2023-12-25, 15:20
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
När vi jämför Bergvall med Hugo är det ju potential vi jämför först och främst, och där tror jag absolut inte det skiljer sig så mycket.

Så du tycker Bergvall är värd tresiffrigt om man ska gå på potential och det inte skiljer så mycket? Med tanke på att Hugo gick för 130.
2023-12-25, 15:54
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Så du tycker Bergvall är värd tresiffrigt om man ska gå på potential och det inte skiljer så mycket? Med tanke på att Hugo gick för 130.
Värd vet jag inte, men jag hade inte sålt honom om budet var under tresiffrigt. Ligger buden på 40-50 är det nog bättre att hålla kvar honom en säsong till och hoppas att buden är högre efter säsongen.
Senast redigerad av Teu 2023-12-25 kl. 16:15.
2023-12-25, 16:17
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Värd vet jag inte, men jag hade inte sålt honom om budet var under tresiffrigt. Ligger buden på 40-50 är det nog bättre att hålla kvar honom en säsong till och hoppas att buden är högre efter säsongen.

Ja, den delen håller jag med om. Men att han är värd mer än så just nu håller jag inte med om. Grabben har ju knappt bevisat något än jämfört med Isak, Hugo, Swedberg osv
2023-12-25, 16:34
Medlem
Londons avatar
Citat:
Tycker värdet ligger däromkring. Max 50. Tycker mest det är kul för alla gårdare man hört nämna priser på 100+ och att han skulle gå för samma som Hugo. Den nivån är han inte i närheten av. Vad gjorde han förra säsongen, en bra match mot Häcken?

Haha. Hade varit spännande att höra vad du värderar Erabi till (född 2003) då? Samt höra vad Hugo gjorde säsongen 2021 om vi ska jämföra mot Lucas, årgång för årgång?

Givetvis kommer Bergvall inte säljas för nivåer runt 50 mkr. BP kommer göra en fin affär med sina 20 % och även vi med våra investerade 8 mkr. När vi om c:a 15 år kan jämföra slutresultatet dessa spelare emellan får du gärna citera detta inlägg om Hugo är före Lucas i sin karriär. Var Erabi befinner sig då är oklart men garanterat hyllor under de övriga två nämnda.
2023-12-25, 17:00
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ja, den delen håller jag med om. Men att han är värd mer än så just nu håller jag inte med om. Grabben har ju knappt bevisat något än jämfört med Isak, Hugo, Swedberg osv
Värde i detta samanhang är i allra högsta grad subjektivt, och att värdesätta potential är ju praktiskt taget omöjligt. Det enda jag vet är att 100 miljoner inte längre är några stora pengar. Det är mindre än vad en rotationsspelare i en av de större ligorna kostar liksom.

Sen är det så klart hädelse att nämna Swedberg/Larsson i samma andetag som Isak. Isak är och förblir unik. 2 mål mot apa av någon som fyller 17 på dagen är inget som kommer upprepas snart.
2023-12-25, 17:19
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Haha. Hade varit spännande att höra vad du värderar Erabi till (född 2003) då? Samt höra vad Hugo gjorde säsongen 2021 om vi ska jämföra mot Lucas, årgång för årgång?

Givetvis kommer Bergvall inte säljas för nivåer runt 50 mkr. BP kommer göra en fin affär med sina 20 % och även vi med våra investerade 8 mkr. När vi om c:a 15 år kan jämföra slutresultatet dessa spelare emellan får du gärna citera detta inlägg om Hugo är före Lucas i sin karriär. Var Erabi befinner sig då är oklart men garanterat hyllor under de övriga två nämnda.

Varför jämföra med Erabi av alla spelare i Sverige? Malmö hade inte sålt Hugo för 130 milj 2021? Vi snackar här och nu, då är Bergvall värd runt det Barca erbjudit. Alltså uppenbarligen 40-50 max, sen får du och gårdarna drömma vidare om tresiffrigt, det kommer inte hända.
2023-12-25, 17:20
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Värde i detta samanhang är i allra högsta grad subjektivt, och att värdesätta potential är ju praktiskt taget omöjligt. Det enda jag vet är att 100 miljoner inte längre är några stora pengar. Det är mindre än vad en rotationsspelare i en av de större ligorna kostar liksom.

Sen är det så klart hädelse att nämna Swedberg/Larsson i samma andetag som Isak. Isak är och förblir unik. 2 mål mot apa av någon som fyller 17 på dagen är inget som kommer upprepas snart.

100 millar är sjukt mycket pengar för alla lag i Allsvenskan, inkl. Malmö.
2023-12-25, 17:52
Medlem
Londons avatar
Citat:
Varför jämföra med Erabi av alla spelare i Sverige? Malmö hade inte sålt Hugo för 130 milj 2021? Vi snackar här och nu, då är Bergvall värd runt det Barca erbjudit. Alltså uppenbarligen 40-50 max, sen får du och gårdarna drömma vidare om tresiffrigt, det kommer inte hända.

För att han är ung, talangfull och spelar i det laget du håller på. Så… vad hoppas du på? Mer än 15 mkr?

Här och nu är Bergvall en startspelare i DIF, yngst av alla i U21-Landslaget och uttagen i januariturnén. Han har inte samma höjd som Hugo säger du… hur jämför du då? Vill du jämföra med vad Hugo gjorde i AS i år så får du vänta till säsongen -25 för att göra en rättvis sådan. Därav såklart nyfiken.

Du kommer gråta salta tårar tillsammans med katten när affären blir presenterad.
2023-12-25, 17:59
Medlem
Teus avatar
Citat:
100 millar är sjukt mycket pengar för alla lag i Allsvenskan, inkl. Malmö.
Ja, för vi är fortsatt dåliga på att få betalt för våra talanger. 100 mille är ~7% av Man Utd's net spend.
2023-12-25, 18:10
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ja, för vi är fortsatt dåliga på att få betalt för våra talanger. 100 mille är ~7% av Man Utd's net spend.

Vad får FCK för Rooney tro? Vilket jävla namn på en grisbonde förövrigt. Spekuleras i summor runt 300 mkr.
2023-12-25, 18:20
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Vad får FCK för Rooney tro? Vilket jävla namn på en grisbonde förövrigt. Spekuleras i summor runt 300 mkr.
3-400m känns rätt med tanke på vilka klubbar som nämns.
2023-12-25, 18:26
Medlem
Londons avatar
Citat:
3-400m känns rätt med tanke på vilka klubbar som nämns.

Uskitet ur kalk och vatten. DANSK. JÄVLAR.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in