Citat:
Ursprungligen postat av
Mumsbulle
Det finns bara en person som vet vad som skedde när Tove dog och hur det kommer sig att likhundarna inte känt liklukt i lägenheten.
Det finns bara en självklar plats och förklaring, avsaknad av matta? Någonting reagerade poliserna på med just mattorna... och förrådet i trapphuset, var rymligt, där kikade polisen in ett halvår efter brottet...
Gällande Majas vänner, har jag försökt förklara, ur ett autistiskt perspektiv, det är glasklart att Maja räjnar upp "vännerna" från comeback...är det verkligen "vännner"? Att "räkna upp klasskompisar?"
Edit:
Maja valde inte, hon manipulerades av Johanna, där Johannas vidrigheter "normaliserades".
Stockholmssyndromet?
Nu vet varken du eller någon annan om det är en eller två personer som vet vad som skedde när Tove blev tagen av daga. Tove var död i lgh ca 2 timmar innan bortforsling, nu har jag faktiskt googlat och där framkommer det att likdoft inte framkommer under så kort tid. Dessutom så var nog TT liggandes en stund i badrummet och en stund i hallen. Det var heller inte någon "likhund" som var på plats som jag minns det hela, men du kanske kan visa på att så var fallet?
När i tid tänker du att JJ skulle ha på sig att rulla in en död kropp (ensam) i en matta, släpat ut kroppen till förrådet dessutom att Maja inte skulle ha märkt något? Maja säger att TTs kropp var inlindad i ett lakan när hon kom upp.
Grannen hörde en duns och det dröjde inte många minuter till han var uppe och ringde på dörren, strax efter kom JJ ner för trappen, och Maja "sätter" sig själv i badrummet under den tiden.
Maja hade många val under ett par år... hon valde uppenbarligen fel, gång på gång. Tyckte att det var viktigare med hennes vänskap med JJ.
Vad säger att inte "Stockholmssyndromet" höll i sig i badrummet?