Citat:
Ursprungligen postat av
Iradeorum
Det Sverige hade i forntiden var inte demokrati. Du lurar bara dig själv genom att tro det. När du hyllar demokratin idag så är det alltid så som den kommit till uttryck i och med franska revolutionen. Alla åsikters lika värde.
Nej, det var ett annat lokalsamhällesstyre, som jag skrev. Demokrati är den moderna avläggan. Ingenstans påstår jag att alla åsikter skulle ha samma värde. Vad har du fått det ifrån?
Citat:
Det mönster som vi tydligt kan observera är att Stalin inte var antisemit men väl antisionist efter 1948.
Min uppfattning, grundad i de fakta jag presenterat, är att Stalin var antisemit i alla fall sedan 1930-talet.
Citat:
Rationalism handlar om förnuftsöverordning.
Det är mer än det. Bl a krävs det en kunskapsteoretisk positivism, och väl ocks om värderelativism.
Citat:
Kan du alltid se att en jude är en jude? Det vore iofs kul om du svarade ja på den frågan. Detsamma gäller olika europeiska folk. Men varför miljontals askenazijudar med rötterna i östeuropa har ”rätt” att flytta till Palestina och driva ut palestinier är höljt i dunkel.
Beklagar, jag kan inte se det, men det vi kan förnimma med ögonen, är blott ett av flera sätt att skaffa kunskap om verkligheten.
Jag förmodar att det beror på att de är judar. Israel är judarnas hem.