2023-12-24, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Menar du att av de "unga" som där är de flesta 15-åriga och mörkhyade?

Jag känner till flera fall där personer (ovaccinerade sådana), nu i denna stund ligger svårt sjuka i covid trots att de haft covid tidigare några gånger. Jag ser inget mönster i att vaccinerade skulle ha vare sig bättre eller sämre skydd mot den covid-variant som sprids just nu. Mitt intryck är snarare att alla har så gott som obefintligt skydd mot den nya JN1 oavsett vad man tagit sig för. Tyvärr.
Har du inte haft den kommer du åka på den.

I gängskjutningarna så är de flesta som dör 15-åringar och mörkhyade, ja.

Av människor under 80, som du kallar "unga", så är majoriteten över 70, gamla och skröpliga.

Nej, vaccinerade har bevisligen sämre immunrespons då man har förstört immunförsvaret genom att fokusera på gamla varianter som inte var i cirkulation, vilket effektivt hämmar ditt immunförsvar.

Dina anekdoter är tämligen meningslösa.

Cleveland Clinics studie påvisade klart och koncist vad som sker med ens immunförsvar ju fler sprutor man tog, och det var ökad risk för symptomatisk infektion.
Citera
2023-12-24, 07:24
Medlem
Citat:
Menar du att av de "unga" som där är de flesta 15-åriga och mörkhyade?

Jag känner till flera fall där personer (ovaccinerade sådana), nu i denna stund ligger svårt sjuka i covid trots att de haft covid tidigare några gånger. Jag ser inget mönster i att vaccinerade skulle ha vare sig bättre eller sämre skydd mot den covid-variant som sprids just nu. Mitt intryck är snarare att alla har så gott som obefintligt skydd mot den nya JN1 oavsett vad man tagit sig för. Tyvärr.
Har du inte haft den kommer du åka på den.
Man kan inte tro på ett ord av vad du säger eftersom du är känd för att LJUGA!

Exempel:
Citat:
Hon hade tyvärr inte tagit något vaccin mot covid.
Gräver man lite framkommer det att hon fick sin tredje boosterdos bara tre dagar innan hjärtstilleståndet.
Citat:
I got a bivalent booster (it was my 3rd booster) 3 days before cardiac arrest
https://www.reddit.com/r/IAmA/comments/18fxpla/comment/kcxbji0/
Citat:
I did get vaccinated. After J&J I got multiple boosters, last of which was 3 days before my cardiac arrest
https://laurencanaday.substack.com/p/ask-me-anything/comment/45263224
Citera
2023-12-24, 07:44
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judehatarn
I gängskjutningarna så är de flesta som dör 15-åringar och mörkhyade, ja.

Av människor under 80, som du kallar "unga", så är majoriteten över 70, gamla och skröpliga.

Nej, vaccinerade har bevisligen sämre immunrespons då man har förstört immunförsvaret genom att fokusera på gamla varianter som inte var i cirkulation, vilket effektivt hämmar ditt immunförsvar.

Dina anekdoter är tämligen meningslösa.

Cleveland Clinics studie påvisade klart och koncist vad som sker med ens immunförsvar ju fler sprutor man tog, och det var ökad risk för symptomatisk infektion.

Min poäng var inte att utreda huruvida de flesta av de som dödas i gängskjutningar är mörkyade eller inte, men så kan det säkert vara. Att de är mörka. Möjligen viktigare för dig än för mig.
Min poäng var snarare att belysa att det dör fler unga i covid på en vecka än vad det skjuts ihjäl på 1 år. Kan vara intressant av två orsaker. Den ena är att gängvåldet beskrivs som ett stort samhällsproblem. Den andra är att vissa hävdar att det "bara" är äldre som dör i covid. Inget av detta är direkt sant.

