2023-12-23, 09:30
  #102961
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det finns bara en person som vet vad som skedde när Tove dog och hur det kommer sig att likhundarna inte känt liklukt i lägenheten.
Det finns bara en självklar plats och förklaring, avsaknad av matta? Någonting reagerade poliserna på med just mattorna... och förrådet i trapphuset, var rymligt, där kikade polisen in ett halvår efter brottet...

Gällande Majas vänner, har jag försökt förklara, ur ett autistiskt perspektiv, det är glasklart att Maja räjnar upp "vännerna" från comeback...är det verkligen "vännner"? Att "räkna upp klasskompisar?"

Edit:
Maja valde inte, hon manipulerades av Johanna, där Johannas vidrigheter "normaliserades".
Stockholmssyndromet?

Nu vet varken du eller någon annan om det är en eller två personer som vet vad som skedde när Tove blev tagen av daga. Tove var död i lgh ca 2 timmar innan bortforsling, nu har jag faktiskt googlat och där framkommer det att likdoft inte framkommer under så kort tid. Dessutom så var nog TT liggandes en stund i badrummet och en stund i hallen. Det var heller inte någon "likhund" som var på plats som jag minns det hela, men du kanske kan visa på att så var fallet?

När i tid tänker du att JJ skulle ha på sig att rulla in en död kropp (ensam) i en matta, släpat ut kroppen till förrådet dessutom att Maja inte skulle ha märkt något? Maja säger att TTs kropp var inlindad i ett lakan när hon kom upp.
Grannen hörde en duns och det dröjde inte många minuter till han var uppe och ringde på dörren, strax efter kom JJ ner för trappen, och Maja "sätter" sig själv i badrummet under den tiden.

Maja hade många val under ett par år... hon valde uppenbarligen fel, gång på gång. Tyckte att det var viktigare med hennes vänskap med JJ.

Vad säger att inte "Stockholmssyndromet" höll i sig i badrummet?
__________________
Senast redigerad av Kattentufsan 2023-12-23 kl. 09:47.
Citera
2023-12-23, 11:01
  #102962
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Maja valde inte, hon manipulerades av Johanna, där Johannas vidrigheter "normaliserades".
Stockholmssyndromet?

Det stämmer inte. Om hon manipulerats så skulle hon inte kört med undvikandebeteende när JJ ville att hon skulle följa med på mordbränderna. Att hon hittade på undanflykter och ursäkter för att slippa följa med visar att hon inte var manipulerad. Hon undvek för att det var risky för henne själv men hon varnade och anmälde inte. Det visar på total avsaknad av empati. Helt känslokall och likgiltig för andras väl och ve. De enda hon bryr sig om är sig själv och JJ. Något som oxå bekräftats under rättegångarna.

Att påstå att MH var hjärntvättad är ett hån mot de som verkligen är det.
Att påstå att de hade en toxiskt destruktiv relation är ett hån mot dem som lever i en sådan relation. De bodde inte ens ihop. MH hade mycket egentid där hon hade tid för reflektion. Hon hade sina föräldrar som hade hjälpt henne om hon informerat dem om vad JJ höll på med.

Hon valde att tiga och skydda JJ. Det var viktigare att ha "kul" och att vara ute och festa. Det varade inte länge dock. Nu är hon dömd till ett liv i ensamhet. Ingen vill umgås med en mordmisstänkt golare.
Citera
2023-12-23, 16:21
  #102963
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det finns bara en person som vet vad som skedde när Tove dog och hur det kommer sig att likhundarna inte känt liklukt i lägenheten.
Det finns bara en självklar plats och förklaring, avsaknad av matta? Någonting reagerade poliserna på med just mattorna... och förrådet i trapphuset, var rymligt, där kikade polisen in ett halvår efter brottet...

Gällande Majas vänner, har jag försökt förklara, ur ett autistiskt perspektiv, det är glasklart att Maja räjnar upp "vännerna" från comeback...är det verkligen "vännner"? Att "räkna upp klasskompisar?"

Edit:
Maja valde inte, hon manipulerades av Johanna, där Johannas vidrigheter "normaliserades".
Stockholmssyndromet?


