2023-12-24, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
För att stjäla är ett brott? Väst är väl inga tjuvstater?

Citat:
Ursprungligen postat av ednbjuurolgn
It's not a crime when we do it.
I krig är allt tillåtet.
Citera
2023-12-24, 11:14
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Den där ryssen som ägde fotbollsklubben Chelsea tvingades sälja för en spottstyver, precis som Västföretag i Ryssland.

Njae, 30 miljarder.
Citera
2023-12-24, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Fast en väldig konstig logik.
Detta är egendomar/pengar från privatpersoner.

Går att jämföra med om Sverige går in i ett krig mot Norge. Då ska Norge ta alla mina privata egendomar som jag har i Norge.
Eller behöver inte ens handla om krig.
Ett land, säg Sverige, vägrar att ta emot flyktingar i EU. Övriga länder tar då och beslagtar alla svenskars egendomar och pengar de hittar i övriga länder inom EU och använder det till att finansiera övriga länders mottagande.
Det är inte hållbart.

Jag hade på något sätt kunnat förstå om egendomarna/pengarna kom UT från Ukrainia från första början. Men nu är det pengar som inte har något med kriget i Ukrainia att göra. Det är "bara ryskt". Det är allt.
En väldigt dålig dörr att öppna upp.
Det här är ju en krigshandling. Det spelar ingen roll om det skadar privatpersoner i ett krigförande land, ekonomiskt.

Däremot är det ett krigsbrott att döda civila i ett krig. Något so Ryssjävlarna sysslat med.
Citera
2023-12-24, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Njae, 30 miljarder.

Kanske köparen betalade 30 miljarder för Chelsea, men hur mycket fick den där ryssen behålla av pengarna?
Citera
2023-12-24, 11:19
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Det här är ju en krigshandling. Det spelar ingen roll om det skadar privatpersoner i ett krigförande land, ekonomiskt.

Däremot är det ett krigsbrott att döda civila i ett krig. Något so Ryssjävlarna sysslat med.

Det konfiskerade räcker knappt till återbyggnad av Ukraina.

Citat.

”KYIV, March 23, 2023—A new joint assessment released today by the Government of Ukraine, the World Bank Group, the European Commission, and the United Nations, estimates that the cost of reconstruction and recovery in Ukraine has grown to US $411 billion (equivalent of €383 billion). The estimate covers the one-year period from Russia’s invasion of Ukraine on February 24, 2022, to the first anniversary of the war on February 24, 2023. The cost of reconstruction and recovery is expected to stretch over 10 years and combines both needs for public and private funds.”
Citera
2023-12-24, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Om sverige muckar gräl med ryssen och drar ett krig över oss så kommer jag strida på ryssens sida. Det blir min hämnd mot sverige för att våra äckliga styrande sätter min familj i fara.

Det där menar du inte hoppas jag.
Citera
2023-12-24, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Ingen aning. Men det är i alla fall vad de gormar om.

Sverige, Finland, Estland, Lettland, Litauen, Polen och Moldavien är ju vad Ryssarna skriker sig hesa över numera. Visserligen har de ju runt 2000ssoldater i Moldavien redan men de har varit där i snart 2 år avskurna från alla andra ryska trupper.
Har du någon källa på att Putin planerar detta?
Eller är det bara fantasier?
Citera
2023-12-24, 11:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
I krig är allt tillåtet.
Utom när "de" gör det. När ryska soldater spränger ukrainska soldater, så är det brott mot mänskligheten. När Israel aktivt spränger hela bostadsområden, så står en stor del av världen och hejar på.
Citera
2023-12-24, 11:38
Medlem
Vara köpa vapen för dom o. Jämna Ryssland och Ukraina och mellanlstern o Kuba med marken.. Smuts folk allihopa.
Citera
2023-12-24, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Det konfiskerade räcker knappt till återbyggnad av Ukraina.

Citat.

”KYIV, March 23, 2023—A new joint assessment released today by the Government of Ukraine, the World Bank Group, the European Commission, and the United Nations, estimates that the cost of reconstruction and recovery in Ukraine has grown to US $411 billion (equivalent of €383 billion). The estimate covers the one-year period from Russia’s invasion of Ukraine on February 24, 2022, to the first anniversary of the war on February 24, 2023. The cost of reconstruction and recovery is expected to stretch over 10 years and combines both needs for public and private funds.”
Nej naturligtvis inte. Ryssland kommer att få punga ut mycket mer.
Citera
2023-12-24, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ednbjuurolgn
Jag håller med, det jag säger är bara att narrativet skiftar beroende på vem som gör det. Min önskan är att man åtminstone kunde vara ärlig med saken.
Ja, det finns helt klart en dubbelmoral.
Citera
2023-12-24, 11:47
Medlem
Varför inte bara skicka stålarna direkt till banker i Israel..eller måste dom fortfarande tvättas via ukrainska banker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in