Citat:
Ursprungligen postat av
Gemini_
Med tanke på din bristande förmåga att sätta ord på dina tankegångar vore det intressant att veta hur du ska påverka den direkta omvärlden utifrån ditt perspektiv. Med ett ständigt flyktbeteende jobbar du i uppförsbacke. Ska du sitta i exil och verka med ditt oerhörda intellekt månntro? Tillåt mig småle. Är övertygad om att det, i din sinnesvärld, alltid kommer finnas irriationsmoment som gör att du rättfärdigar ett visst beteende. Kravlöst och fegt, precis som du vill ha det.
Varför ämnar du ständigt projicera din egen arma ynklighet på oss andra som inte delar din förkärlek att ta den i stjärten för Ivan och Stenevi?
Talan om "flykt" är applicerbar i skarpt läge, då det efterfrågas omhändertagande om de som avskyr allt gott och fint med tidigare västerländska värderingar. Vi talar inte om irritationsmoment, som din febriga analys av omvärlden gör gällande, utan om närvaron av dekadens och omoral som går hand i hand med ondska; ondska som du själv vurmar för, i någon slags dåraktig föreställning om att du står i tjänst för det goda samhället. Dina illusioner om egen storhet kring tankar om vettlös uppoffring för ondska är patetiskt. Om det är någon som flyr från verkligheten så är det du och de dina.
Det är precis ett ansvarsfullt, solidariskt och kravfullt samhälle jag eftersträvar, vilket också är anledningen till varför du och de andra många quislingarna i samhället inte förtjänar det skydd jag annars kan ge er, och som ni själva inte förmår uppbringa. Det skyddet är förbehållet för min familj, mina vänner och de som visar sig dela avskyn mot den ondska du så fegt ursäktar.
På sätt och vis skulle det vara bra om Ivan knackade på dörren, sett i det långa loppet. Den falang värdelösa människor du tillhör skulle bli bleka av skräck, och ni skulle bli nekade det skydd som ni borde blivit fråntagna för länge sedan. En god skogsbrand skulle göra er gott, och skulle i förlängningen sannerligen komma oss andra till gagns, och ge oss en chans att bygga upp det goda samhället utan de korrumperade krafter du slår vakt om.