En död kropp måste ha legat på samma ställe minst 15 minuter för att en likhund ska känna lukten. Om JJ visste detta kunde hon bara släpa runt lite på kroppen inne i i lägenheten (köket, halllen å badrummet).

Förrådet hade en hinna av damm på golvet. Hade en kropp legat där så hade kriminalteknikerna sett det. Även ett halvår senare.

Trodde faktiskt att vi hade släppt den fåniga förrådsteorin för länge sen. Men de som vägrar tro att MH inte såg kroppen vid första toavändan biter sig fast.
Citera
2023-12-23, 16:35
  #102964
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det stämmer inte. Om hon manipulerats så skulle hon inte kört med undvikandebeteende när JJ ville att hon skulle följa med på mordbränderna. Att hon hittade på undanflykter och ursäkter för att slippa följa med visar att hon inte var manipulerad. Hon undvek för att det var risky för henne själv men hon varnade och anmälde inte. Det visar på total avsaknad av empati. Helt känslokall och likgiltig för andras väl och ve. De enda hon bryr sig om är sig själv och JJ. Något som oxå bekräftats under rättegångarna.

Att påstå att MH var hjärntvättad är ett hån mot de som verkligen är det.
Att påstå att de hade en toxiskt destruktiv relation är ett hån mot dem som lever i en sådan relation. De bodde inte ens ihop. MH hade mycket egentid där hon hade tid för reflektion. Hon hade sina föräldrar som hade hjälpt henne om hon informerat dem om vad JJ höll på med.

Hon valde att tiga och skydda JJ. Det var viktigare att ha "kul" och att vara ute och festa. Det varade inte länge dock. Nu är hon dömd till ett liv i ensamhet. Ingen vill umgås med en mordmisstänkt golare.


Visst är det så. Hon hade många chanser att dra sig ut situationen. Hon hade också chansen att avbryta överfallet, men hon gjorde inte det.
Citera
2023-12-23, 16:42
  #102965
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
En död kropp måste ha legat på samma ställe minst 15 minuter för att en likhund ska känna lukten. Om JJ visste detta kunde hon bara släpa runt lite på kroppen inne i i lägenheten (köket, halllen å badrummet).

Förrådet hade en hinna av damm på golvet. Hade en kropp legat där så hade kriminalteknikerna sett det. Även ett halvår senare.

Trodde faktiskt att vi hade släppt den fåniga förrådsteorin för länge sen. Men de som vägrar tro att MH inte såg kroppen vid första toavändan biter sig fast.
Förruttnelseprocessen och liklukten är möjlig för hundar att känna efter 15 minuter. Flyttar man på en död kropp, börjar inte förruttnelseprocessen om, utan den pågår hela tiden och går olika fort beroende på temperatur och luftfuktighet.
I trappförrådet, var det svalt och det undersöktes inte förrän ett halvår senare.
Jag hävdar fortfarande att kroppen kan ha rullats in i en matta och dragits in i förrådet, det undersöktes inte och det var knas med mattorna
Citera
2023-12-23, 16:57
  #102966
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Hur ska jag kunna veta det?


Som i den fenomenala intervjun mellan ärkebiskopen och en journalist.

Att tro är att inte veta. Svaret var glasklart. En tro på en högre kraft är just att tro. Det är en mycket stark känsla.
__________________
Senast redigerad av Nonitotta 2023-12-23 kl. 17:00.
Citera
2023-12-23, 17:16
  #102967
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det finns bara en person som vet vad som skedde när Tove dog och hur det kommer sig att likhundarna inte känt liklukt i lägenheten.
Det finns bara en självklar plats och förklaring, avsaknad av matta? Någonting reagerade poliserna på med just mattorna... och förrådet i trapphuset, var rymligt, där kikade polisen in ett halvår efter brottet...

Gällande Majas vänner, har jag försökt förklara, ur ett autistiskt perspektiv, det är glasklart att Maja räjnar upp "vännerna" från comeback...är det verkligen "vännner"? Att "räkna upp klasskompisar?"

Edit:
Maja valde inte, hon manipulerades av Johanna, där Johannas vidrigheter "normaliserades".
Stockholmssyndromet?


