2023-12-24, 02:34
Medlem
Att det inte nämns alls. Tandhälsa.

Svenskar drar sig för att gå till tandläkaren iom att det kan bli väldigt dyrt. Inte så konstigt, då vi är högt belånade och i regel inte har desto mer sparkapital. Om sepsis nu ökar så är det förklaringen jag tänker på först
Citera
2023-12-24, 07:06
Medlem
Tja... det finns ju botemedel mot sepsis i form av intravenöst C-Vitamin. Dr. Paul Marik blev ju dock karaktörsmördad eftersom det inte finns pengar att tjäna på C-vitamin.

Om någon här genuint är intresserad rekommenderar jag de första kapitlen i boken nedan eftersom sepsis och dess fungerande behandling tas upp där.

"The War on Ivermectin: The Medicine That Saved Millions and Could Have Ended the Pandemic" av Pierre Kory.

https://www.amazon.se/-/en/Pierre-Kory/dp/151077386X

Går även att hitta som pdf eller ljudbok om man söker lite på yandex.com. Rekommenderar pdf:en eftersom det finns klickbara källhänvisningar där. (Xodo är förresten den bästa pdf-läsaren för både Android/iOS där man kan beskära sidor och läsa i dark mode)
🙂👍

PS. Ännu ett sepsisfall...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...r-dog-i-sepsis
Citat:
Sarah, 30, sökte vård tre gånger – dog i sepsis
Hade tre infektioner samtidigt – upptäcktes för sent av sjukvården
Senast redigerad av Dick-Jerker 2023-12-24 kl. 07:17.
Citera
2023-12-24, 08:16
Medlem
Oroväckande
Citera
2023-12-24, 08:21
Medlem
Gäller ju att vården gör sitt jobb också. Som i artikeln nu i tidningen. De tar inte ens prover och tar inte in patienten. Då är det klart personen dör.

”Ta en Alvedon” kör de fortfarande med 2023
Citera
2023-12-24, 10:16
Medlem
Pettssonochfinduss avatar
Min morsa dog nyligen i sepsis.. Jag som lekman förstår inte om vården gjorde rätt eller fel, men det överhängande intrycket från min mors sista tid i livet var att läkarna var förjävligt svåra att få tag på, och när jag väl fick prata med dem var de arroganta så innihelvete och kunde knappt ge någon information
Citera
2023-12-24, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glit
Antibiotikaresistens skulle jag tippa på, det blir vanligare och vanligare att det inte längre biter. I kina har barnen jätteproblem för att läkarna glatt skriver ut antibiotika/penicillin för minsta lilla. Sedan när man blir rejält sjuk hjälper inte medicinerna.

Källa?

Ja och speciellt folk från andra länder som bor här har nog sånt.
Citera
2023-12-24, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytt-liv2024
Ja och speciellt folk från andra länder som bor här har nog sånt.
I Mellanöstern använder folk antibiotika till höger och vänster, eftersom det kan köpas fritt och naturligtvis uppstår resistens där. Folk som besöker Mellanöstern tar såklart med sig de resistenta bakteriestammarna tillbaka till Sverige.
Citera
2023-12-24, 11:12
Medlem
Indian Bruce Lis avatar
Kan det ökade vejpandet vara en orsak?

Efter användandet av munstycket flera gånger bör den väl bli bakteriefylld, som sedan tillsammans med ångorna fyller lungorna.

En teori.
Citera
2023-12-24, 11:15
Medlem
Ja invandrare använder enorma mängder antibiotika tyvärr.
Citera
2023-12-24, 11:55
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Dom misstänker väl pandemin och nedstängning. Aggressiva varianter kommer fram.

Aggressiva varianter på sepsis?
Citera
2023-12-24, 12:06
Medlem
448s avatar
Folk kan fått lite sämre immunförsvar när man isolerade sig under pandemin
Citera
2023-12-24, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Aggressiva varianter på sepsis?

Aggressivare varianter av streptokocker.

https://lakartidningen.se/aktuellt/n...streptokocker/

"
Citat:
Dels är det så här streptokockerna fungerar, stammarna är helt enkelt mer ilskna vissa år. Dels har vi en ny faktor i och med pandemin, där vi har haft färre nära kontakter med andra och rest mindre jämfört med andra år. Det har sannolikt gjort att vi, och i synnerhet de yngsta barnen, inte har utsatts för grupp A-streptokocker i samma utsträckning som tidigare och inte har hunnit bygga upp något försvar mot dem, säger hon."

"
Citat:
Det är normalt att då och då få en grupp A-streptokockinfektion, och det går tyvärr inte att förutsäga vem som kommer att råka ut för en allvarlig infektion."

Tegnell var ju ganska vettig i sin poäng med att inte stänga förskolan
Senast redigerad av rawjudge 2023-12-24 kl. 12:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in