Citat:
Ursprungligen postat av
HAARP
Nu är jag lite trött, det är tidigt på morgonen.

Men jag kan inte hitta någonstans i hypnosförhören att AB skulle sagt "dom går förbi" .
Sen försöker jag visuellt föreställa mig hur det skulle sett om det skulle gått till som enligt Packetipaketens teori. Bilar som gör U-svängar, bilar som kör fram mot mordplatsen, människor som rusar till från olika håll, LP chockad som springer fram ock tillbaka. Och 15-20 meter därifrån går gänget ut från bankomaten utan att märka något av uppståndelsen bakom sig.
Ja precis, det var min invädning också.
Jag tycker också det finns en kronologisk aspekt i det som inte går ihop. Även om AB inte minns i detalj vad som hänt så minns han liksom sina tankegångar.
De är som följer (enligt vad jag förstått):
1. han försöker ta sig in i foajen till bankomaten men dörren stängs
2. han väntar utanför medan de tar ut pengar
3. de lämnar bankomaten och viker av norrut utan att ens notera att han väntat på dem (AB stod väl lite söder om ingången)
4. AB bestämmer sig för att inte följa med/gå hem
5. efter att han tagit beslutet att inte följa med så vill han invänta den eftersläntrande gruppen för att säga hej då till dem
I det förlopp som Packetipaketens teori skildrar så ägde skotten rum mellan punkt 2 och 3. Chocken han får borde påverka resterande punkter och chocken borde vara för stor (hans fru menar att AB fortfarande är för chockad för att kunna prata sammanhängande när han kommer hem) att de efterföljande punkterna (3, 4, 5) inte ens skulle ha förekommit?
Därtill blir det också problem med tidpunkten för uttagen. Det sista av uttagen görs 5 minuter innan mordet. Ja, klockor kan gå fel. Fröken Ur kan gå fel. Men det sannolika är väl att AB's kumpaner han kila iväg norrut mot Kåren typ 23:17, innan paret Palme hade korsat Sveavägen, varför de aldrig möttes.
Att de var måna om att komma fram och inte stod och slösade tid på platsen efter uttagen tycker jag framgår av AB's vittnesmål, de gick tillräckligt fort för AB att uppmana dem (någon gång) att de inte skulle gå så fort, och de fick den eftersläntrande gruppen att släntra efter inte bara en utan (minst) två gånger på en relativt kort sträcka. De ville till Kåren och festa, därför spillde de inte tid. De tog ut pengar, sen gick de därifrån.
Då blir frågan istället varför AB uppehöll sig på platsen så länge och vad han gjorde där. Jag tror att han blev ledsen av vännernas beteende, kände sig utfryst, dividerade vad han skulle göra, väntade in kompisarna efteråt och hoppades att få känna gemenskap från dem. Men medan tiden gick utan att han såg dem komma så växte hans känsla av att vara utfryst. Han var helt upptagen av denna känsla, och tiden gick. Sen small det.