2023-12-24, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KattenLatten
Haha, "föredettingar"? Försök nu inte famla efter halmstrån alltför mycket...

Nåja, projicering är aldrig ett ärorikt företagande, så acceptera nu din roll som nationens stjärtgosse med det välbehag du hittills har varit så entusiastisk med att uppvisa.

Gott så. Tydligt är att du upprätthåller en fasad men när du bejakar dina innersta känslor krackelerar den.

Du är alltför inskränkt i dina tankegångar. Om du lyfter ögonen skulle du inse att många personer du skulle stå sida vid sida med i händelse av en ytterlighet inte alls har avvikande åsiker jämfört med dig (minus vapenvägran och moral). Att då helt lämna dessa i sticket för att hämnas mot tidigare strömningar och personer inom ledande skikt vore tråkigt.

God Jul.
Citera
2023-12-24, 00:31
Medlem
KattenLattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gemini_
Gott så. Tydligt är att du upprätthåller en fasad men när du bejakar dina innersta känslor krackelerar den.

Du är alltför inskränkt i dina tankegångar. Om du lyfter ögonen skulle du inse att många personer du skulle stå sida vid sida med i händelse av en ytterlighet inte alls har avvikande åsiker jämfört med dig (minus vapenvägran och moral). Att då helt lämna dessa i sticket för att hämnas mot tidigare strömningar och personer inom ledande skikt vore tråkigt.

God Jul.
Du hyser vanföreställningar om omvärlden, och söker svärta ner dem som inte förkroppsligar den pjoskighet, omoral och förkärlek till att agera hanrej åt diverse vidrigheter i samhället som du själv gör.

Dina illusioner om sakernas tillstånd är beklämmande.

God Jul.
Citera
2023-12-24, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KattenLatten
Du hyser vanföreställningar om omvärlden, och söker svärta ner dem som inte förkroppsligar den pjoskighet, omoral och förkärlek till att agera hanrej åt diverse vidrigheter i samhället som du själv gör.

Dina illusioner om sakernas tillstånd är beklämmande.

God Jul.

Med tanke på din bristande förmåga att sätta ord på dina tankegångar vore det intressant att veta hur du ska påverka den direkta omvärlden utifrån ditt perspektiv. Med ett ständigt flyktbeteende jobbar du i uppförsbacke. Ska du sitta i exil och verka med ditt oerhörda intellekt månntro? Tillåt mig småle. Är övertygad om att det, i din sinnesvärld, alltid kommer finnas irriationsmoment som gör att du rättfärdigar ett visst beteende. Kravlöst och fegt, precis som du vill ha det.
Citera
2023-12-24, 02:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Oron uppstod när ryssland invaderade Ukraina.
Svenska politiker insåg (till slut) att det var ett stort misstag att man avvecklade majoriteten av Sveriges försvarsförmåga efter Sovjetunionens fall.

Avvecklingen skedde eftersom svenska politiker utgick från att ryssarnas imperialistiska stormaktsambitioner var över.

Det var uppenbarligen fel beslut. Eftersom Försvarsmakten bara är en spillra av vad den var under kalla kriget, är vi nästan försvarslösa.
NATO är (i nuläget) det enda som kan skydda Sverige mot den lede fi (alltid ryssland).
Men problemet med det resonemanget är dels att Ryssland inte är ett hot mot oss men att gå med i NATO gör att Ryssland kommer att se oss som en fiende, tyvärr finns det ingen debatt i vårt demokratiskt land om detta.

Orsak och verkan!
Citera
2023-12-24, 03:46
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsystem
Men problemet med det resonemanget är dels att Ryssland inte är ett hot mot oss men att gå med i NATO gör att Ryssland kommer att se oss som en fiende, tyvärr finns det ingen debatt i vårt demokratiskt land om detta.

Orsak och verkan!

Exakt, med amerikanska baser och medlem i NATO är ryssarna tvingade att anfalla sverige vid ett krig.
Citera
2023-12-24, 04:20
Medlem
fellowvessels avatar
Nu blir jag väl hatad igen för att ja säger sanningen och den är att de lyfter lön, det är det som ligger bakom hela debaklet. de behöver ha något att göra som så mycket och ofta i samhället så de ordbajsar ut sig det här. de vill inte alla svenskar väl så varför ska man ta dem på allvar.
Citera
2023-12-24, 06:01
Medlem
PUBG2018s avatar
Kan vi ha en omröstning innan nyår och nästa sommar på hur många som skulle ställa upp att strida för Sveriges makthavare? Jag gissar att knappt 5-10 % av Sveriges befolkningen skulle vilja dö i ett krig för att makthavarna och dagens elit ville ha krig!
Citera
2023-12-24, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Ja, det är både oroväckande och tragiskt att så många saknar insikt om sakernas tillstånd. Nyttiga idioter. Men dom är trots allt våra svenska bröder och vi måste hjälpa dom att förstå hur juden arbetar.