Det första en psykopat gör är att isolera sin partner eller vän från familj och vänner…säga att de inte är bra personer. Det är ett klassiskt tecken.
Citera
2023-12-23, 17:32
  #102968
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Det första en psykopat gör är att isolera sin partner eller vän från familj och vänner…säga att de inte är bra personer. Det är ett klassiskt tecken.
Ja, det är vad Johanna gjorde, hon fick Maja att vända sig från sin familj, snackade skit om dom, fick Maja att tro att föräldrarna var stränga och konstiga, hade för mycket kontroll och koll.
Citera
2023-12-23, 18:50
  #102969
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Ja, det är vad Johanna gjorde, hon fick Maja att vända sig från sin familj, snackade skit om dom, fick Maja att tro att föräldrarna var stränga och konstiga, hade för mycket kontroll och koll.


Såååå det var Johanna som fick Maja att snacka skit om föräldrarna, konstigt att Maja snackade skit om föräldrarna till sina vänner innan hon ens träffat Johanna, Johanna kanske körde med telepati.
Citera
2023-12-23, 20:15
  #102970
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Som i den fenomenala intervjun mellan ärkebiskopen och en journalist.

Att tro är att inte veta. Svaret var glasklart. En tro på en högre kraft är just att tro. Det är en mycket stark känsla.


den troende som aldrig har tvivlat är troligen fångad i ett sektliknande tillstånd av osund trans.
Citera
2023-12-23, 20:19
  #102971
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Maja kanske var med i badrummet... nu finns det bara två kvar som VET.

Vad vi vet är Maja frikänd i brist på bevis, inte för att hon är bevisat oskyldig.

Som du skriver... det är många "kanske" i detta fall. Alltså ingen som VET (förutom de två ljugande kvinnorna).

Vad som framkommit vid en rekonstruktion är det heller ingen som VET!


Har det öht förekommit en rekonstruktion? Inget vi har fått veta. Men ok-bättre sent än aldrig, i såfall.
Citera
2023-12-23, 20:26
  #102972
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Maja har själv berättat att hon haft en hashpsykos. Det finns också uppgifter i FUP att hon snortat kokain.

Är det så här människorna runt MH hanterar verkligheten? Stoppar huvudet i sanden och vägrar acceptera det de inte vill se? Då förstår jag att MH är en mästare på att ljuga. Det är bara att hon berättar det folk vill höra så är hon van att bli trodd. Verkligheten är för otäck. Ungefär som @Notknapparen här i tråden. Hellre hitta på godtrogna långa sagor än att våga se sanningen. MH kan lura i dem vad som helst. Och det har hon säkert gjort också.

Det är detta naiva självbedrägeri som gjort det möjligt för MH att segla under radarn. Att slippa konsekvenser för vad hon gjort. Om föräldrarna inte varit så godtrogna så hade hon fått ta konsekvenserna långt tidigare, innan det gått så här långt. Då hade hon lärt sig vad som accepterades och vad som inte accepterades i samhället. Och då kanske TT fått fortsätta leva sitt liv? Om det bara varit en kamp mellan TT och JJ så hade hon åtminstone haft en chans.

Idag såg jag någon som var väldigt lik TT. M*y, kanske? Så söt och såg så lugn och trygg ut. Varför hatade de TT så mycket så hon inte fick fortsätta leva för dem? Lågbegåvade MH var med och dödade läkarstudenten TT? Och hon har inte ens vett att skämmas? Och inte hennes föräldrar heller, tydligen.

Om de accepterat att de inte kunde få barn så hade MH inte ens varit i Vettlanda och JJ hade inte haft någon som bekräftat hennes hat och mörka fantasier. Att tro att man ska bli bra föräldrar och att köpa ett par barn när man inte kan få egna är självbedrägeri på hög nivå. Att leka lyckliga familjen för att man vill ha barn. En pastor borde veta vad som kan hända om någon tar barn-frågan i egna händer. Det är bara att se på Abraham och konflikten mellan judar och muslimer.


(Näst sista stycket): kan tänka mig att JJs uppenbara hat mot TT bland annat grundar sig i en tärande avundsjuka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in