Jag har inte läst en enda trovärdig, tillförlitlig och officiell källa till att covidvaccination skulle förstöra immunförsvaret och göra så att man står emot en covidinfektion sämre än om man inte hade vaccinerat sig. Jag väljer därför att tillsvidare tolka all sådan information som fake-news spridd av antivaxare.
Däremot kan jag bara konstatera att vaccinerade inte verkar ha någon direkt fördel med att kunna stå emot den nya virusvarianten. Något de delar med de personer som skaffat sig sk "naturlig immunitet" genom tidigare infektion. Bägge dessa grupper tycks bli lika smittade och lika sjuka.
Citera
2023-12-24, 08:03
Medlem
Citat:
Min poäng var inte att utreda huruvida de flesta av de som dödas i gängskjutningar är mörkyade eller inte, men så kan det säkert vara. Att de är mörka. Möjligen viktigare för dig än för mig.
Min poäng var snarare att belysa att det dör fler unga i covid på en vecka än vad det skjuts ihjäl på 1 år. Kan vara intressant av två orsaker. Den ena är att gängvåldet beskrivs som ett stort samhällsproblem. Den andra är att vissa hävdar att det "bara" är äldre som dör i covid. Inget av detta är direkt sant.

Jag har inte läst en enda trovärdig, tillförlitlig och officiell källa till att covidvaccination skulle förstöra immunförsvaret och göra så att man står emot en covidinfektion sämre än om man inte hade vaccinerat sig. Jag väljer därför att tillsvidare tolka all sådan information som fake-news spridd av antivaxare.
Däremot kan jag bara konstatera att vaccinerade inte verkar ha någon direkt fördel med att kunna stå emot den nya virusvarianten. Något de delar med de personer som skaffat sig sk "naturlig immunitet" genom tidigare infektion. Bägge dessa grupper tycks bli lika smittade och lika sjuka.

Som jag tidigare sagt, att jämställa 75-åringar och 15-åringar är löjeväckande, patetiskt och bisarrt. Ingen normal person skulle anse att en 75-åring är ung, eller ens försöka likställa deras bortgång med barn som dör av våld.

Nej, det dör inte ens en promille av unga personer i Covid som i gängkriget.

Gängvåldet är ett samhällsproblem som går att fixa.

Det är enbart äldre och multisjuka som dör i Covid. Detta är ett faktum och det har vi vetat i åratal nu, märkligt om du försöker dig på någon mental gymnastik för att få 75-åringar att anses vara "unga", för att därefter göra dessa bisarra påståenden.

När vi säger unga så menas under 40, kanske 50. Det finns ingen rationell och normalbegåvad människa som anser att en 79-åring på ålderdomshem är "ung".

Att du har haft huvudet i stolgången de senaste åren talar ju inte för din kompetens direkt.

Här har du några studier du kan läsa och utbilda dig innan du fortsätter ha diskussioner om saker du inte förstår dig på.

https://www.science.org/doi/10.1126/sciimmunol.ade2798
https://www.nature.com/articles/s41598-023-40103-x
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC10222767/
https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0293449
Citera
2023-12-24, 08:14
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Det har aldrig bedrivits någon häxjakt på ovaccinerade. Var FÅR du allt ifrån?
Ja du, tycker du verkligen att det stämmer när till och med Frankrikes president sa så här? : https://www.svd.se/a/mrp3RL/macron-fortsatter-jaga-ovaccinerade

Citat:
Nej, håll den här typen av trams i konspirationsforumet.

Skulle fenomenet masshyphos vara en konpiration? Var nazismen en bara ett påhitt och konspiration också?

Citat:
Att hänvisa till fakta är inte att vara i hypnos, det är att diskutera på saklig och vetenskaplig grund. Att sitta dagarna i ända och gapa om nazism och motivera det med att referera till en youtube-video - DET är hypnos.
Du sprider propaganda. Det är inte samma sak som fakta. Vetenskap kan aldrig vara fakta, det är en process där man försöker närma sig sanningen. Bara där är du helt fel ute.

Citat:
Orsaken till en pandemi är ett virus - inget annat. Herregud...
Det bästa vore om du lämnade diagnoserna till utbildade personer istället för att sitta och spekulera om något du inte är utbildad för
Nej orsaken till pandemin är inte ett virus, utan att folkhälsan är för dålig. Sjukdomen är mild för de allra flesta. Tyvärr har folkhälsan blivit ännu sämre i samband med åtgärderna mot samma virus, vilket gör folk ännu mer läkemedelsberoende, vilket är oerhört sorgligt.

Citat:
Ja, hela din medverkan är uppenbart präglad av känslor. Det brukar bli så när man är i hypnos.
Nope. jag säger den jobbiga sanningen som sekten inte vill höra. Ett tecken på att man är i hypnos är att man blir väldigt aggressiv om någon säger emot.

Citat:
Jag är tveksam till om du kommer blicka tillbaka på din egen medverkan här och undra vad fan du höll på med. Men man kan ju alltid hoppas.
Jag står på rätt sida i historien och står upp för de ovaccinerades rätt att få fatta beslut över sin egen hälsa och inte mobbas och trakasseras för det. Det gör alla normalt demokratiskt funtade människor.
Citera
2023-12-24, 09:16
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judehatarn
Som jag tidigare sagt, att jämställa 75-åringar och 15-åringar är löjeväckande, patetiskt och bisarrt. Ingen normal person skulle anse att en 75-åring är ung, eller ens försöka likställa deras bortgång med barn som dör av våld.

Nej, det dör inte ens en promille av unga personer i Covid som i gängkriget.

Gängvåldet är ett samhällsproblem som går att fixa.

Det är enbart äldre och multisjuka som dör i Covid. Detta är ett faktum och det har vi vetat i åratal nu, märkligt om du försöker dig på någon mental gymnastik för att få 75-åringar att anses vara "unga", för att därefter göra dessa bisarra påståenden.

Så alla över 40, eller möjligen 50 är då enligt dig åldringar? Intressant definition. Hur många har skjutits ihjäl i år då? Är det ens 50 stycken? En promille av antal ihjälskjutna motsvaras av antalet döda i covid när man är ung säger du? Det blir 0,05 personer under 40 eller 50 då som skulle dött alltså? Omvandlat i årstakt betyder det att vi får vänta ungefär 20 år på ett en person under 40-50 år avlider i covid? Jag undrar vad Folkhälsomyndigheten säger om dina uppgifter...

Gängvåldet är inget samhällsproblem. Det är bara ett problem för dem som är en del av det.
Ser gärna att du länkar till en svenskspråkig sida. Typ Läkemedelsverket, Folkhälsomyndigheten, Socialstyrelsen eller liknande, där de anger att folk inte ska vaccinera sig mot covid, då det förvärrar sjukdomen. Kan du återkomma med det ?
Citera
2023-12-24, 09:58
Medlem
IMBILDENs avatar
Vad tror ni om det här med dubbelinfektion av både covid och influensa? Måste ju bli väldigt besvärligt för immunförsvaret och kroppen och hantera, eller i vart fall kan bli. Bägge sjukdomarna ger ju ofta hög feber exempelvis.

Skulle man förresten kunna tänka sig att man blir smittad av två olika sorters covid-mutationer ungefär samtidigt? Den ena tycks ju inte ge någon immunitet mot den andra? Betyder det då att man kan vara dubbelsjuk i covid?
Citera
2023-12-24, 10:03
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ja du, tycker du verkligen att det stämmer när till och med Frankrikes president sa så här? : https://www.svd.se/a/mrp3RL/macron-fortsatter-jaga-ovaccinerade

Skulle fenomenet masshyphos vara en konpiration? Var nazismen en bara ett påhitt och konspiration också?
Det bedrivs ingen häxjakt på ovaccinerade. Det finns ingen masshypnos.

Citat:
Du sprider propaganda. Det är inte samma sak som fakta. Vetenskap kan aldrig vara fakta, det är en process där man försöker närma sig sanningen. Bara där är du helt fel ute.
Gör jag? Infoga gärna ett citat eller en referens när du påstår att någon sagt eller gjort något - så slipper du framstå som en substanslös tramsare.

