2023-12-23, 16:40
Medlem
stayboosteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berrata
Det är klart de har tunnlar. Men inte under sjukhuset. Du blandar ihop korten. Skärp dig. Nu får jag känslan att du bara spelar dum.

Eh, måste jag länka samma post igen? Finns film på erkännanden från Hamas + filmer när IDF går in i dessa tunnlar:

(FB) Hamas anfaller Israel (2023-10-07)

Menar du att detta inte är trovärdigt? Har du några bevis som tyder på motsatsen?
Senast redigerad av stayboosted 2023-12-23 kl. 16:42.
Citera
2023-12-23, 16:51
Medlem
Citat:
Det finns bilder på tunnlar...

Det är klart Hamas har tunnlar. SIONISTERNA HAR JU KÄRNVAPEN!

Det är bra att judar har kärnvapen.
Hoppas de använder det snart.
Först Gaza, sedan Västbanken och vidare hela Mellanöstern.
Därefter får de gärna komma hit och fortsätta med Rinkeby-Tensta, Husby, Rosengård och så vidare.
Alla vet att blattar behöver svältas och bombas då och då.
Citera
2023-12-23, 16:56
Medlem
snurresprettiss avatar
Ni som har bra koll på religioner och allt vad det innebär, är både israeler och Hamas-folk 2 st. destruktiva folkslag?
Citera
2023-12-23, 17:03
Medlem
stayboosteds avatar
Citat:
Du menar tunneln vid gränsen, inte vid sjukhuset?

Okej, du kollade ju inte ens på vad jag länkade. Kommer inte svara dig mer. Du ser ju när IDF soldaten filmar utanför sjukhuset och sen kliver ner i tunneln själv. Finns fler exempel också. Du har även erkännanden från Hamas på det. Jag förstår att du hatar Israel men det är en konstig sak att försöka förneka med så tydliga bevis.

Men nu har jag slösat tillräckligt med tid på att besvara ditt trams.
Senast redigerad av stayboosted 2023-12-23 kl. 17:09.
Citera
2023-12-23, 17:13
Medlem
Citat:
Ja, du är en rasist. Bra för dig. Lycka till med en förtidig död på grund av blodtryck, då Sveriges muslimer nu kommer öka mycket mer utifrån Israels vettvilliga agerande.

Det är lugnt. När judarna bombat färdigt, kommer det inte att finnas några blattar kvar.
Citera
2023-12-23, 17:14
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Ni som har bra koll på religioner och allt vad det innebär, är både israeler och Hamas-folk 2 st. destruktiva folkslag?
Hamas är inget folkslag, men jag skulle nog säga så här; Alla israeler är inte sionister, medans alla i Hamas är i princip islamister. Med detta sagt så styrs Israel just av en oerhört högerlutande regering som i allra högsta grad är fylld med bosättare, sionister och andra rubbade individer som visserligen inte är lika extrem som Hamas men likväl långt ifrån hur en regering i ett demokratiskt land bör se ut.

Ja, denna konflikt är mellan två destruktiva och ondskefulla sidor.
Citera
2023-12-23, 17:15
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ja, du är en rasist. Bra för dig. Lycka till med en förtidig död på grund av blodtryck, då Sveriges muslimer nu kommer öka mycket mer utifrån Israels vettvilliga agerande.

Tvärtom, Hamas-hyllande muslimer i Väst har gjort att folk börjar få upp ögonen för faran med deras närvaro i våra länder.

Så du kanske får anledning att se över ditt eget blodtryck framöver...
Citera
2023-12-23, 18:04
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
De kommer ALDRIG att få det gamla Palestina. Efter 10 startade krig, terror från 1964..så kan palestinierna faktiskt förlora ALLT..de kanske inte förtjänar ens smulor längre efter deras beteende under 75 år.
Iduno, det finns ju internationallt erkända gränser som Israel vägrar följa.

Det är lätt att trycka på att Hamas provocerande fram den vedergällning och eldbad man nu får utstå i Gaza, vilket de naturligtvis gjorde, men om vi ska försöka måla upp Israel som någon moralens väktare får man det snabbt oerhört svårt att motivera deras beteende i Östra Jerusalem och Västbanken som inte har ett skit med Hamas att göra.
Citera
2023-12-23, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Hamas är inget folkslag, men jag skulle nog säga så här; Alla israeler är inte sionister, medans alla i Hamas är i princip islamister. Med detta sagt så styrs Israel just av en oerhört högerlutande regering som i allra högsta grad är fylld med bosättare, sionister och andra rubbade individer som visserligen inte är lika extrem som Hamas men likväl långt ifrån hur en regering i ett demokratiskt land bör se ut.

Ja, denna konflikt är mellan två destruktiva och ondskefulla sidor.

Jude-sidan är illa tvungen att ”destruera” hamas-sidan för den har gått för långt. Det är en existentiell kamp som utkämpas. Jag är varken jude eller har anknytning till Israel men jag skulle tamefan agera identiskt eller ännu mer radikalt. Det är dessvärre det enda språket som dessa kräk-människor fattar – vedergällning, hämnd, vendetta, våld och tvång.

Hade min dotter dött på den där dansfestivalen, skulle jag jaga mördarna med en blåslampa och till världens ände. No mercy!
Kalla det gärna för destruktivitet, om du vill.
Citera
2023-12-23, 18:23
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mus-lim
Jude-sidan är illa tvungen att ”destruera” hamas-sidan för den har gått för långt. Det är en existentiell kamp som utkämpas. Jag är varken jude eller har anknytning till Israel men jag skulle tamefan agera identiskt eller ännu mer radikalt. Det är dessvärre det enda språket som dessa kräk-människor fattar – vedergällning, hämnd, vendetta, våld och tvång.

Hade min dotter dött på den där dansfestivalen, skulle jag jaga mördarna med en blåslampa och till världens ände. No mercy!
Sure, men enligt mitt inlägg ovanför ditt är det värt att beakta att IDF och israeliska bosättare uppför sig som Hamas på Västbanken som administreras av Fatah och inte Hamas.
Citera
2023-12-23, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stayboosted
Eh, måste jag länka samma post igen? Finns film på erkännanden från Hamas + filmer när IDF går in i dessa tunnlar:

Menar du att detta inte är trovärdigt? Har du några bevis som tyder på motsatsen?

Jag har kollat dina klipp både en och två gånger.

I det första klippet vill Israel visa att angreppet på al shifa sjukhuset är legitimt. Att man hade rättslig grund att angripa även ett sjukhus. WP har i sin analys visat att Israel inte lyckas bevisa detta.
Mer här: (FB) Washington Post: Israel hade fel om sjukhuset al-Shifa

I det andra klippet med dom här korta sekunderna från en utfrågning av någon, som vi inte vet vem det är och under omständigheter vi inte känner till, är starka bevis... jag tror du begriper att det har jätteliten trovärdighet.
Citera
2023-12-23, 18:35
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mus-lim

Till och börja med så borde du inte skicka iväg din dotter till en knarkfest i ett konfliktområde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in