Ja du har helt rätt i det.
Citera
2023-12-24, 14:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anon666
Du har uppenbart missat att NATO är ett försvarssamarbete.

Visa mig när ”NATO” har verkat offensivt.

USA har verkat offensivt väldigt ofta och på många ställen, lär dig skillnaden.
Jag tror du missat vad NATO består av. NATO är USA, utan USA inget NATO.

Sedan är det så att enskilda medlemmar i NATO kan hitta på saker som inte är försvar, USA tex vilket gör att dessa saker kan spilla eller spiller lätt över på de andra medlemmarna speciellt om det anfallande landet tex USA opererar från baser i andra medlemmars länder vilket i detta sammanhang är näst intill ett måste oavsett vart i världen detta sker alternativet är att dom bara opererar från sina fartyg.

Så, du bör ställa dig frågan om du ställer upp på allt USA hittar på eller ej, har du väl gått i säng med dom så är ni ett par.

Så, är USA ett land som enbart håller på med militära operation i försvarssyfte eller är dom offensiva, låt mig höra ditt svar på denna fråga.
Citera
2023-12-24, 16:34
Medlem
KattenLattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gemini_
Med tanke på din bristande förmåga att sätta ord på dina tankegångar vore det intressant att veta hur du ska påverka den direkta omvärlden utifrån ditt perspektiv. Med ett ständigt flyktbeteende jobbar du i uppförsbacke. Ska du sitta i exil och verka med ditt oerhörda intellekt månntro? Tillåt mig småle. Är övertygad om att det, i din sinnesvärld, alltid kommer finnas irriationsmoment som gör att du rättfärdigar ett visst beteende. Kravlöst och fegt, precis som du vill ha det.
Varför ämnar du ständigt projicera din egen arma ynklighet på oss andra som inte delar din förkärlek att ta den i stjärten för Ivan och Stenevi?

Talan om "flykt" är applicerbar i skarpt läge, då det efterfrågas omhändertagande om de som avskyr allt gott och fint med tidigare västerländska värderingar. Vi talar inte om irritationsmoment, som din febriga analys av omvärlden gör gällande, utan om närvaron av dekadens och omoral som går hand i hand med ondska; ondska som du själv vurmar för, i någon slags dåraktig föreställning om att du står i tjänst för det goda samhället. Dina illusioner om egen storhet kring tankar om vettlös uppoffring för ondska är patetiskt. Om det är någon som flyr från verkligheten så är det du och de dina.

Det är precis ett ansvarsfullt, solidariskt och kravfullt samhälle jag eftersträvar, vilket också är anledningen till varför du och de andra många quislingarna i samhället inte förtjänar det skydd jag annars kan ge er, och som ni själva inte förmår uppbringa. Det skyddet är förbehållet för min familj, mina vänner och de som visar sig dela avskyn mot den ondska du så fegt ursäktar.

På sätt och vis skulle det vara bra om Ivan knackade på dörren, sett i det långa loppet. Den falang värdelösa människor du tillhör skulle bli bleka av skräck, och ni skulle bli nekade det skydd som ni borde blivit fråntagna för länge sedan. En god skogsbrand skulle göra er gott, och skulle i förlängningen sannerligen komma oss andra till gagns, och ge oss en chans att bygga upp det goda samhället utan de korrumperade krafter du slår vakt om.
Citera
2023-12-24, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PUBG2018
Kan vi ha en omröstning innan nyår och nästa sommar på hur många som skulle ställa upp att strida för Sveriges makthavare? Jag gissar att knappt 5-10 % av Sveriges befolkningen skulle vilja dö i ett krig för att makthavarna och dagens elit ville ha krig!
Så du menar att 90-95% skulle bara ge upp och överlåta landet åt tex. Rysslands makthavare och elit? Och sedan skulle du och alla andra leva nöjda och lyckliga i Sovjetsverige? (Jag måste nog sluta läsa Flashback, annars förlorar jag snart hoppet om mänskligheten).
Citera
2023-12-25, 16:49
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuv
Så du menar att 90-95% skulle bara ge upp och överlåta landet åt tex. Rysslands makthavare och elit? Och sedan skulle du och alla andra leva nöjda och lyckliga i Sovjetsverige? (Jag måste nog sluta läsa Flashback, annars förlorar jag snart hoppet om mänskligheten).

Jag är 100 % säker på att i ett öppet krig startade av "Sveriges" elit, skulle majoriteten av svenska män inte ta upp vapen och slåss. Om jag provocerar fram ett krig skulle du slåss det i det kriget? Ja eller Nej!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in