Citat:
Nej orsaken till pandemin är inte ett virus, utan att folkhälsan är för dålig. Sjukdomen är mild för de allra flesta. Tyvärr har folkhälsan blivit ännu sämre i samband med åtgärderna mot samma virus, vilket gör folk ännu mer läkemedelsberoende, vilket är oerhört sorgligt.
Det känns inte som vi kommer längre. Du verkar leva i någon form av parallell värld där verkligheten är annorlunda. För oss andra står det klart att pandemin orsakas av ett virus.

Citat:
Nope. jag säger den jobbiga sanningen som sekten inte vill höra. Ett tecken på att man är i hypnos är att man blir väldigt aggressiv om någon säger emot.
Du menar som att kalla folk för nazister, fascister, häxjägare, hypnotiserade samt att förneka fakta som emotsäger ens egen uppfattning? Är det så du menar?

Citat:
Jag står på rätt sida i historien och står upp för de ovaccinerades rätt att få fatta beslut över sin egen hälsa och inte mobbas och trakasseras för det. Det gör alla normalt demokratiskt funtade människor.
Jag skulle säga att den politiska modell som du verkar förespråka kallas "anarkism". Demokrati är det poitiska system som vi andra lever under.
Citera
2023-12-24, 10:10
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dwV9Eo/variant-av-corona-okar-overallt-mer-smittsamt

Hjälper inte vaccinet?
Citera
2023-12-24, 10:46
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Det bedrivs ingen häxjakt på ovaccinerade. Det finns ingen masshypnos.
Ja du. Läs vad Frankrikes president Macron sa. "Jag ska jävlas med de ovaccinerade...". Det är mobbning och trakasserier av medborgare som vill ha sina kroppar ifred. Om inte det är häxjakt på högsta nivå så vet jag inte om du någonsin kommer förstå.

Covid-19 är en av världens största masshypnoser någonsin. Och du är ett tydligt exempel på en person som hamnat i ett hypnotiskt tillstånd. Du blir mycket aggressiv mot oss som inte ryckts med i galenskaperna.

Citat:
Gör jag? Infoga gärna ett citat eller en referens när du påstår att någon sagt eller gjort något - så slipper du framstå som en substanslös tramsare.
Allt du postar är utdaterad "vetenskap", som passar ditt narrativ, som inte stämmer överens med situationen i dagsläget. Covid är ofarligt för de allra flesta av oss och därmed spelar du inte någon roll hur mycket läkemedelsreklam du hittar. jag har inte tagit det och jag känner många som tagit precis samma beslut. Vi mår bra utan dessa produkter och vi ska inte straffas på något sätt för våra egna beslut att göra så.

Citat:
Det känns inte som vi kommer längre. Du verkar leva i någon form av parallell värld där verkligheten är annorlunda. För oss andra står det klart att pandemin orsakas av ett virus.
Nej det är tvärtom eftersom du är fast i tänket att det är viruset som är problemet. Men så är det inte i den verkliga världen eftersom all statistik pekar på att det är bakomliggande sjukdomar som är problemet: läs: välfärdssjukdomar. Om man har åtgärder som gör att folk blir ännu sjukare i välfärdssjukdomar och gör folk mer läkemedelsberoende så gör inte staten gott och vill inte människor gott.

Citat:
Du menar som att kalla folk för nazister, fascister, häxjägare, hypnotiserade samt att förneka fakta som emotsäger ens egen uppfattning? Är det så du menar?
Att kalla en spade för en spade är helt ok. Vill du åt min kropp för din egna agenda är du en fullblodsnazist. Vad annars ska jag kalla dig? Och vilken fakta har jag förnekat? Vad som är fakta är att statistiken är tydlig med att överviktiga och feta är de som farit illa i covid. Det kan man göra något åt, men åtgärderna har förvärrat fetman och alla sjukdomar som kommer med den.

