Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-12-07, 21:35
  #61
Medlem
Lisbeth är otroligt outforskad vad det gäller mordet på hennes make.
Citera
2020-12-08, 04:04
  #62
Medlem
Ograsts avatar
Lisbet har eventuellt lyckats med konststycket att på ett omedvetet sätt tillsammans med Hans H mfl, lyckats att krascha utredningen. LP har på sitt obstinata förhållningssätt bidragit med vittnesmål som strider emot de övriga vittnena och genom sin envishet bidragit till att försvåra utredningen. Hon har dock inte beställt ett mord på eller på något annat sätt medverkat i mordet på sin make!
Citera
2020-12-23, 09:05
  #63
Medlem
den-kristnes avatar
Stämmer ryktena som påstår att SE skulle ha haft en rättslig tvist med Lisbet Palme innan mordet?
Citera
2020-12-23, 09:07
  #64
Medlem
den-kristnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IstvanSzabo
Lisbeth är otroligt outforskad vad det gäller mordet på hennes make.
Mycket. Lars Borgnäs teorier är inte helt ointressanta. Något vajsing är det.

Kan ligga en enormt tung sten i detta som är svår att vända på. Kan också finnas en förklaring till varför PU pekade ut SE i god tid efter LP:s bortgång.

Hett stoff, detta. Någon lejning tror jag dock definitivt ej att det handlade om.
__________________
Senast redigerad av den-kristne 2020-12-23 kl. 09:16.
Citera
2021-01-20, 10:15
  #65
Medlem
den-kristnes avatar
Är det många som tror att LP också var måltavla samt/eller t o m den person först beskjöts av makarna Palme?

Om LP var måltavla, vad skulle motivet ha varit?
Citera
2022-12-15, 21:18
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av den-kristne
Är det många som tror att LP också var måltavla samt/eller t o m den person först beskjöts av makarna Palme?

Om LP var måltavla, vad skulle motivet ha varit?

Har funderat på det med och det skulle verkligen skaka Sverige i grunden om det visar sig att det i själva verket var LP som var målet..
Citera
2022-12-30, 16:12
  #67
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av den-kristne
Stämmer ryktena som påstår att SE skulle ha haft en rättslig tvist med Lisbet Palme innan mordet?

Nej, det låter som ett rent påhitt. VArt har du fått det ryktet ifrån?
Hade så varit fallet hade t.o.m. KP nämnt detta på presskonferensen.
Citera
2023-07-16, 19:39
  #68
Medlem
Som åklagare Peterson sade sig inte kunna komma runt skandiamannen så är det mycket i Lisbets beteende som är svårt att komma runt. Dels hennes märkliga efterspel med att först inte vilja prata med polisen, för att sedan peka ut en troligtvis helt oskyldig man och sedan går det ju inte att komma runt att Palme sköts vid skyltfönstret hon PROMT skulle kika in i så de var tvungna att gå en annars onaturlig väg.

Sedan tycker jag att det faktum att hon lever trots att hon, i vart fall enligt egen utsago, hade ögonkontakt med mördaren är konstigt när han borde ha 4 patroner kvar i revolvern. Med 4 patroner kvar så hade mördaren alltså 2 chanser kvar att släcka det enda vittnet som sett hans ansikte och ÄNDÅ haft 2 skott kvar för flyktvägen.
Citera
2023-12-19, 20:02
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IstvanSzabo
Lisbeth är otroligt outforskad vad det gäller mordet på hennes make.

Ja hon kan ha gett vapnet till någon pundare efter mordet.
Citera
2023-12-24, 02:50
  #70
Medlem
BlackPetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av den-kristne
Stämmer ryktena som påstår att SE skulle ha haft en rättslig tvist med Lisbet Palme innan mordet?

Jag vet att jag läst att det finns en koppling mellan Engström och Lisbet sedan tidigare i livet. Inte en rättstvist. Men det kan ha handlat om någon typ av rättsfall som båda hade en koppling till. Typ att Lisbet var expertvittne i ett rättsmål som även Engström hade någon typ av koppling till.

Det vore intressant om någon kunde nysta fram mer om detta.
Citera
2023-12-24, 03:03
  #71
Medlem
Ganonitos avatar
Jag har länge varit fullständigt övertygad om att Lisbet lejde mördaren. Sedan försökte hon lägga skulden på CP. Hon bad troligtvis mördaren att ge henne en lindrig skottskada för att ytterligare ta bort ev misstankar från sig själv. Efter mordet fick hon mördaren mördad genom sina sossekontakter för att hindra honom från att berätta.
Citera
2023-12-24, 05:41
  #72
Avstängd
konstapels avatar
Jag har svårt att föreställa mig hur pass slut i huvudet man måste vara för att tro att Lisbeth Palme hade något med mordet på sin make att göra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback