Citat:
Ursprungligen postat av
korrektamund0
Det bedrivs ingen häxjakt på ovaccinerade. Det finns ingen masshypnos.
Ja du. Läs vad Frankrikes president Macron sa. "Jag ska jävlas med de ovaccinerade...". Det är mobbning och trakasserier av medborgare som vill ha sina kroppar ifred. Om inte det är häxjakt på högsta nivå så vet jag inte om du någonsin kommer förstå.
Covid-19 är en av världens största masshypnoser någonsin. Och du är ett tydligt exempel på en person som hamnat i ett hypnotiskt tillstånd. Du blir mycket aggressiv mot oss som inte ryckts med i galenskaperna.
Citat:
Ursprungligen postat av
korrektamund0
Gör jag? Infoga gärna ett citat eller en referens när du påstår att någon sagt eller gjort något - så slipper du framstå som en substanslös tramsare.
Allt du postar är utdaterad "vetenskap", som passar ditt narrativ, som inte stämmer överens med situationen i dagsläget. Covid är ofarligt för de allra flesta av oss och därmed spelar du inte någon roll hur mycket läkemedelsreklam du hittar. jag har inte tagit det och jag känner många som tagit precis samma beslut. Vi mår bra utan dessa produkter och vi ska inte straffas på något sätt för våra egna beslut att göra så.
Citat:
Ursprungligen postat av
korrektamund0
Det känns inte som vi kommer längre. Du verkar leva i någon form av parallell värld där verkligheten är annorlunda. För oss andra står det klart att pandemin orsakas av ett virus.
Nej det är tvärtom eftersom du är fast i tänket att det är viruset som är problemet. Men så är det inte i den verkliga världen eftersom all statistik pekar på att det är bakomliggande sjukdomar som är problemet: läs: välfärdssjukdomar. Om man har åtgärder som gör att folk blir ännu sjukare i välfärdssjukdomar och gör folk mer läkemedelsberoende så gör inte staten gott och vill inte människor gott.
Citat:
Ursprungligen postat av
korrektamund0
Du menar som att kalla folk för nazister, fascister, häxjägare, hypnotiserade samt att förneka fakta som emotsäger ens egen uppfattning? Är det så du menar?
Att kalla en spade för en spade är helt ok. Vill du åt min kropp för din egna agenda är du en fullblodsnazist. Vad annars ska jag kalla dig? Och vilken fakta har jag förnekat? Vad som är fakta är att statistiken är tydlig med att överviktiga och feta är de som farit illa i covid. Det kan man göra något åt, men åtgärderna har förvärrat fetman och alla sjukdomar som kommer med den.
Här är en officiell källa som du kommer att gilla och acceptera. De som farit illa i covid är nästan alla extremt överviktiga och med prediabetes/diabetes typ 2. Det är kostrelaterat och har inte med viruset att göra. Viruset var bara väckarklockan att vissa behöver äta annan kost.
https://www.cdc.gov/obesity/data/obesity-and-covid-19.html
Citat:
Ursprungligen postat av
korrektamund0
Jag skulle säga att den politiska modell som du verkar förespråka kallas "anarkism". Demokrati är det poitiska system som vi andra lever under.
När det gäller medicinska beslut den egna kroppen förspråkar jag absolut anarkism, medan du föreslår fascism.