Här är en officiell källa som du kommer att gilla och acceptera. De som farit illa i covid är nästan alla extremt överviktiga och med prediabetes/diabetes typ 2. Det är kostrelaterat och har inte med viruset att göra. Viruset var bara väckarklockan att vissa behöver äta annan kost.

https://www.cdc.gov/obesity/data/obesity-and-covid-19.html

Citat:
Jag skulle säga att den politiska modell som du verkar förespråka kallas "anarkism". Demokrati är det poitiska system som vi andra lever under.
När det gäller medicinska beslut den egna kroppen förspråkar jag absolut anarkism, medan du föreslår fascism.
Senast redigerad av kurt-sune 2023-12-24 kl. 11:06.
Citera
2023-12-24, 11:06
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ja du. Läs vad Frankrikes president Macron sa. "Jag ska jävlas med de ovaccinerade...". Det är mobbning och trakasserier av medborgare som vill ha sina kroppar ifred. Om inte det är häxjakt på högsta nivå så vet jag inte om du någonsin kommer förstå.

Allt du postar är utdaterad "vetenskap", som passar ditt narrativ, som inte stämmer överens med situationen i dagsläget. Covid är ofarligt för de allra flesta av oss och därmed spelar du inte någon roll hur mycket läkemedelsreklam du hittar. jag har inte tagit det och jag känner många som tagit precis samma beslut. Vi mår bra utan dessa produkter och vi ska inte straffas på något sätt för våra egna beslut att göra så.
Och så var du där igen med ditt "narrativ". Lyssna, det finns inget "narrativ". Vad som finns är att du sitter och postar skitprat och inkorrekta uppgifter som närmast liknar lögner. Här är ett urval av alla de lögner som du fortsätter att rapa dag efter dag
Alla dessa lögner har jag debinkat en efter en genom att hänvisa till vetenskaplig dokumentation och officiell statistik. Detta gör jag dessutom dagligen då du trots att du fått fakta uppkört i rektum FORTSÄTTER att sitta sprida detta skitprat.

Citat:
Nej det är tvärtom eftersom du är fast i tänket att det är viruset som är problemet. Men så är det inte i den verkliga världen eftersom all statistik pekar på att det är bakomliggande sjukdomar som är problemet: läs: välfärdssjukdomar. Om man har åtgärder som gör att folk blir ännu sjukare i välfärdssjukdomar och gör folk mer läkemedelsberoende så gör inte staten gott och vill inte människor gott.
Infoga gärna ett citat när du påstår att någon skrivit eller sagt något - så slipper du framstå som en substanslös tramsare. Nej, all statistik pekar inte på att det är bakomliggande sjukdomar som är problemet (jag lägger det till listan över skitprat som du hasplar ur dig på löpande band).

Citat:

Att kalla en spade för en spade är helt ok. Vill du åt min kropp för din egna agenda är du en fullblodsnazist. Vad annars ska jag kalla dig? Och vilken fakta har jag förnekat? Vad som är fakta är att statistiken är tydlig med att överviktiga och feta är de som farit illa i covid. Det kan man göra något åt, men åtgärderna har förvärrat fetman och alla sjukdomar som kommer med den.
Jag skiter i din kropp, något som jag dessutom gjort klart vid minst ett par hundra tillfällen. Men du fattar ju inte, du är helt enkelt för blåst för det.

Citat:

När det gäller medicinska beslut den egna kroppen förspråkar jag absolut anarkism, medan du föreslår fascism.
Infoga gärna ett citat när du påstår att någon skrivit eller sagt något - så slipper du framstå som en substanslös tramsare.
Citera
2023-12-24, 11:08
Medlem
"Nya omikronvarianten sveper över Sverige"

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/nya-omnikronvarianten-sveper-over-sverige-/

Försöker de skrämma upp folk igen?

2937 fall bekräftade V50.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/faktablad/fall-covid-19/

"Vecka 50 provtogs 10 655 personer för covid-19 i Sverige, vilket är 6 procent fler
än vecka 49"

De flesta under 50-80 räknas som ovaccinerade nu?

"För fullständig vaccinering krävs i nuläget två vaccindoser. Den andra dosen får inte ligga längre än 270 dagar tillbaka i tiden"

Mer sjuka från jobbet nu senaste 2 månaderna än när covid var som värst.

De som testat sig har gjort det hemma, med självtest. De jag vet testat sig har covid. Vet att de som testat sig positivt är vaccinerade med 3+ doser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in