2023-12-24, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Det bedrivs ingen häxjakt på ovaccinerade. Det finns ingen masshypnos.

Du får tolka det hur du vill.

Med medias hantering om covid, blev det en så kallad "häxjakt".

Du är ju skapligt insatt i ämnet och det sas i början att det var de ovaccinerade som spred smittan.
Och att media sa att vaccin var 100% säkert och gav 100% skydd.

Du kommer förstås fråga efter källa från läkemedelsföretagen. Men detta handlar om medias hantering, och det har du fått tidigare. Även fast det är fakenews.

Men det spelar ingen roll då det var media som drog på detta. Det är media (aftonbladet bla) som misstolka allt för att sprida skräcken. Orsak? Sälja mer? Köpta av investerare för att tjäna pengar? Who knows.
Citera
2023-12-24, 11:21
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Och så var du där igen med ditt "narrativ". Lyssna, det finns inget "narrativ". Vad som finns är att du sitter och postar skitprat och inkorrekta uppgifter som närmast liknar lögner. Här är ett urval av alla de lögner som du fortsätter att rapa dag efter dag
Jo det finns ett narrativ om covid. Att det är potentiellt livsfarligt och att det ska lösas globalt med ett visst slags nytt och otestat läkemedel. Fram till dess att det är ute ska restriktioner och lockdown gälla. Och de som inte spelar med ska straffas och beläggas med diverse restriktioner.

100% narrativ och ett falskt sådant, eftersom läkemedlet inte ens behövdes för de allra flesta inkl undertecknad.

Citat:
99% av det du påstår är ren propaganda.

Vaccinerna har inte erbjudits. De har körts ner i halsen på folk. Och tackar man nej så har man "vägrat". Att uttryck som vaccinvägrare använts är tecken på att vaccinerna tryckts på folk med fascistiska metoder.

Citat:
Alla dessa lögner har jag debinkat en efter en genom att hänvisa till vetenskaplig dokumentation och officiell statistik. Detta gör jag dessutom dagligen då du trots att du fått fakta uppkört i rektum FORTSÄTTER att sitta sprida detta skitprat.
Jag har inte tagit vaccinet och mår toppen. Alla jag känner som inte tagit vaccinet håller med och ångrar inte sitt val. Statistik kan man vinkla, vrida och vända på för att påvisa precis vad som helst som passar den egna agendan. Men i den verkliga världen behövdes inte vaccinet. Jag är ett levande bevis på det.

Citat:
Infoga gärna ett citat när du påstår att någon skrivit eller sagt något - så slipper du framstå som en substanslös tramsare. Nej, all statistik pekar inte på att det är bakomliggande sjukdomar som är problemet (jag lägger det till listan över skitprat som du hasplar ur dig på löpande band).
Jo all statistik pekar på att de som blev dåliga i covid och behövde sjukhusvård också i nästan samtliga fall har flera andra bakomliggande sjukdomar. Säger du något annat är du en lögnare. Statistiken finns där ute. Det är bara att slå upp för den intresserade.

Citat:
Jag skiter i din kropp, något som jag dessutom gjort klart vid minst ett par hundra tillfällen. Men du fattar ju inte, du är helt enkelt för blåst för det.
Nej det gör du inte om du vill ha specialregler för mig pga ett beslut angående min egna kropp som jag tagit.

Citat:
Infoga gärna ett citat när du påstår att någon skrivit eller sagt något - så slipper du framstå som en substanslös tramsare.
Allt ovanstående du skrivit i din lista kanske?
Citera
2023-12-24, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProvV
"Nya omikronvarianten sveper över Sverige"

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/nya-omnikronvarianten-sveper-over-sverige-/

Försöker de skrämma upp folk igen?

2937 fall bekräftade V50.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/faktablad/fall-covid-19/

"Vecka 50 provtogs 10 655 personer för covid-19 i Sverige, vilket är 6 procent fler
än vecka 49"

De flesta under 50-80 räknas som ovaccinerade nu?

"För fullständig vaccinering krävs i nuläget två vaccindoser. Den andra dosen får inte ligga längre än 270 dagar tillbaka i tiden"

Mer sjuka från jobbet nu senaste 2 månaderna än när covid var som värst.

De som testat sig har gjort det hemma, med självtest. De jag vet testat sig har covid. Vet att de som testat sig positivt är vaccinerade med 3+ doser.

Deras jäkla "fall".. det betyder inget. Ordet "fall" betyder inget i detta sammanhang. "bekräftade fall" är ännu värre. Vidskepligt trams.

Ett "fall" kan ju vara en dödssjuk person. Men avser oftast en person som är helt frisk, eller bara har lätta symtom. Meningslöst som sagt.
Citera
2023-12-24, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Nej, testet är till för att påvisa sjukdomen, inte anledningen till den.

Jaha, då var det nya bud. Oftast blir man tillrättavisad om man säger att testet är för att påvisa sjukdomen "nej det påvisar viruset" brukar det heta. Men det spelar väldigt liten roll. Det viktiga är att absolut ingenting talar för att PCR och andra covid-tester har någon som helst relevans.
Citera
2023-12-24, 11:38
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boll321
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dwV9Eo/variant-av-corona-okar-overallt-mer-smittsamt

Hjälper inte vaccinet?

