se som sagt. Tiden är vår vän i denna fråga.
2023-12-25, 20:24
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Exakt. ”30-40” vs ”40 Max 50” är i min bok likvärdig värdering.

En är 17 och har ett bud från Barca, jagas av ett 20-tal storklubbar, spelar i såväl U- som A-Landslag och en är none of the above.

Bergvall är två år yngre än Hugo. Är du med? Därav referensen till 2021. Barca kom inte med några skambud då för ingen visste vem han var. Idag vet dem vilka både han och Lucas är. Vem Lucas är visste de dessutom före 2021. Förstår du?

Du kommer inte hitta ett inlägg från mig där jag preciserat en summa, än mindre ett som säger 100+.

Att gråta glädjetårar för en försäljning som inte skett och samtidigt värdera ERABI lika högt som Bergvall är dock vansinnigt, ja. Det vet du också men låt oss se som sagt. Tiden är vår vän i denna fråga.

Det var mycket text för att försöka ändra verkligheten som är ett bud på 40 milj. Jag hade nog också gråtit om jag var så naiv och trodde på det dubbla/tredubbla.

Vi sålde Swedberg för 56, där han själv fick välja mellan två slutgiltiga klubbar (där andra klubbens bud var 70). I tillägg var han egen produkt, BP ska ha minst 20% av er affär vad jag läst. Kommer ni ens upp i över 50?
Senast redigerad av Valvanto 2023-12-25 kl. 20:26.
2023-12-25, 20:30
Medlem
Londons avatar
Citat:
Det var mycket text för att försöka ändra verkligheten som är ett bud på 40 milj. Jag hade nog också gråtit om jag var så naiv och trodde på det dubbla/tredubbla.

Vi sålde Swedberg för 56, där han själv fick välja mellan två slutgiltiga klubbar (där andra klubbens bud var 70). Kommer ni ens upp i över 50?

Barca har som första klubb lagt ett skarpt bud. Det är allt som har hänt, även om det inte är varje dag det händer i vår liga.

Jag låter dig tro och gissa bäst du vill så kan vi väl ta upp tråden när båda dessa spelare sålts för runt samma summa (loll)?
2023-12-25, 20:45
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Barca har som första klubb lagt ett skarpt bud. Det är allt som har hänt, även om det inte är varje dag det händer i vår liga.

Jag låter dig tro och gissa bäst du vill så kan vi väl ta upp tråden när båda dessa spelare sålts för runt samma summa (loll)?

Ja vi får se vem som får rätt. Tror knappast det slutgiltiga hamnar på dubbla nuvarande men det är underhållande att se alla besvikna apor i sociala medier (och i verkligheten) som svävat iväg som sagt!
2023-12-26, 07:04
Medlem
Teus avatar
Citat:
Uskitet ur kalk och vatten. DANSK. JÄVLAR.
Med plutonium tvingar vi dansken på knä
2023-12-26, 17:06
Medlem
ardagulers avatar
Om Bergvall är värd 100 miljoner så hade väl Barca eller annan toppklubb pungat upp fort som faaaaan för att säkra hans signatur. Det är kaffepengar för en 17-årig ”supertalang”

Erabi kommer aldrig göra avtryck i någon topp fem-liga, han kommer att figurera i Danmark och sen någon andraliga tills han återvänder till Bajen som 28-åring för några halvdana säsonger.

En annan blev ju iofs handplockad av världens rikaste ägare i en klubb som aspirerar på CL och säkerligen kommer ta stora kliv de kommande åren.

Ska bli spännande att följa Hugos karriär, har han skallen kommer han nog ta sig långt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in