2023-12-24, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Det snålas med antibiotika, och när det ges, blir det en snällare sort som inte ger sig på så många olika sorters bakterier (smalspektrigt).
Resultatet kan bli sepsis.

De infektionssjukdomar som det finns bra vaccin mot, bör erbjudas till flera.
Dumheter. Konstaterar läkarna en sepsis ges antibiotika intravenöst.
Citera
2023-12-24, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Ja invandrare använder enorma mängder antibiotika tyvärr.
Ja. De kan köpa det receptfritt i sina hemländer.. Sedan drar de hem antibiotikaresistenta stammar av bakterier.
Citera
2023-12-24, 12:55
Medlem
Overminds avatar
Blodförgiftning? Kan det vara miljön? Mycket skitig miljö? Dålig hygien? Och såklart antibiotika resistens men det borde väl mest gälla Asien inte vi i Norden?
Citera
2023-12-24, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Antalet fall av sepsis, blodförgiftning orsakat av A-streptokocker, har ökat med 50 procent i landet sedan rekordåret 2018.

Vad beror det här på? Kommer vi se en ytterligare ökning?

Personligen tror jag att covid vaccinet är en stor bov som myndigheterna inte kanske vågar peka på.

"Sidan nedan Global Sepsis Alliance säger att Covid 19 orsakar sepsis"
https://globalsepsisalliance.org/covid19
Senast redigerad av Dedu2018 2023-12-24 kl. 13:26.
Citera
2023-12-24, 14:10
Medlem
Finns studier som visar att ju mer EMF strålning, desto fler antiresistenta bakterier. Kan vara en orsak.
Citera
2023-12-24, 22:13
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glit
Antibiotikaresistens skulle jag tippa på, det blir vanligare och vanligare att det inte längre biter. I kina har barnen jätteproblem för att läkarna glatt skriver ut antibiotika/penicillin för minsta lilla. Sedan när man blir rejält sjuk hjälper inte medicinerna.

Källa?

Rätt överraskande hur obildade flesta även i väst är när det kommer till sånt här. Hade en vän från England som tog en anitbitokiakur som han hade medicin över ifrån.

Vi snackade en gång då sa han att han att han var så frisk då han tog EN antibiotikatablett en gång i veckan bara för säkerhetskull Hade ingen aning om att en västerlänning kunde vara så korkad men där lärde jag mig något.
Citera
2023-12-25, 00:52
Medlem
HitsvilleUKs avatar
En närstående till mig fick sepsis, septisk chock i våras (Strepro typ A). Överlevde nätt och jämt tack vare att närstående misstänkte sepsis och att den insjuknade kom in till akuten med ambulans på kort varsel. Vård på IVA med intravenös antibiotika. Jobbar inom förskola, helt frisk, ung, ovaccinerad mot covid 19.

Hade vi lyssnat på 1177:s råd hade personen inte varit vid livet nu.

Scary shit.

Ställ frågor om ni undrar,

Mvh,
H
Citera
2023-12-25, 05:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halvtomt
Kanske beror på att vården utförs i hög grad av människor som skiter i sitt jobb. Slarv = infektion.
Muslimska kvinnor inom vården följer inte bestämmelserna pga sin religion och sprider smittan
Citera
2023-12-25, 08:22
Medlem
Spelmissbrukets avatar
Om jag får gissa så beror det väl primärt på att streptokocker har blivit vanligare. Förmodligen pga antibiotikaresistens.

Sen har ju sjukhusen blivit proppfulla med covidpatienter sen 2020. Där sprids all möjlig skit mellan vårdpersonal och patienter.
Citera
2023-12-25, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Blodförgiftning? Kan det vara miljön? Mycket skitig miljö? Dålig hygien? Och såklart antibiotika resistens men det borde väl mest gälla Asien inte vi i Norden?
Eftersom folk reser kors och tvärs får vi ju in de resistenta stammarna till Sverige. Thailand ha väl mycket sån skit.
Citera
2023-12-25, 08:57
Medlem
Glits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Rätt överraskande hur obildade flesta även i väst är när det kommer till sånt här. Hade en vän från England som tog en anitbitokiakur som han hade medicin över ifrån.

Vi snackade en gång då sa han att han att han var så frisk då han tog EN antibiotikatablett en gång i veckan bara för säkerhetskull Hade ingen aning om att en västerlänning kunde vara så korkad men där lärde jag mig något.

Även rätt många svenskar som tar t.ex en alvedon om dagen till kvällen för att inte bli sjuk (Det hjälper inte). Folk har rätt dålig kunskap om medicin och hälsa, synd bara när de blir rejält sjuka och ingenting fungerar fort nog.
Citera
2023-12-25, 10:36
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Kan vara värt att kolla upp kolloidalt silver och ha lite reserv på det hemma om man skulle bli väldigt sjuk: https://www.vaken.se/kolloidalt-silv...-erfarenheter/

Det kan vara klokt att göra det. Om man vill dö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in