Nej, det verkar inte hjälpa ett dugg mot nya varianten. Inte heller att ha haft tidigare infektion. Det dör folk i snabb takt nu. Vi har nästan samma siffror som under första och andra vågen år 2020.
Senast redigerad av IMBILDEN 2023-12-24 kl. 11:43.
Citera
2023-12-24, 11:43
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
Jaha, då var det nya bud. Oftast blir man tillrättavisad om man säger att testet är för att påvisa sjukdomen "nej det påvisar viruset" brukar det heta. Men det spelar väldigt liten roll. Det viktiga är att absolut ingenting talar för att PCR och andra covid-tester har någon som helst relevans.

Även om det finns en teoretisk chans/risk att någon skulle andats in viruspartiklar och att det skulle kunna kontaminera provtagning så har det ingen betydelse. Visar du positivt resultat bär du på viruset och är till 99,9999% säkerhet smittad och sjuk i covid. Vad du sen uppvisar för symtom är en annan sak. Det kan variera stort.
Citera
2023-12-24, 11:46
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
Deras jäkla "fall".. det betyder inget. Ordet "fall" betyder inget i detta sammanhang. "bekräftade fall" är ännu värre. Vidskepligt trams.

Ett "fall" kan ju vara en dödssjuk person. Men avser oftast en person som är helt frisk, eller bara har lätta symtom. Meningslöst som sagt.

Det enda som blir missvisande är att mörkertalet är gigantiskt eftersom man knappt provtar längre. Det enda man möjligen mäter är då andelen av respektive sort.
Citera
2023-12-24, 12:42
Medlem
kurt-sunes avatar
https://www.gu.se/nyheter/fetma-hos-fyra-av-tio-covidsjuka-vuxna-pa-iva

Ät lite lagom med julmat med andra ord!

God jul till alla covidianer i tråden!
Citera
2023-12-24, 12:55
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
https://www.gu.se/nyheter/fetma-hos-fyra-av-tio-covidsjuka-vuxna-pa-iva

Ät lite lagom med julmat med andra ord!

God jul till alla covidianer i tråden!

Undvik viruset helt så behöver du inte hamna på IVA och/eller få din hjärna förstörd!

God Jul på dig Sune
Citera
2023-12-24, 13:34
Medlem
jontebulas avatar
Har aldrig tagit något vaccin ingen jag känner har tagit heller och har varit sjuka.! Varför ska friska människor ta bajsvaccin. ?! Ut och rör på er istället många svenskar äter för mycket onyttig mat och sitter still för mycket.!
Citera
2023-12-24, 13:39
Medlem
Citat:
Så alla över 40, eller möjligen 50 är då enligt dig åldringar? Intressant definition. Hur många har skjutits ihjäl i år då? Är det ens 50 stycken? En promille av antal ihjälskjutna motsvaras av antalet döda i covid när man är ung säger du? Det blir 0,05 personer under 40 eller 50 då som skulle dött alltså? Omvandlat i årstakt betyder det att vi får vänta ungefär 20 år på ett en person under 40-50 år avlider i covid? Jag undrar vad Folkhälsomyndigheten säger om dina uppgifter...

Gängvåldet är inget samhällsproblem. Det är bara ett problem för dem som är en del av det.
Ser gärna att du länkar till en svenskspråkig sida. Typ Läkemedelsverket, Folkhälsomyndigheten, Socialstyrelsen eller liknande, där de anger att folk inte ska vaccinera sig mot covid, då det förvärrar sjukdomen. Kan du återkomma med det ?

Om man vill jämföra med döda 15-åringar i gängkriget, så får man ju självklart titta på döda 15-åringar i Covid-19. Där är 0.05 per år en ganska exakt siffra över hur många som gått bort.

Om du sedan vill jämföra döda 40-åringar i gängkriget mot döda 40-åringar i Covid-19, så blir det en icke-fråga då 40-åringar inte dör i gängkriget (förutom nu då familjemedlemmar som blivit attackerade).

Gängvåldet är ett samhällsproblem som kraftigt överstiger Covid-19. Det orsakar skada på så många nivåer att det t.om blir svårt att kunna uppskatta den samhällsliga- och monetäraskadan.

Vi kan börja med nedsatt värde på bostäder, kostnad för vård och omsorg och polisnärvaro och den allmänfarliga ödeläggelsen som sker vid bombningar.

Därefter kommer alla mjuka värden som är omöjliga att approximera. Hur mycket skada sker på samhället genom att man tillåter dessa undermänniskor leva rövare i skolor eller ute bland allmänheten. Vi har då barn och ungdomar som kanske aldrig når sin potential för att de blev mobbade/rånade av någon gängkriminell i låg ålder. Den mest produktiva skaran människor i samhället tar och lämnar, och färre och färre människor blir nettoproducenter för kollektivet vilket påverkar alla.

När denna brain drain sker, så kommer det bli färre disciplinerade barn som sköter sig och beter sig, vilket sänker den totala nivån på kommande generationer och ökar mängden "useless eaters" i samhället.

Jämför det med ett litet förkylningsvirus som man inte kan skydda sig emot.

Jag håller mig till vetenskapen och inte statspropaganda. Om du inte besitter de intellektuella fakulteter som krävs för att kunna läsa, förstå och diskutera den vetenskapliga litteraturen, så är din kontribuering självfallet överflödig.

Du får gärna fortsätta injicera dig själv med plasmider, lycka till och håll tummarna att det inte är en kula i kammaren.
Citera
2023-12-24, 13:46
Medlem
Citat:

Nej, det verkar inte hjälpa ett dugg mot nya varianten. Inte heller att ha haft tidigare infektion. Det dör folk i snabb takt nu. Vi har nästan samma siffror som under första och andra vågen år 2020.
Bara sätta in restriktioner i samhället agera här och nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in